Scott styrdämpare?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Vad säger ni som vet nåt om dessa?

42.jpg

Har letar så ögonen blöder efter en styrdämpare till min hoj, vill inte ha en som sitter längs ramen, men att hitta "tank"monterade till just min GSXR 750 -96 verkar vara stört omöjligt.. :huvet

Så någon som har något at säga om denna typ? :va

Ser ut precis som styrdämpare till enduromaskiner gör. Där funkar de såklart som de ska men hur de finkar på en sporthoj vet jag dessvärre inte.

Dessa används flitigt på rettor i Usa.. Köpte på mig en så jag har en liggandes hemma.. Dessvärre passar den till rettan och inte din hoj.. men jag tror att det går att köpa nytt montage så går det att sätta på din hoj.. Dock inte säker...

Stephen skrev:
Dessa används flitigt på rettor i Usa.. Köpte på mig en så jag har en liggandes hemma.. Dessvärre passar den till rettan och inte din hoj.. men jag tror att det går att köpa nytt montage så går det att sätta på din hoj.. Dock inte säker...
Okaj.. Men man skall få tag på fästena med då.. Meck :gnissla
Fan, börjar tro att nån högre makt inte vill att jag skall ha styrdämpare :huvet

det är precis samma dämpare som används på cross och endurohojar.
scott tillverkar dom på licens från öhlins.
öhlins är ju lätt att få tag på, den kostar ju drygt 5000:- bara...

Stephen skrev:
Årsmodell på din hoj??
HAr haft jobbigt som fan att få tag på en sån jag vill ha, har hittat fästen till en öhlinare nu här:Fästet
Men som sagt, jag har ingen lust att lägga pengar på en helt ny öhlinare...

om du kan och om Folkezx9r tillåter så kan du ju haka på på det köpet... du sparar en hel del pengar och så får du en ny dämpare istället för en använd.. slå till

Stephen skrev:
om du kan och om Folkezx9r tillåter så kan du ju haka på på det köpet... du sparar en hel del pengar och så får du en ny dämpare istället för en använd.. slå till
Ja, jag har frågat honom. Skall se vad han säger!

Kan inte lova ngt , men ska höra med honom. Han stack ikväll , så nu blir han borta i 6 veckor.... Lovar att kolla med honom.

Folkezx9r skrev:
Kan inte lova ngt , men ska höra med honom. Han stack ikväll , så nu blir han borta i 6 veckor.... Lovar att kolla med honom.
Okaj, ja det hade ju hjälpt mig att spara ca 2k :) Så det hade varit uppskattat!

Folkezx9r skrev:
Jag beställde en här idag.... Öhlinare såklart !! :tummenupp

http://www.parts411.com/acb/webpage.cfm?WebPage_ID=81&DID=9&CATID=28&GS=NULL&MK=STEER

Har en vän som bor o jobbar i Usa o tar med sig den hem om 2 veckor... 478 USD inkl frakt i Usa. Dagskursen är 6.96 :D :D :D :banana

Gott mos juh. Jag fick hem min Öhlinare från staterna idag faktiskt! $460 inkl frakt kostade den, men jag passade på och köpte ett set galfer bromsbelägg och ett set handtag, så det hela slutade på $546...enligt planerna iaf... :(

Vi kom överrens om att de skulle skicka det som commercial sample, för att slippa tull och moms. Dock missförstod de mig lite och skickade det som commerical sample med den riktiga kostnaden skriven som värde, för försäkringens skull tänkte de...det var ju snällt att de var omtänksamma, men den risken är jag faktiskt värd att ta för en tullkostnad som blev 1200:-! :huvet

Dock skall affären (på Ebay) ha creds för bra service via e-mail och grymt snabb leverans...4 dagar tog det innan jag fick hem grejorna! :tummenupp

edit. En bild skulle väl passa!

Bifogat

• dämpare.JPG
    dämpare.JPG
    57.3 KB · Visningar: 118
Då är ju det oxå ett alternativ för alla som vill ha styrdämpare ??... Kontakta den butiken som du köpte ifrån , höra med dom om de skulle kunna tänka sig att skicka X antal styrdämpare som "varuprov" till Sverige , om folk här på SH gör ett gruppköp ??.. Ngn går in som ansvarig , samlar in pengar o beställer via sitt Visa...

Det går ju att höra sig för till olika webshops o nappa på de som kan ge det bästa erbjudandet , så man helt kommer förbi tull o momsdelen.....

Hultan skrev:
Vad säger ni som vet nåt om dessa?

42.jpg

Har letar så ögonen blöder efter en styrdämpare till min hoj, vill inte ha en som sitter längs ramen, men att hitta "tank"monterade till just min GSXR 750 -96 verkar vara stört omöjligt.. :huvet

Så någon som har något at säga om denna typ? :va

En sån modell (ving-dämpare, det sitter en vinge i det där dämparhuset och svänger fram o tillbaka när du svänger) fungerar nog UTMÄRKT bara du får dit den.

På 98-99 års modell av 750 sitter det dämpare original, den sitter under undre styrkronan, sitter väldigt dold... en sån kanske passar din hoj ? Du kanske skulle kolla upp det + ring mc-skrotar ?

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing