SD unplugged

Status
Ej öppen för fler svar.
Är det ingen som tycker att det är lite tragiskt att nivån är hatiskt blaj?
Det är ju inget vunnet på att motståndarsidan leker i sandlådan och kastar bilar på varandra.

Hahaha, Avpixlat skulle ge sig in och geting boet och försöka demonstrera med demokrati förespråkarna men vågade inte ens dyka upp. Och sen skylla på att "researchgruppen" skulle stå för säkerheten, var ju polis och annat närvarande där som kunde skydda dem. Men det var väl inte lika kul när det inte räckte att vara tuff bakom tangent bordet utan att dom faktiskt behövde visa upp sina nazze-gris trynen bland vanligt folk som kanske skulle känna igen dem.

Epic Fail! :rofl

Hahaha, Avpixlat skulle ge sig in och geting boet och försöka demonstrera med demokrati förespråkarna men vågade inte ens dyka upp. Och sen skylla på att "researchgruppen" skulle stå för säkerheten, var ju polis och annat närvarande där som kunde skydda dem. Men det var väl inte lika kul när det inte räckte att vara tuff bakom tangent bordet utan att dom faktiskt behövde visa upp sina nazze-gris trynen bland vanligt folk som kanske skulle känna igen dem.

Epic Fail! :rofl

Och här kom genast en nyanserad genomtänkt kommentar från en RF stormtrooper:hihi

Och här kom genast en nyanserad genomtänkt kommentar från en RF stormtrooper:hihi

Att jag skulle vara RF är ganska skratt retande för den som känner mej. :lol

Men när argumenten tar slut är det väl enklast att börja slänga paj... :glömdet

Det roliga är att både den extrema vänstern och högern som ser varandra som sin största fiende egentligen står väldigt nära varandra då båda avskyr globalism. Sen att självinsikten hos vänstern är noll (vänstern verkar aldrig förstå att mångkultur är del av den globalistiska ideologin i syfte att destabilisera länder).

Men att lyckas få något annat än mentalt vansinne när människor i första hand fokuserar på ideologi utan att först rannsakat sig själv är kanske naturligt?

leo.jpg

Ah, så avpixlat är nazister. Intressant, var hittar man sån info, SixPack?

Jag uppfattar det som om avpixlat tar ställning mot nazister och till och med beskriver dem som tämligen obegåvade vilket i sak är en sannolikt rättvis bedömning.
http://avpixlat.info/2013/12/15/nazistattack-mot-demonstration/

Eller du kanske bara blandat ihop orden.

Last edited:
Sixpack: I din iver att ha rätt bör du kolla öite fakta.

1. Att kalla Avpixlat och dess anhängare Nazister är inte bara fel. Det är dessutom ganska naivt. Få bloggar belyser så tydligt judarnas situation i Sverige. För att göra det än mer komiskt har nazister och islamister demostrerat sida vid sida i Malmö.

2. De ganska uppenbara hot som RF, Researchgruppen m.fl framfört gör nog att de flesta väljer att avstå. Det är nog inte hälsan på plats som är risken utan vad som kommer efteråt. Att bli åsiktsregistrerad och stämplad i Sverige har ganska allvarliga konsekvenser.

Men du kan ju ROFLa vidare i din Failvärld och vara nöjd med att ditt hat hör till den goda sidan...

1. Att kalla Avpixlat och dess anhängare Nazister är inte bara fel.
Vet inte hur många nazister som hänger där, men du har förmodligen helt rätt. Avpixlat är antimuslimskt och invandrarfientligt men inte direkt nazistiskt. Om nu nån avpixlare tycker att "nähe, de skriver inget sånt" så kan vi gärna ta diskussionen om hur avpixlat fungerar.

2. De ganska uppenbara hot som RF, Researchgruppen m.fl framfört gör nog att de flesta väljer att avstå.
Det var nog ingen på avpixlat som tänkt göra verklighet av planerna ändå, det ligger liksom inte i linje med verksamheten.

Men en nyfiken fråga: Om du tycker att den här manifestationen där "vanligt folk" visade vad de tyckte om högerextremister var helt puckad, oavsett om arrangörerna var tveksamma, tycker du då att SMR hade en poäng bortsett från deras opolerade metoder?

Är det ingen som tycker att det är lite tragiskt att nivån är hatiskt blaj?

Både och, det är så klart tråkigt att vissa frågor inte kan debatteras och ifrågasättas, men om det nu är så är det kanske lika bra att sålla agnarna från vetet.

Både och, det är så klart tråkigt att vissa frågor inte kan debatteras och ifrågasättas, men om det nu är så är det kanske lika bra att sålla agnarna från vetet.
Att inte få 100%igt gehör eller medhåll för en ide är inte samma sak som att den inte får debatteras och ifrågasättas.

- "Man får inte säga vad man vill i det här landet!"
- "Vad är det du vill säga då?"
- "Det kan man väl inte säga för då blir man väl åsiktsregistrerad!"

Bra debatt liksom.

Last edited:
Att inte få 100%igt gehör eller medhåll för en ide är inte samma sak som att den inte får debatteras och ifrågasättas.

- "Man får inte säga vad man vill i det här landet!"
- "Vad är det du vill säga då?"
- "Det kan man väl inte säga för då blir man väl åsiktsregistrerad!"

Bara debatt liksom.

Trams, det enda som tillåts i det offentliga rummet är krav på ökad invandring, önskemål om minskad invandring bemöts alltid med skepsis av eliten.

