Sci Fi "TAKEN"

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
Last edited:
floodi skrev:
nu har man legat hemma i snart en vecka i influensa , och glott på serien Taken utav Steven Spielberg , det är helt klart den bästa serien jag sett.
vill bara tipsa er om den serien . Har ni sett den vad tycker ni om den i såfall ?
finns det nån liknande serie som är bättre eller sämre som man bör se ???
Kika på The 4400, det är en hyffsad SciFi-serie som har ett liknande tema som Taken (jag har inte sett Taken själv).

Helt plötsligt materialiseras 4400 personer upp på en strand i USA, det visar sig att de alla har försvunnit från jordens yta men varit borta olika lång tid, vissa har varit försvunna i några år och andra sen 40-talet. Vad har hänt dem? Ganska spännande och det är bara 5 episoder så det klämmer du lätt medans du är sjuk :).

Serie som jag gillade starkt, men som lades ner efter en säsong är dragonfly(Scifi i comboy miljö typ) och serien John doe, bägge dessa lades ner efter 1 säsong.
John doe var grymt bra tyckte jag :tummenupp
Kolla på den men hoppa över avsnitt 21 eller 23 dvs. det sista avsnittet, en grym kliffhanger och blev så förbannad sedan då jag fick veta att serien lagts ner.
John doe= Kille vaknar upp på en öde ö och hoppar i vattnet i hoppom att bli räddad. Han blir uppfiskad av en taiwanesisk fiskebåt och efter att kommit i land så märker han sakta men säkert att han kan allt.... grymt underhållande serie....
Annars så har du ju 8 säsonger av stargate sg-1 du kan ladda hem :D

prova att kolla på första avsnittet av John Doe och säg vad du tycker, vilken välsorterad dc hub bör ha den!

Såg Taken då den visades på C+ första gången. Då, för ca ett år sedan, sändes bara ett avsnitt i veckan och man blev nästan tokig av all väntan. Redan efter första avsnittet fastnar man totalt och det blir bättre och bättre allteftersom. Jag fastnade dock för trailern innan jag ens sett första avsnittet och visste redan då att det här var en serie jag garanterat skulle följa.

Hittills den bästa scifi-serien jag sett. Välgjord, bra skådisar, bra regi och riktigt spännande och läskig ibland. En serie som har med allt!

Konstigt vad smaken kan vara olika.. Jag tyckte den var så seg och trög så jag inte ens orkade kolla klart första avsnittet!

Har laddat ner ett gäng avsnitt nu iaf. Håller på och kollar "Lost" för fullt. Klart bra serie. Har även tagit ner ett gäng CSI New York avsnitt, hoppas den är lika bra som miami och LV.

Gillade Taken sådär, dock inte tillräckligt för att se hela serien.

The 4400 lät ju bra på "pappret" en kool idé att göra en serie om, dock tyckte jag den var skit, kanske för att jag hade för höga förväntningar.

Lost är klart bäst hittils.

John Doe har jag inte sett, men låter ju klart spännande!

lovar att ni inte skulle bli besviken på john doe.... kolla första avsnittet och ge mig en återkoppling!

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år