Scientologerna

Gå med så VET ni. Nu är det bara spekulationer.
Jag kan åta mig uppdraget och rapportera här. Sen när jag går ur och de tror att de kan förfölja mig så prylar man dem :)

Vad gör de konkret om man hoppar av? Vem vet det här?
Knackar de på hemma hos en liksom Jehovas Vittnen eller luftar de däcken på din bil så du blir sen till jobbet....
Mest spekulationer i denna tråden.

Kommer inte ihåg i vilken tidning jag läste artikeln som beskrev vilka olika metoder sekten använde mot den personen jag tänkte på och dennes familj. Troligtvis var det av följande tidningar.

www.times.co.uk
www.guardian.co.uk
www.independent.co.uk

Hur som helst kan du hitta en hel del beskrivningar om trakasserier som scientologerna utsatt andra för på nätet. Sett ur den synvinkeln är det lite förvånande att Aftonbladet tar upp det här som en nyhet. I Amerikansk media är det här gamla uppgifter om slavlöner och så vidare.

Här kan du läsa Paul Haggins avskedsbrev från 2009:

http://www.scientology-cult.com/dec...aggis-resigns-from-church-of-scientology.html

Den här är från 14 Februari i år. Inleder med brevet och lite djupare förklaringar runt det och fortsätter sedan hur Haggins kom i kontakt med scientologerna. Har inte hunnit läsa alla 26 sidorna än. Verkar dock lovande.

http://www.newyorker.com/reporting/2011/02/14/110214fa_fact_wright

Last edited:
Gå med så VET ni. Nu är det bara spekulationer.
Jag kan åta mig uppdraget och rapportera här. Sen när jag går ur och de tror att de kan förfölja mig så prylar man dem :)

Eftersom det bara är sinnessvaga som går med i sekter så räcker det ju med att sekten tjatar lite på dom så bryter dom ihop totalt.

En fullt sund människa skulle nog inte bry sig om det ens.

Jag tänkte direkt på Keith Code. Förvånar mig inte, även om jag var ovetande att om han hade koppling till Scientologerna. Har tidigare läst att Tom Cruise gått CCS kurser och att man delat ut Scientolog material till deltagarna ett år. Men inte ett annat. Det får ju sin förklaring då.

Se inlägg #58

http://www.ducati.ms/forums/56-superbikes/1692-anyone-seen-tom-cruises-999r-6.html

Förtjänar att citeras i klartext:

"Well, I didn’t have an occupation. At the time, my idea toward life was to see how little I could do and basically how much and how many kinds of drugs I could take. I wasn’t doing anything with my life. When I got into Scientology a lot changed right away. For the first time ever, I saw that there was hope and that was very encouraging. When I received Scientology counseling to handle my drug problem, my life started going up and up and up and hasn’t stopped since.

Keith Code
Motorcycle Racing Instructor"

Härligt, nu är det lättare att acceptera att man enligt CSS inte kan köra mc över huvud taget.

Kieth har den enda sanna nyckeln till hur man bllir en bra MC-förare :)
Lyssna på honom, köp hans böcker och lita på att han har rätt så kanske även du blir en duktig förare :d

Fast det skulle kunna vara vilken uppbröstad jänkare som helst utan koppling till någon sekt som sa så iofs.

Jaha, dags att avboka CSS då kanske.

Fan, jag såg fram emot kursen men att stödja något som har något som helst med scientologerna bär mig emot.
Äh. De kan ju vara skitbra på att lära ut hur man kör hoj snabbt ändå. Och även om Keith Code är en troende scientolog så kanske inte resten av instruktörerna är det.

Det finns ju massor av företag i vårt avlånga land som ägs av livetsordare och diverse andra religiösa nötter. Du brukar väl inte göra en bakgrundskoll på varenda butiksinnehavare innan du gör ett inköp?

OBS: Se inte nedanstående som ett försvar av Scientologin, dom är definitivt en farlig (och löjlig) sekt och jag gillar verkligen ingen form av organiserad "religon".

Jag tycker nog det är lite överdrivet att avboka CSS pga att grundaren är sektmedlem.

Scientologerna är duktiga på att hjärntvätta folk och just därför är dom faktiskt bra på just drogrehab. Man kan säkert påstå att man byter drogerna mot sekten men det är nog faktiskt att byta upp sig i så fall. Keith Code ÄR Scientolog men iaf jag har viss förståelse för det efter att sekten "räddat hans liv".

CSS europa har ingen koppling till Scientologerna förutom att man naturligtvis betalar franchisingavgifter till Keith Code.

/Avhoppad CSS-coach (ej förföljd) :tungan

Äh. De kan ju vara skitbra på att lära ut hur man kör hoj snabbt ändå. Och även om Keith Code är en troende scientolog så kanske inte resten av instruktörerna är det.

Det finns ju massor av företag i vårt avlånga land som ägs av livetsordare och diverse andra religiösa nötter. Du brukar väl inte göra en bakgrundskoll på varenda butiksinnehavare innan du gör ett inköp?

Nej jag brukar inte göra en bakgrundskoll på butiksinnehavare, däremot brukar jag om jag får reda på att ett företag stödjer en företeelse som jag har svårt för försöka undvika att göra affär där.

T.ex kan jag om alternativ ges välja bort pryttlar tillverkade i Kina, produkter från pyramidföretag och avstå från jobb som kräver att man gör personlighetstester som ju ofta tas fram av företag knutna till scientologerna.

Knyter helt enkelt näven i fickan och röstar med plånboken, så där lite försiktigt svenskt...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt