SD-Motor

Status
Ej öppen för fler svar.
Det är fantastiskt hur skev uppfattning ni har om begreppet yttrandefrihet.

Alla har rätt att yttra sig och säga vad de tycker. Däremot finns det ingen frihet som skyddar från mothugg.

.

Svartmålning och smutskastning är defintivt inte bara "mothugg". Lär dig det.
Alltid 10 mot 1. Det är då sossar känner sig trygga. Jag har sagt det förut: flockdjur. Och jag har noll respekt för folk som inte står på egna ben.

För att trösta bazooka så kan jag upplysa om att det går ca 10 blå per röd på SH.... Vilket gör det ännu mer roande att du ser alla SH-trådar om en ytterligare del i den stora PK-konspirationen.

Och där kommer Korvgubbe med sin allvetande statisitik igen. Vad har du som källa den här gången? En tre år gammal anonym poll? :hihi

Det tror jag absolut de har, som ler och långhalm faktiskt. Hur många nöjesbilister/hojåkare tycker tex inte att soppan är dyr? Vill man som parti främja detta så vill man ha anständig beskattning på bensin.

Ingen soppa, ingen motorsport :)
Jag tror nog att folk som behöver bilen för att överleva, ta sig till jobbet och sånt tycker bensinen är viktigare. Är det verkligen så att ni som håller på med motorsport har problem med bensinpriset? Innan jag sålde hojen hade jag aldrig någonsin den minsta tanke på bensinpriset. Det hade kunnat kosta 20 kronor litern utan att jag hade brytt mig. Däremot när man har åtta-tio mil till jobbet eller två mil till affären så bryr man sig om bensinpriset.

Alla har rätt att yttra sig och säga vad de tycker. Däremot finns det ingen frihet som skyddar från mothugg

Nej, mothugg är väl detsamma som motargumentation? Helt ok :tummenupp

MEN det är inte det det handlar om, utan om de etablerade partiernas ofog med att agera antidemokratiskt mot uppstickarpartier som just nu tex sd. Att inte få låta folk välja och sedan rätta sig efter detta, det är inte bra alls.

Oj, hur kunde jag bortse från den matematiska självklarheten!?! :huvet

Sen är det rätt fantastiskt hur du kan hitta så många sossar här:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=107900&page=3

Rött: 19
Blått: 141

Skojar du? Är det här vad du drar fram som bevis för det? En TRE år gammal poll där 160 användare har röstat, av vilkas namn jag inte kände igen ett enda. Just nu är det 370 användare online. Just nu bara! Då förstår du hur totalt oväsentlig den pollen är.

Kan du inte försöka se verkligheten som den är istället för att dra fram nåt tveksamt teoretiskt material? Räkna hur många användare i den här tråden som låter SD-positiva och hur många som är tvärtom. Så! Där har du din egen helt sanna undersökning istället.

Tss, teoretiker...:rolleyes:

Är det verkligen så att ni som håller på med motorsport har problem med bensinpriset?

Det vet jag inget om, gör en poll. Själv sysslar jag inte med motorsport längre, mer än att jag kör hoj över fartgränsen ibland. :)

Jag tycker bara att det är ett ovanligt och bra initiativ som dom sysslar med därborta på sin fina motorsida :)

Kan du inte försöka se verkligheten som den är istället

Nej, tyvär är alla andra än ni SD:are oförmögna att se verkligheten. Därför är det sådan tur att ni finns och med jämna mellanrum kan förmedla hur verkligheten ser ut till oss som enbart får verkligheten grumlad genom våra PK-glasögon!

:)

Hade du kollat så hade du hittat mig, Honkiie, biturbo och Kuritas i den där pollen...

Och anledningen till att jag ändå tyckte att den kunde få vara med för att påvisa en tendens är att alla politiska pollar här på SH har haft så gott som samma resultat.

Skojar du? Är det här vad du drar fram som bevis för det? En TRE år gammal poll där 160 användare har röstat, av vilkas namn jag inte kände igen ett enda. Just nu är det 370 användare online. Just nu bara! Då förstår du hur totalt oväsentlig den pollen är.

Kan du inte försöka se verkligheten som den är istället för att dra fram nåt tveksamt teoretiskt material? Räkna hur många användare i den här tråden som låter SD-positiva och hur många som är tvärtom. Så! Där har du din egen helt sanna undersökning istället.

Tss, teoretiker...:rolleyes:

SH är blått. Du är rätt ny här men så är det. Med bred marginal. Och om du sedan tar med i beräkningen att SD är ett missnöjesparti som till största delen består av LO-medlemmar, lågutbildade arbetare och fd socialdemokrater och sporthoj är ett rätt dyrt nöje som, tyvärr måste man säga, nog måste räknas som lyxhobby så är det väl inte så konstigt att SD inte är förstavalet för SH i stort. Fel demografi helt enkelt.

Man kan vara "höger" utan att tycka att SD är så värst mycket att hänga i granen. Se på mig till exempel.

Jag röstar inte SD. Jag har alltid röstat M. SD är för stora klåpare på många sätt och dessutom rätt sossiga. Däremot stör det mig när dom inte får hålla möten utan att en massa pack ska kasta sten och använda våld. Fast det är väl bara "mothugg" förstås och hör till ett samhälle med yttrandefrihet. :rolleyes:

Däremot stör det mig när dom inte får hålla möten utan att en massa pack ska kasta sten och använda våld

Det borde väl störa ALLA som har en normal rätts- och demokratiuppfattning?!
Extremister är ganska lika oavsett om de har palestinasjal och kastar sten på SD eller om de har skalad skalle, bomberjacka och kastar sten på moskéer.

Att SD ska få hålla möten utan att riskera utsättas för våld är ju en självklarhet. Om du tror att någon här(av "oss" PK-debattörer) tycker annorlunda så tyder det på en otroligt skev verklighetsuppfattning och en nästan manisk omskrivning av verkligheten.

Last edited:
Däremot stör det mig när dom inte får hålla möten utan att en massa pack ska kasta sten och använda våld.

Just så ja :tummenupp

Det är ju detta jag vill ha fram. Idag är frågan med invandringen så galet kontroversiell att många inte ens vill låta sd finnas som valbart alternativ. Detta är väl ingen demokrati? Det påminner mest om dom märkliga valen som fanns under Saddams skräckvälde, där det iof fanns flera valalternativ, men man endast fick rösta på Ba'ath partiet. Det är ju bara trams. Låt folkviljan styra och kalla det för demokrati, annars kalla er för vad ni är om ni inte vill ha fria val längre.

Nu får dom iof min röst vid nästa val ändå eftersom det verkligen behövs röras om i grytan och jag gillar deras program, men hade jag ogillat deras politik så hade jag ändå frestats för denna sakens skull. Känns lite uppfriskande faktiskt

Det var så folk tänkte i Tyskland under tidigt 1900-tal också, och se hur bra det gick... säger inte mer...

Det var så folk tänkte i Tyskland under tidigt 1900-tal också, och se hur bra det gick... säger inte mer...

Ja, eller kanske inte. Likheten skulle isåfall vara att arbetslösa och fattiga blir desperata. Nu har vi inget nazistparti som finns i närheten av att komma in in riksdagen som tur är, det hade dom i Tyskland på 30-talet.
Dessutom har vi bättre skyddsnät nu, även om det skalas bort i väldig takt.

Hur kan du tycka att Baath-partiet och det totalitära styre som rådde var något positivt?

Jag tror att han drar i ditt ben en smula :)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...