Scott styrdämpare

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Har letat runt en del men lyckas inte hitta nån svensk återförsäljare.

YAMR2KIT-SP.jpg

Någon som vet nåt ställe som säljer dessa?

Ps. Sitter någon inne på en styrdämpare (märke spelar mindre roll) till en r1 -03 och vill sälja så skicka iväg ett PM Ds.

Helt otroligt. Måste vara det enda stället jag inte letat på :) Helt otroligt är också priset.

Känner någon till om dessa modeller som ser ut som en liten dosa skiljer sig mkt i kvalité och funktion jämfört mot exempelvis öhlins eller hyperpro? (avlånga dämpare)

I usa är de rätt vanliga har jag för mig. Tror verkligen på dem, funderar på att skaffa en själv :tummenupp

Jag köpte en Scotts/Öhlins från Morepowerracing nyss. Dämparen har fått högsta betyg i de flesta av omdömena jag läst. Dessutom är den ju så snygg! Inga utstickande delar...

http://www.morepoweracing.com/produ...CAT_ID=3113&P_ID=4406&btnProduct=More+Details

$407 är ett riktigt bra pris!
Dessutom skrev jag vid beställning att de skulle skriva ner värdet till $207, så blir det halva momsen+tullkostnaden också och det funkade klockrent!

Rekommenderas! :tummenupp

Jag köpte en Scotts/Öhlins från Morepowerracing nyss. Dämparen har fått högsta betyg i de flesta av omdömena jag läst. Dessutom är den ju så snygg! Inga utstickande delar...

http://www.morepoweracing.com/produ...CAT_ID=3113&P_ID=4406&btnProduct=More+Details

Dessutom skrev jag vid beställning att de skulle skriva ner värdet till $207, så blir det halva momsen+tullkostnaden också och det funkade klockrent!

Man får tacka. Hittar jag ingen beggad dämpare så blir det nog att beställa :)

leta bland endurofolk..(ex på enduromx.com)Finns en hel del begagnat då o då.Det e samma dämpare som man har på enduro/crosshojarna . Sen får man så klart rodda med fästena o så.. Har själv en likadan(öhlins) på min ktm o jag fick väl ge ca 6k med fästen o dämpare.E mycket nöjd med hur den funkar o tycker klart det var det bästa trimmet för dom pengarna när jag körde cross/enduro.

Och kommer den bort så får du bara ersättning för 207 dollar :gnissla

Den gjordes först av ett svenskt företag Unic som köptes av Öhlins och jag tror att den alltid sålts av Scott på den amerikanska marknaden.

Används som sagt av många enduroåkare och någon enstaka crossförare. Men jag tror faktiskt att den är lite för klen till sporthojar...

Den gjordes först av ett svenskt företag Unic som köptes av Öhlins och jag tror att den alltid sålts av Scott på den amerikanska marknaden.

Används som sagt av många enduroåkare och någon enstaka crossförare. Men jag tror faktiskt att den är lite för klen till sporthojar...

Varför? Tro gör man i kyrkan ;)

Kör med en sån. Hade en likande fast GPR på min f4i. Funkar klockrent!

Det här är internet! Sök själv! Eller skit i vad jag säger.

Den kom i slutet på 80-talet och har säkert förfinats men formatet är detsamma så nån revolution har knappast skett, det sätter materialkonstanterna stopp för.

Jag har själv en för cross/enduro liggande i min verktygslåda och ja den fungerar bra där. Speciellt när man ställer gaffeln mjukt för enduro så blir framändan nervös vilket dämparen förlåter.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025