Schysst ryggskydd till bra pris?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Finns det någon MC-affär som har rea/rabatt på ett vettigt (inget svindyrt) ryggskydd omkring malmö/lund/helsingborg? Vill inte spendera 2 lakan, vet att man kan köpa schyssta crossryggskydd för strax under tusenlappen, det kan väl inte spela någon roll? Menar då inget tanigt skydd för 10åringar, ett rejält alltså. Någon som kanske har ett begagnat annars? :)

UFO för 729:- på MC-huset är nog det mest prisvärda du hittar...

Kay skrev:

Prisvärda eller billigaste? Dom ufo skydden jag sett har inte imponerat direkt, men det kanske finns nya/andra modeller
Men man kan ju kolla, personligen hade jag nog sparat lite till och handlat ett rejält.

/KetogaN

Säger dig! snåla inte på säkerhet.

cRoC skrev:
Finns det någon MC-affär som har rea/rabatt på ett vettigt (inget svindyrt) ryggskydd omkring malmö/lund/helsingborg? Vill inte spendera 2 lakan, vet att man kan köpa schyssta crossryggskydd för strax under tusenlappen, det kan väl inte spela någon roll? Menar då inget tanigt skydd för 10åringar, ett rejält alltså. Någon som kanske har ett begagnat annars? :)
Säger dig!
Snåla inte på din egen säkerhet,köp ett skydd som är bra o fått bra kritik.
Bike hade nåt test på ryggskydd o där vann Halvarsson Track ryggskyddet bäst i test,kostar bara 1295 kr ca på bland annat MC HUSET.
Sen finns det Dainese väst med ryggskydd o lite mjuka skydd men kostar ca 1895 kr o Dainese skydden ligger oxå bland de högsta i betyg i testet.
Somsagt snåla inte när det gäller skydd o ditt eget liv,det för 1295 kr är väl inte så blodigt,eller så kollar du bland annonser här på sporthoj.com eller blocket o kan köpa dej ett för några hundringar billigare.

Last edited:
Kay skrev:

Både och... näst bäst eller bäst beroende på vilka tester du läser. Säkerheten är lika bra som på de dyraste och bästa.

Ducati center har fått in en enorm sändning med Dainese ryggskydd... Priset ligger på strax över 1000-lappen! Jävligt bra bemötande också!! :tummenupp

Jo jag vet att man inte ska snåla, men har man en budget som man inte kan dra ut på så har jag inte mkt till val! Ska kika på MC-varuhusets UFO-skydd! Det ligger i Malmö eller?

cRoC skrev:
Jo jag vet att man inte ska snåla, men har man en budget som man inte kan dra ut på så har jag inte mkt till val! Ska kika på MC-varuhusets UFO-skydd! Det ligger i Malmö eller?

Stämmer. Jägersro. Slå en blick på Zx10an och R1an också när du ändå e där :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti