Scientologer

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Hej bullen!

Här i Malmö så invaderas staden med jämna mellanrum av en massa scientologer, som sprider sin dynga på stan och vill pracka på en ett stresstest eller sälja en bok till en. Känner ni igen det?

Det börjar i alla fall bli väldigt irriterande 4:e gången de kommer fram till en på en och samma dag.

Är det någon som kan komma på något vitsigt/elakt/smart att säga till dessa tokar? Jag sa till killen som kom fram och började prata med mig idag att jag tyckte hela grejen var "laughable" (han var engelsk), men han bara fortsatte predika, och följde efter mig.

Kära sporthoj, ge mig mer ammunition!

Som vanligt är det inte killen i filmen som skrivit brevet..

Vänd dig om och visa :arsele för honom :tummenupp

http://www.xenu.net/

Knock ourself out. Nu vet jag inte hur uppdaterad den sidan är, men ddet fanns iallfall en hel del mantyttigt. Dra historien om vätebomber och vulkaner för dem, då brukar de bli rätt deprimerade.

Jag tycker inte du ska säga någonting vitsigt utan jag tycker helt enkelt att du ska försöka resonera med dom och påpeka hur vansinnig deras vidriga sekt är. Ifall du lyckas övertyga någon att gå ur scientologerna så går det lätt att jämföra med att rädda någons liv. Det är ju lätt den mest destruktiva "mainstreamsekten" i världen.

...i Västerås är det Greenpeace som plågar en på luncherna, vågar man sig ut på centrum är man i deras våld helt enkelt.

Syftet är gott, men deras palestinasjals-bärande unga medlemmar är väl ivriga och aggressiva - kontentan? I helvete att jag supportar GP.

Senast jag lätt stressad svarade nej tack, så var svaret "bryr du dig inte om miljön" - ruttnade lite och replikerade "nej, jag kör motorcykel i skogen" (vilket är sant med). Man blir förbannad.

/J

Ju fler människor på jorden, ju fler kommer vi stöta oss med. Jag stöter mig för närvarande mot de flesta människor... ser inte fram emot framtiden :D

Jag skulle dock gärna sätta mig med en scientolog och be dom förklara i så fackliga och faktamässiga termer som möjligt (enligt deras tro) hur världen kom till. Vore skönt o få en skrattstund.

Jag tycker inte du ska säga någonting vitsigt utan jag tycker helt enkelt att du ska försöka resonera med dom och påpeka hur vansinnig deras vidriga sekt är. Ifall du lyckas övertyga någon att gå ur scientologerna så går det lätt att jämföra med att rädda någons liv. Det är ju lätt den mest destruktiva "mainstreamsekten" i världen.

Det funkar inte riktigt så. Om man faktiskt försöker tala med dem så tittar de deltagande på dig och avbryter och säger 'Hatar du oss? Hatar du mig?'

Stoffer, nåt som faktiskt fungerar ganska bra är att säga att du är psykolog. De.... ogillar psykologer.

Hellre än scientolog än en kristen galning. Fast helst ingen.
Men varför inte bara be dem dra åt helvete? Höj rösten och säg att han kommer ångra sig bittert om han och hans följe fortsätter trakassera dig på det viset. De förtjänar ju lite skit så varför inte ge dem det?

• Gilla
Reaktioner: R2
T-rex har en bra poäng. Säg att du är psykiatriker och att du tror å kemins helande kraft.

Man kan säga att Ron L Hubbard(grundaren av scientolgikyrkan) var bättre som science-fiction författare än profet. Det brukar få dem att gå igång.

Hade ett par "Jehovas" knackandes på dörren för en tid sedan. Klädde av mig naken och öppnade, de kom aldrig tillbaka.

Tycker det är rätt oförskämt att försöka påtvinga andra människor sin världsuppfattning, oavsett om det är hemma eller på stan. De som inte kan acceptera den naturvetenskapliga varianten, söker sig säkert självmant till något annat.

Mötte dom på stan för rätt många år sedan, tjatade på mig och en kompis om att göra något test dom hade. Efter att ha kollat vad vi svarade sa dom inte ens flaska till mig efteråt, medans dom var ganska intresserade av att prata vidare med polaren. :)

Ju fler människor på jorden, ju fler kommer vi stöta oss med. Jag stöter mig för närvarande mot de flesta människor... ser inte fram emot framtiden :D

Jag skulle dock gärna sätta mig med en scientolog och be dom förklara i så fackliga och faktamässiga termer som möjligt (enligt deras tro) hur världen kom till. Vore skönt o få en skrattstund.

Det är väl bara att bemöta allt de säger med "Du vet väl att grundaren till eran sekt, L. Ron Hubbard var scienceförfattare och ökänd mytoman?". Om de efter 10:e gången inte får 5:an att trilla ner så är det fritt fram att ta deras organ och ge till bättre behövande.

Fråga om de är säkra på att de tillhör de 144000 som kommer till himlen (Känns som om det måste till lite strid internt om de platserna med tanke på hur många som är scientologer....)

Fråga om de är säkra på att de tillhör de 144000 som kommer till himlen (Känns som om det måste till lite strid internt om de platserna med tanke på hur många som är scientologer....)

Det är väl därför de är så förbaskat ihärdiga. Relativt smart lösning av Ron faktiskt för att lojala anhängare.

Se vad som händer om ni kallar deras grundare Ron L Jeremy istället, och att ni ivrigt tagit del av det budskap han så entusiastiskt förmedlat i sina filmer :hihi

Spela sedan helt oförstående när dom säger att han hette Hubbard i efternamn, det namnet fanns inte på dvd-omslaget.

Välj en valfri annan religion och försök prångla på honom den istället. Använd samma teknik som han. Om han vänder och går så följ efter och tjata.
Fight fire with fire.

144000, scientologer, de talar väl inte om ngn himmel? Är inte det Jehovas?

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show