Scooter update

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Ni som såg eländet i Mantorp kanske är intresserade av att veta att jag nu hittat felet på min scooter, det var vevaxelgivaren som inte hängde med, bytte till en hallgivare och nu jävlar går den:yoparty
Körde 5.89-195 i helgen, när den blir mappad bör den gå ännu fortare. Jag trodde aldrig den skulle gå så fort, det borde den inte....

Motor:
Triumph Bonneville 904cc, 1.2bar och E85
http://r2d2.df.lth.se/~cruzing/2009/meca090822/meca090822823.htm

Last edited:
Jag och Jon lyckades strula till det och missa din körning på Mantorp, synd att den inte gick som den skulle. Väldigt intressant hojdiskussion vi hade vid tolvsnåret i alla fall!

(jag skippade att åka ner på MECA som du tipsade om, vågade inte ringa hem till fjällan och släppa bomben att jag skulle vara hemifrån en vecka till...):D

Jag är för dåligt påläst för att fatta hur bra dina tider är. Men jag tycker det är roligt med folk som bevisar genom praktik att humlor kan flyga!

Stå på dig, du är unik.

Tackar, jag är inte som dom andra barnen, nä!

Om jag inte har fel så är min tid bara 0.03s från Svenska rekordet i klassen, i vilket fall som helst så är det en bra tid för en scooter :) men jag ska köra lite fortare, Speedy från Danmark har kört 5.70s, det vill jag slå.
Hastigheten indikerar att den har ca180-190hk på hjulet, det torde va rekord för en 904cc Bonneville med råge, den har 54hk original (då är den 790cc)

Tur att ni missad mina repor i Mantorp, hojen tog sig knappt i mål där..

edit: Klassen är alltså Pro Twin Bike, före detta Harley Drags

Last edited:
underbart att höra jörgen att du löst felet...utan tvekan sveriges mest unike hojbyggare....=)...

Tackar, jag är inte som dom andra barnen, nä!

Om jag inte har fel så är min tid bara 0.03s från Svenska rekordet i klassen, i vilket fall som helst så är det en bra tid för en scooter :) men jag ska köra lite fortare, Speedy från Danmark har kört 5.70s, det vill jag slå.
Hastigheten indikerar att den har ca180-190hk på hjulet, det torde va rekord för en 904cc Bonneville med råge, den har 54hk original (då är den 790cc)

Tur att ni missad mina repor i Mantorp, hojen tog sig knappt i mål där..

edit: Klassen är alltså Pro Twin Bike, före detta Harley Drags

Såg dig.. Led med dig.. Härligt att du hittat felet.

Fedt nok

Fint at du har fået liv i den , sidst jeg så den var i Malmø hvor du havde dine kvaler med den

Jeg har lidt video hvor du forsøger at lave brænder og man kan høre turboen og Bov sige puf puf puf

Kom til Mosten i Danmark nu her den 3.4.5/9 vi skal da se den med 10000 tilskuer ikke !

Bifogat

• Malmø 026.jpg
    Malmø 026.jpg
    249.4 KB · Visningar: 157
  • Malmø 027.jpg
    Malmø 027.jpg
    242.6 KB · Visningar: 136
Fint at du har fået liv i den , sidst jeg så den var i Malmø hvor du havde dine kvaler med den

Jeg har lidt video hvor du forsøger at lave brænder og man kan høre turboen og Bov sige puf puf puf

Kom til Mosten i Danmark nu her den 3.4.5/9 vi skal da se den med 10000 tilskuer ikke !

Kul bild! Fan va hojen är lång, nästa längre än mitt hår:D

Den filmen kan du slänga!

Finns ingen klass för min hoj i Mosten, jag vill ju köra ifrån Speedy och Perry, men dom låter inte mej va med :gnissla så jag kör i Malmö, hojen ska ställas in mer, har bara gått 4 repor med nya givaren

De har lige lavet en klasse

Super Com , den må du vel egenligt godt stille op i tror jeg alt der kører hurtiger end 5,8 sek

Kan ikke lige oversætte
(Den filmen kan du slänga)

Översättning: Throw a way that movie, I don't want anyone to see it!

Super Comp kan jag köra, men jag vill helst köra mot HD. Det är liksom klassiskt "HD mot Triumph"
Kanske nästa år, i år så köra jag i Malmö

oj, vad mycket tändning!

Nu vet jag varför jag fick ut så mycket hk ur min hoj förra helgen, den nya crank triggern gav mej 48 grader förtändning, och vid 1.3bar är det liiite mer än jag trodde var möjligt utan att spika sönder motorn (har jag förtändningsrekordet i klassen nu?)

Så om någon tvivlade på att E85 är spiktåligt så vet ni nu. Prova på egen risk!! (jag tror dock att jag sänker lite..)

Jojje, har du någon erfarenhet av förtändning med e85 på sugmotorer? Jag har en HD som inte vill ge den effekt jag vill ha med e85..... Vet inte om den vill ha mer förtändning??

Mer komp eller mer tändning än med bensin måste du ha, hur mycket vågar jag inte säga. Kör den i en bänk och öka på tills effekten kommer

Jojje, har du någon erfarenhet av förtändning med e85 på sugmotorer? Jag har en HD som inte vill ge den effekt jag vill ha med e85..... Vet inte om den vill ha mer förtändning??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman