Schysst vinterbil :-)

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

sandstream

Guest
Var nere på macken och köpte tidningen när den här fina bilen anlände.

V8 med 420 hästar och en vikt på 1300 Kg.
Fick kolla inuti och det var en orgie av kolfiber, rattväxel ala F1 osv.
Vinterdäcken vara "bara" 235 breda.
Pris 1.2 miljoner.

Bifogat

• maserati.jpg
    maserati.jpg
    94 KB · Visningar: 384
Såg den och en till lite mera stripad utanför affären på strandvägen... coola

Undrar hur bra de är att ha o köra på vintern. Känns som det är mer en sommarbil. Men men kan ha fel. Och ja, jag vill ha den.

Såg en Murcielago när jag stod o väntade utanför min pappas jobb igår. Kändes lite fel med smuts och saltstänk halvvägs upp på dörrarna på en sån bil. Ägarna till dyra sportbilar kanske har lika mycket abstinens som vi hojåkare?

Coola Ola skrev:
Såg en Murcielago när jag stod o väntade utanför min pappas jobb igår. Kändes lite fel med smuts och saltstänk halvvägs upp på dörrarna på en sån bil. Ägarna till dyra sportbilar kanske har lika mycket abstinens som vi hojåkare?

Ifall den var gul så kanske det var sen som brukar snirkla omkring runt Avenyn.
Livsfarlig blickfångare... :3freak

Sjukt o-prisvärd, tar hellre 996 turbo eller 360 modena vilken sekund somelst.

Lugn ni grabbar har en vinter bil jag med ! :tummenupp :D volvo orginal "Bondstylad" En Riktig Pärla!! Bud striden börjar på ynka 15 000 riksdaler :rolleyes: :tungan

Bifogat

• Bild 005(1).jpg
    Bild 005(1).jpg
    105.1 KB · Visningar: 114
Last edited:
Vad är det där för bil? Jag trodde det var Maserati Gransport först.. Men då stämmer ju inte en siffra av vad som skrevs i första inlägget? :va?

McB skrev:
Snarare 380 hästar och 1680 kg tjänstevikt.

Ja de låter som mer reella siffror.. Iaf med tanke på hur de går.. Fast jag tror de har 400 hästar faktiskt...

Hur som helst behåller jag nog audin.. Mer optimal både som sommar och vinterbil :tummenupp

Back