Scrollen slutar fungera efter youtube-klipp

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ja, nåt konstigt är det hur som helst med musplattan på min HP.
Efter att jag kollar på ett YT-klipp så funkar inte scrollen på högra sidan av musplattan längre.
Och ikväll märkte jag att det även inträffade vid titt av trailers på apple.com/trailers.

Nån som vet vad felet är? Jag kör Firefox så klart och har alla uppdateringar av detta vad jag vet.

Nu hoppade scrollen igång igen utan omstart av vare sig dator eller program :huvet

Det kan bli så om det senaste du klickade på är något i själva Youtubefilmen (att du t.ex. pausade eller något). Då ligger det kvar att det du gör används för att styra Youtube, t.ex. att spola i klippet med piltangenterna. Att använda backspace för att hoppa ett steg bakåt i webläsarhistoriken är en sån sak inte heller brukar fungera om man klickat i ett klipp.

Avhjälps genom att man klickar en gång på något neutralt område utanför klippet.

Så kan det vara, om inte din dator fått något annat muppigt fel.

Nej, det är inte den grejen jag menar men jag förstår vad du syftar på.
Det jag menar hänger kvar även när fliken med yt-klippet är stängt, ibland även efter omstart av firefox.
Kollade nyss på lyxfällan på tv3-play och då blev det likadant igen men scrollen hoppade igång helt utan anledning för en stund sen :mad:

Ok, jag vill inte vara elak men jag sa faktiskt att detta gäller även när YT-klippet inte ens finns kvar :D

Snart kommer någon och frågar om jag har prövat att :borra :död

Stäng av scrollfunktionen för plattan då. Den är mest bara en källa till irritation. Men flyttar pekaren utan att tänka på vart på plattan fingret befinner sig. Och plötsligt så är allt scrollat helt åt hellsike. :mad:

Skämtar du eller!? Det går ju för fan inte att leva utan en scroll, hur fan läser du nyheter eller på SH.com utan scroll!!? Det går ju inte att dra ned sidan genom att flytta markören till rullistan och sedan dra ner den, det är ju ungefär som att skriva sms utan T9 eller putta bilen till affären istället för att köra.

:dummer

Nyheter
BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Honda lanserar elmotorcykeln WN7

Honda har presenterat eldri...

Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...