Scorpion Slipon

Scorpion e bättre på det sättet för att du behöver inte bestycka/mappa om hojjen efter du bytat för de är utformade för varje hoj specifikt.

mee like :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Tydligen ska man inte behöva mappa om hojen med Blueflame heller eller som blueflame snubben skrev:
"Evo cans are designed to run on std. injection settings, you will not need to fit a power commander.
You can expect a power gain of approx 8-10 bhp!"

Även fast jag inte är riktigt säker på vad bhp är för något så brukar ju tillverkarnas siffror inte stämma ändå.
Och jag ska ändå dit med pc så fort man kan ut och köra (vill inte ta hojen på släp igen)

Buffalo skrev:
You can expect a power gain of approx 8-10 bhp!"
Detta var nog en av de största lögnerna på länge. Nu e inte jag någon expert men jag skulle tippa på 2-4 hästar extra. 8-10 bhp får du kanske av ett helt racesystem. BHP är väl Break Horse Power ... alltså på bakhjulet ......

Mr K skrev:
Scorpion e bättre på det sättet för att du behöver inte bestycka/mappa om hojjen efter du bytat för de är utformade för varje hoj specifikt.

mee like :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hmmm :va Det har jag lite svårt att tro på!

bhp är inte på bakhjulet utan ett annat mät sätt.
Har för mig att det är någon tiondels häst i skillnad.

motortrimmarna vet mer exakt.

Nice bild på bakdelen. Har du inga fler bilder som man ser hela hojen på?

Är du lika sugen på att få köra som jag?

Ska försöka hålla jämn fart så du hinner med om vi åker en sväng tillsammans.. :7peta

/Nicke

Bhp=BrakeHorsePower.

Kan mätas lite olika (bakhjul, kopplingen, veven) och vid olika normer (DIN, SAE etc).

Snyggt :tummenupp men nog tror jag att du får se min bakdel hela sommaren :arsele he he Rogga med Rettan

Undra om man skulle ta och lägga ut vissa film klipp från fester där någon blandannat visar sitt :arsele

:hihi
eller vad säger du rogga?

Buffalo skrev:
Undra om man skulle ta och lägga ut vissa film klipp från fester där någon blandannat visar sitt :arsele

:hihi
eller vad säger du rogga?

:fyllisar Hurmmm...Finns nog nå på dig med har jag för mig :)

Mr K skrev:
Detta var nog en av de största lögnerna på länge. Nu e inte jag någon expert men jag skulle tippa på 2-4 hästar extra. 8-10 bhp får du kanske av ett helt racesystem. BHP är väl Break Horse Power ... alltså på bakhjulet ......

Just Z1000 vinner man otroligt mycket genom att byta avgas och mappa den..
Blir som en helt ny hoj. Har för mig att man kan vinna 15hp på den, jämfört med t ex en gixxer 1000 där man inte alls vinner mycket.

Så du "måste" nog montera PC och mappa hojen för att det ska vara optimalt...

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025