Schyssta gitarrlåtar

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
tja lirare.. va är era favorit plock-låtar? Gärna nåt att bita i :) Om de finns schysst sång i låtarna skadar ju inte heller

Provlirade nån handgjord 12strängad från californien igår, glömt märket. OH sicket ljud, vilket vill-ha-begär!!

Ronda alla Turca. Chris Broderick's tolkning. Bit i den ett tag du. Bit dig less förresten.

Edit:

[YOUTUBE-ID]xohcxxt6oHo[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Lär dig lite Dragonforce, där har du jobb framför dig. Men för sköna plock och akustisk och sång så.

-Secondhand serenade
-plain white t's
-Colin hay
-Josh radin
-jamestown story
-totalt jävla mörker - fader vår... eller, nja. :yoparty

Chimaira vettja, metaaaaaal!

Soldier of Fortune funkar alltid, ett tips om man vill lira akustiskt är att lyssna på David Coverdales "Starkers in Tokyo" och de otroligt läckra, helnakna arrangemangen för härjad bluesröst och en ensam akustisk gitarr. Inte skitsvåra grejor men inte helt enkla heller. "Sailing Ships" är en annan favorit, och tolkningen av "Love aint no stranger"

Annars är ju tidig akustisk blues alltid ett hett tips, Robert Johnson, Howlin' Wolf, Leadbelly för att nämna några.

yngwie med liar:tummenupp

Andy Mckee är king. Inget snack om saken.

Drifting
[YOUTUBE-ID]Ddn4MGaS3N4[/YOUTUBE-ID]

Rylynn
[YOUTUBE-ID]JsD6uEZsIsU[/YOUTUBE-ID]

Glömde ju den bästa låten med honom!

Art of motion.

[YOUTUBE-ID]nmE3QaGetn4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ootroligt bra kille!

Aldrig släkt med Maria McKee??

Last edited:
Nåt med Jose Gonsalez! Stairway to heaven, Nothing else matters kan du väl redan?

Sätter du Yngwies Krakatau eller Trilogy Suite Opus så blir jag lite småimpad.
Brukade själv harva en hel del Yngwie låtar på gura när jag var yngre. Körde mycket från första Rising Force plattan och Marching Out. Trilogy plattan var tråkigare för man var tvungen att stämma om guran på vissa låtar.

Låten "When your ships are burned" pajjade till slut mina handleder. Fick carpal tunnel syndrome i båda handlederna efter att ha kört versriffet lite för mycket och ouppvärmd.

Annars är ju Joe Satriani och Stevie Ray Vaughan favoriter. Best of SRV plattan kan jag lira i sömnen numera :)

Lite musikhistoria kanske?

Är det någon mer än jag som var född på stenåldern, innan saxen var
uppfunnen, och minns dom här.
Både gitarr, skönsång :)

[YOUTUBE-ID]-v7LzOeTkfM[/YOUTUBE-ID]

Varför inte Dee med Randy Rhoads? En riktig plock låt, dock utan sång men något att bita i iaf. :yoparty

Lite musikhistoria kanske?

Är det någon mer än jag som var född på stenåldern, innan saxen var
uppfunnen, och minns dom här.
Både gitarr, skönsång :)

[YOUTUBE-ID]-v7LzOeTkfM[/YOUTUBE-ID]

Visst minns man holländska Focus med Jan Akkerman på gitarr. Fast skönsång var väl ta i? Focus är väl Nederländernas enda bidrag till rockhistorien tillsammans med Golden Earring.

En av mina gamla favoriter är Al DiMeola.
Här är nåt att bita i för gitarrister
http://www.youtube.com/watch?v=9cadbYIzhqQ

Back