Scientologernas hemliga skrift

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Tom Cruise, John Travolta :3freak

Vad är Scientologikyrkan egentligen?
Scientologikyrkan är en destruktiv sekt. Deras syfte är enbart att tjäna pengar på medlemmarna som betalar och arbetar för de dyra kurserna.
De som ägnar sig åt att bevaka religiösa kulter och sekter har länge pekat ut Scientologikyrkan som en av de allra farligaste. Det kan många avhoppare från rörelsen intyga.
Många av övningarna liknar hjärntvätt och är väldigt kränkande och destruktiva mot individen. Efter flera år i sekten blir medlemmarna ofta socialt nedbrutna och skuldsatta med hundratusentals kronor eller mer.

I takt med att Scientologikyrkan blir allt mer ökänd gömmer de sig allt mer bakom olika fasader. I Sverige är: Narconon, Studema-skolan, U-man, Silouet Profilanalys och Riksorganisationen för ett drogfritt Sverige exempel på det.

http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionht98/Scientologi/

Här är den HEMLIGA SKRIFTEN! http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionht98/Scientologi/hemligt.htm

NoicE skrev:
Tom Cruise, John Travolta :3freak

Vad är Scientologikyrkan egentligen?
Scientologikyrkan är en destruktiv sekt. Deras syfte är enbart att tjäna pengar på medlemmarna som betalar och arbetar för de dyra kurserna.
De som ägnar sig åt att bevaka religiösa kulter och sekter har länge pekat ut Scientologikyrkan som en av de allra farligaste. Det kan många avhoppare från rörelsen intyga.
Många av övningarna liknar hjärntvätt och är väldigt kränkande och destruktiva mot individen. Efter flera år i sekten blir medlemmarna ofta socialt nedbrutna och skuldsatta med hundratusentals kronor eller mer.

I takt med att Scientologikyrkan blir allt mer ökänd gömmer de sig allt mer bakom olika fasader. I Sverige är: Narconon, Studema-skolan, U-man, Silouet Profilanalys och Riksorganisationen för ett drogfritt Sverige exempel på det.

http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionht98/Scientologi/

Här är den HEMLIGA SKRIFTEN! http://www.utb.falun.se/hbo/projekt/religion/religionht98/Scientologi/hemligt.htm

Sköna lirare de där!!
Det man har hört, snabbaste och enklaste sättet att skaffa mycket pesetas är och bilda en sekt.

Jo, BTW, någon som har lust att komma på en liten enkel tillställning hos mig i helgen? Har hyrt en stor lokal och kommer ordna lite lättare kurser för att få ett behagligare liv och för att just du ska lyckas i livets lopp! :rofl

Markus skrev:
Låter fett. Hur blir man medlem?

Jo, sätt in 30 000.- på mitt konto så är du medlem! Släng in en hundring (100 000.-) så har du ett komplett nybörjarpaket. (t-shirt ingår)

www.xenu.net

Det är humor! Fast ändå inte på nåt sätt.

Jag traskade runt i LA litegrann i våras, där är de värre än tiggarna. Fast det var ganska kul att se hur bleka de blev när jag erbjöd mig att berätta deras skapelseberättelse.

Usch och fy för sekter, skulle va skottpengar på dom som hjärntvättar andra :kulspruta Sekter är farliga saker.

Last edited:
Ytterligare ett smart affärsdrag, ingenting annat! Grundarna skor sig på att det finns otroligt lättlurade människor (säkerligen mer än 80% av USA's befolkning är korkade/lättlurade) och de själva vet att deras "hemliga skrift" inte är sann och de tor inte på den.
Men visst, vore jag tillräckligt smart i huvudet och hade en övertalningsförmåga utan dess like så skulle inte jag dra mig för att bli miljonär/miljardär på exakt samma vis.
Hur många av sekterna som har uppkommit de senaste 50 åren tror ni INTE gör det pga pengarna? Den som säger mer än NOLL ljuger.

De andra stackars sekterna som tex vår egen kyrka, livet ord mfl. gör det bara pga av sinnessvaghet och omognad. Iofs så är de också ute efter sina medlemmars pengar, men de är även ute efter makten att få bestämma över folks medvetanden.

Äh, sånt kan man se typ i Jönköping.
Utanför en källardörr står den senaste SL55 AMG, runtomkring den står gamla rostiga oplar och fordar. 'Ledaren' får in pengar :)

När vi läste Religion B så fick alla arbeta med en sekt och efter att föresläst om den fick man bjuda in en representant.. var lite roligt att låta honom hålla på med sin lögndetektor och allt tjafs, för att sedan diskret börja ställa frågor om just detta med rymdnissarna o sånt.. långt innan vi kom så långt började han svettas och snacka om att han inte fick diskutera det med utomstående. Han sa även att han inte var tillräckligt hög rang för att veta allt om bakrunden :hihi

sekter är som religion fast mindre accepterat. Okej lite värre brukar dom oftast vara men ändå samma sak.

Markus skrev:
JA!!!!!!!!! Dra åt hellvette secktjävlar!!!!!!!!!!
Hahahahaha
:machinegu :kulspruta :hördu :mad: :4skrika
Det sjuka med sekter är ju att dom tar kontrollen över människors tankar, folket slutar att tänka själv och följer efter ledaren som handlings förlamade puckon..och ledaren är ofta en karismatisk stark ledare som kan få med sig massorna..

Hmm.. jag som lämnar bud till scientologikyrkan på reimersholme ett par gånger i veckan...

Dee_cati skrev:
De andra stackars sekterna som tex vår egen kyrka, livet ord mfl. gör det bara pga av sinnessvaghet och omognad. Iofs så är de också ute efter sina medlemmars pengar, men de är även ute efter makten att få bestämma över folks medvetanden.

Wow. Antingen läser jag fel, eller så är det första gången jag sett någon kalla både Svenska Kyrkan och Livets Ord för sekt i samma mening. :näsblod

http://www.xenu.net/ finns det mycket bra information om scientologerna. Kolla gärna där. Det fanns allt från skrämmande berättelser om scientologernas maffia-liknande metoder och hur de förföljer sina motståndare till mera lättsmält humoristiskt material.

UrbanTiger skrev:
Vi samlas hemma hos mig den 31/12 och går igenom alla detaljer.

Slutet är nära, kom mina barn så ska jag leda er till en bättre värld :tummenupp
Bjuder du på sportdryck som är spetsad med arsenik eller något annat läckert gift så kommer jag. :fyllisar

MikkE skrev:
Äh, sånt kan man se typ i Jönköping.
Utanför en källardörr står den senaste SL55 AMG, runtomkring den står gamla rostiga oplar och fordar. 'Ledaren' får in pengar :)
Sånt kan man se på min uppfart, fast jag bor i sthlm :hihi

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back