Trams, det enda som tillåts i det offentliga rummet är krav på ökad invandring, önskemål om minskad invandring bemöts alltid med skepsis av eliten.
Dubbeltrams, även om man har en minoritetsåsikt kan man uttrycka den efter förmåga. "Tillåts" är inte samma sak som "tas emot med stående ovationer" vilket ni högerextremister har svårt att förstå. Elitbegreppet saknar dessutom verklighetsförankring.

Men en nyfiken fråga: Om du tycker att den här manifestationen där "vanligt folk" visade vad de tyckte om högerextremister var helt puckad, oavsett om arrangörerna var tveksamma, tycker du då att SMR hade en poäng bortsett från deras opolerade metoder?

Jag tycker inte att manifestationen var puckad och att angripa en demonstration är aldrig rätt. Nu har jag inte läst på om SMR men det lilla jag vet gör att jag anser att de tillför samhället ungefär lika mycket som AFA eller RF, ett "ideologiskt" skäl för folk som gillar och slåss och skada andra. Därmed hoppas jag det är tydligt att de får ingen sympati från min sida.

Demonstrationer är alltid OK, oavsett budskapet. Det jag vände mig mot är att de flesta hade ingen aning om vad de deltog i. De trodde att de kom för att visa sin avsky mot nazismen och våld i samhället, vad de fick var ett par timmars vänsterpropaganda toppat med icke-subtila hot mot SD-medlemmar. Vägen däremellan är ganska lång, vilket också ledde till att många avvek i förtid. Nu kan man knappast klandra arrangörerna för detta utan snararare dagens skräptidningsmentalitet som fostrat läsare i att inte granska källor och lyda blint.

Min filosofi är ganska enkel. Alla har rätt till sin åsikt och har rätt att yttra den (båda dessa delar står med i Sveriges grundlag). När meningsmotståndare inte klarar av att argumentera emot dina/mina argument och tar till "icke-parlamentariska", metoder som Jonas Sjöstedt så fint uttryckte det på valnatten, så går samhället åt fel håll och ingen vinner.

dn-L: Du har även helt rätt att man får uttrycka sig i Sverige och man "får" ta debatten. Däremot är det agerande som just nu sätts in mot allt höger om Moderaterna precis samma metoder som används för att tysta obekväma åsikter i så väl höger- som vänsterdiktaturer. Media och våldsverkare står på samma sida. Den ena piskar upp hatet mot oliktänkare, väl medveten om att det finns en aktiv grupp som är redo att ta till våld mot de som pekas ut. Våldsverkarna agerar och allmänheten informeras om att visst förekommer det lite hot och våld, men det är ju för den goda sakens skull. Det parti som är mest drabbat är SD och det är samtidigt det parti som får minst sympatier och ironiskt nog anklagas för att vara roten till problemet. Här måste även den mest inbitne SD-hataren inse att något är fel?

Dubbeltrams, även om man har en minoritetsåsikt kan man uttrycka den efter förmåga. "Tillåts" är inte samma sak som "tas emot med stående ovationer" vilket ni högerextremister har svårt att förstå. Elitbegreppet saknar dessutom verklighetsförankring.

Vi är på olika frekvens, som att snacka mänskliga rättigheter med en lägervakt ungefär. Klart slut.

Jag tycker inte att manifestationen var puckad och att angripa en demonstration är aldrig rätt. Nu har jag inte läst på om SMR men det lilla jag vet gör att jag anser att de tillför samhället ungefär lika mycket som AFA eller RF, ett "ideologiskt" skäl för folk som gillar och slåss och skada andra. Därmed hoppas jag det är tydligt att de får ingen sympati från min sida.

Demonstrationer är alltid OK, oavsett budskapet. Det jag vände mig mot är att de flesta hade ingen aning om vad de deltog i. De trodde att de kom för att visa sin avsky mot nazismen och våld i samhället, vad de fick var ett par timmars vänsterpropaganda toppat med icke-subtila hot mot SD-medlemmar. Vägen däremellan är ganska lång, vilket också ledde till att många avvek i förtid. Nu kan man knappast klandra arrangörerna för detta utan snararare dagens skräptidningsmentalitet som fostrat läsare i att inte granska källor och lyda blint.

Min filosofi är ganska enkel. Alla har rätt till sin åsikt och har rätt att yttra den (båda dessa delar står med i Sveriges grundlag). När meningsmotståndare inte klarar av att argumentera emot dina/mina argument och tar till "icke-parlamentariska", metoder som Jonas Sjöstedt så fint uttryckte det på valnatten, så går samhället åt fel håll och ingen vinner.
Tack för förtydligandet! Jag kan sympatisera med detta.

Vi är på olika frekvens, som att snacka mänskliga rättigheter med en lägervakt ungefär. Klart slut.
Att vi är på olika frekvenser är uppenbart, överdoser av avpixlat och flashback kan skapa frekvensförskjutning. Men jag undrar om jag sa nåt som "inte kan debatteras och ifrågasättas" eller om du bara ville visa prov på lite "skepsis från eliten" med det här mästerstycket till inlägg?

Att vi är på olika frekvenser är uppenbart, överdoser av avpixlat och flashback kan skapa frekvensförskjutning. Men jag undrar om jag sa nåt som "inte kan debatteras och ifrågasättas" eller om du bara ville visa prov på lite "skepsis från eliten" med det här mästerstycket till inlägg?

Jag avstår vidare tjafs med dig, vet inget om vad du tycker, säger eller står för och bryr mig inte direkt heller.

Ha en jättetrevlig natt!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

Back