Scooterracing

NATP

Not A Team Player
Gick med
26 Jan 2009
Hoj
Suzuki GSF 600 Bandit -98, yamaha dt 125, R1 -03
Ser riktigt kul ut. (ja, en riktigt hoj skulle köra om dem)

[YOUTUBE-ID]vpApQQ4a7QI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
En riktig hoj? Vad skulle det vara:va Kom inte o säg r1, gixxer, zx10, på små cocartbanor som denna blir dessa oftast akterseglade med "RÄTT"hojar..en motard med rätt pilot lämnar nästan allt bakom sig dock och vassa scootrar som har dragläge ta mig fan överallt.

För övrig så kostar det 150 spänn som smc medlem att köra på gocartbanorna Rörken, Hälla ring och Tuvängen samt några fler banor i Sverige jag inte kan namnet på en halvdag som brukar göra de flesta fullt nöjda:)

Last edited:
En riktig hoj? Vad skulle det vara:va Kom inte o säg r1, gixxer, zx10, på små cocartbanor som denna blir dessa oftast akterseglade med "RÄTT"hojar..en motard med rätt pilot lämnar nästan allt bakom sig dock och vassa scootrar som har dragläge ta mig fan överallt.

För övrig så kostar det 150 spänn som smc medlem att köra på gocartbanorna Rörken, Hälla ring och Tuvängen samt några fler banor i Sverige jag inte kan namnet på en halvdag som brukar göra de flesta fullt nöjda:)

Nu fick du ju min plan att gå i baklås :D Anledningen till att jag la dit den där kommentaren inom parantes var för att slippa masa inlägg om att det går söligt och att en hayabusa skulle varva scootrarna flera varv innan de ens är klart med ett. (Men jag kanske bara är fördomsfull angånde sporthojsentusiaster)

Håller med dig. En scooter har normalt väldigt brant styrvinkel, kort hjulbas, små däck, hård fjädring och mycket låg vikt. Väldigt fina egenskaper om man vill ta sig fram snabbt på riktigt smala asfaltsvägar med skarpa kurvor.

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back