schnyggve
elitlökare
Då jag är för insöad för att orka läsa manupulerade test i tidningar och av så kallade motorjounalister som bara repeterar det som hoj/pryl-leverantörernas marknads/press-avdelningar säger tänkte jag se om jag får ett bättre svar här.
Däck är ju som ni alla vet mycket attraktivt prissatta såhär på höskanten. men hur mycket sämre har däcken blivit egentligen? Däcken åldras ju primärt av UV-ljus och temperaturväxlingar, nirogen till viss del. Men om däcket har legat svalt och mörkt?? kommer det att vara sämre än om jag köper ett färskt däck i början av april?
Sedan så har jag skaffat en banräcer, den kommer att gå uteslutade på bana, dvs få mil och mycket nedlägg.. Vad bör jag satsa på för däck?
Köpa en omgång pilot road2or (funkar ju bra i både regn och sol) köra ner fegränderna och sedan flytta över dem till touringhojjen och köra ner touringranden.... eller är det bättre att satsa på det klistriga klistriga och skaffa en omgång fälgar till och lägga på regndäck...
Vad tror/tycker ni? och även om ni kört nåt däck ni kan rekomendera
Däck är ju som ni alla vet mycket attraktivt prissatta såhär på höskanten. men hur mycket sämre har däcken blivit egentligen? Däcken åldras ju primärt av UV-ljus och temperaturväxlingar, nirogen till viss del. Men om däcket har legat svalt och mörkt?? kommer det att vara sämre än om jag köper ett färskt däck i början av april?
Sedan så har jag skaffat en banräcer, den kommer att gå uteslutade på bana, dvs få mil och mycket nedlägg.. Vad bör jag satsa på för däck?
Köpa en omgång pilot road2or (funkar ju bra i både regn och sol) köra ner fegränderna och sedan flytta över dem till touringhojjen och köra ner touringranden.... eller är det bättre att satsa på det klistriga klistriga och skaffa en omgång fälgar till och lägga på regndäck...
Vad tror/tycker ni? och även om ni kört nåt däck ni kan rekomendera