Scientolog: Rymdhärskaren har funnits

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
det låter väldigt intressant och väcker nyfikenhet samt en hel del frågor. skrattet lämnar jag därhän.

finns det någon på sh förresten som är med i scientologi-rörelsen som kan/vill/vågar uttala sig om artikeln?

http://www.dn.se/nyheter/varlden/scientolog-erkanner-att-rymdharskaren-fanns-1.822035

jag väntar också med spänning på hollywoodfilmen och misstänker att tom cruise kommer spelas av screech (se bild).

regisserar gör ingen mindre än renny harlin; 'finska pinnen' a.k.a 'sisu master', som gav oss 'deep blue sea'.

edit: tom cruise i sin kanske sämsta roll hittills ('days of thunder' är med och slåss om den platsen):
[YOUTUBE-ID]UFBZ_uAbxS0[/YOUTUBE-ID]

Bifogat

• screech.jpg
    screech.jpg
    49.3 KB · Visningar: 37
Last edited:
Menar dom på att universum är 75 miljoner år gammalt?
Och med deras teori (kallar det för det) så kommer ju antalet själar till sist ta slut om det är ett visst antal hundra miljarder själar som placerats på jorden.

Är själar bundna vid gravitation? Om inte, så är de långt borta från jorden vid det här laget i med att jorden snurrar med en hastighet av ca 1 mil varannan sekund. Därtill flyttar sig jorden runt solen med 3 mil per sekund.

Jag gillar logiska och realistiska gudsförklaringar men det här är ju banalt från start.

Undra hur deras bibel är, troligen är deras förklaring att den strömmar likt internet genom 1 person som är högst upp i scientologkyrkan.

Jag gillar logiska och realistiska gudsförklaringar men det här är ju banalt från start.

det jag undrar över mest, är detta:

Till slut samlade Xenu ihop hundratals miljarder thetaner och skickade dem i flygande tefats-likande farkoster mot jorden där de sprängdes i bitar med hjälp av en serie vätebomber placerade i vulkaner.

vad var poängen?

rymdhärskaren var ju tydligen ond, men extremt dum i huvudet också (fast han kanske var überdübersmart för att vara thetan, vem vet)?

så mycket materiella förluster för att göra sig av med ett antal miljarder thetaner (och då fanns det fortfarande triljoner thetaner kvar), för att inte tala om all den energi och resurser för att bygga dessa flygande tefat (lär nog ha förekommit en del strejker och extra långa luncher om de hade taskig lön), samt att borra och hålla på, för att placera ett gäng vätebomber i vulkaner, det låter mer som att rymdhärskaren (även kallad 'the dude' i fortsättningen) egentligen var någon form av practical joke master priest.

Till slut samlade Xenu ihop hundratals miljarder thetaner och skickade dem i flygande tefats-likande farkoster mot jorden där de sprängdes i bitar med hjälp av en serie vätebomber placerade i vulkaner.

Det där måste vara nån omskriven version. I den jag läste så var det Boeing-plan och inte flygande tefat.

är nu för mig uppenbart att rullen Världarnas krig är tom cruises sätt att hedra The Dude

...don't piss on my rug, kanske han också glider omkring och säger i tid och otid...

Det där måste vara nån omskriven version. I den jag läste så var det Boeing-plan och inte flygande tefat.

mjaa, du läste nog en manual helt enkelt, utgiven av boeing corporation...

Last edited:
...don't piss on my rug, kanske han också glider omkring och säger i tid och otid...

mjaa, du läste nog en manual helt enkelt, utgiven av boeing corporation...

Det gör det hela plausibelt.
Jag skall byta religion (från fantomismen).
[YOUTUBE-ID]0EGwDEbTzoE[/YOUTUBE-ID]

Förbannat bra film btw.
"The big Lebowski" alltså.
Inte "Fantomen".
[YOUTUBE-ID]oY7R0lHSw3U[/YOUTUBE-ID]

Folk är inte så dumma som man tror... de är tammefan dummare. :brinnerup

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen