Schwantz gör "stoppie" i 200+

Landade han den där stoppien å klarade sig ur situationen är han helt klart en av mina hjältar :D

Mick Doohan orsakade hela alltet, tro det eller ej. Luca Cadalora trotsade teamorder och vann rejset.

Mattias skrev:
Mick Doohan orsakade hela alltet, tro det eller ej. Luca Cadalora trotsade teamorder och vann rejset.

Jaa.... du vet fanimej allt du! :va Jag som trodde det va ett skämt först...

Det ska finnas bildserier på hela förloppet nånstans på nätet. Minns det som om det var igår. Doohan bromsar senare än sent och slår in i Barros och drar sedan med sig Schwantz i fallet.

Edit, hittade en filmlänk:

http://www.uponone.com/videos-track.php

Klicka på 1993 Donington i listan. Finns en del annat sevärt också, t ex Hockenheim från samma år.

Last edited:
Penguin skrev:
Det ska finnas bildserier på hela förloppet nånstans på nätet. Minns det som om det var igår. Doohan bromsar senare än sent och slår in i Barros och drar sedan med sig Schwantz i fallet.

Klicka på 1993 Donington i listan. Finns en del annat sevärt också, t ex Hockenheim från samma år.

Suveränt. Men som vanligt kan jag inte se något. Jag laddar hem filen, Windows Media Player (verison 7.1.3) startar men utan bild. Alltid samma sak. Vad ska jag göra?! Jag kör Mac OSX version 10.2.8 :confused:

Nyteknik skrev:
Suveränt. Men som vanligt kan jag inte se något. Jag laddar hem filen, Windows Media Player (verison 7.1.3) startar men utan bild. Alltid samma sak. Vad ska jag göra?! Jag kör Mac OSX version 10.2.8 :confused:

Jag har laddat hem och installerat "divx codec" för mac och nu kan jag utan problem se filmer i qt.

Nyteknik skrev:

WMV är Microsoft lilla format, inte divx eller xvid eller nått sånt tjaffs. Kolla efter codec för WMV formatet, bode finnas även för MAC. Annars, om det finns så ladda hem Windows Mediaplayer 9.

Kolla efter VLC player, borde finnas för MAC också (tar flesta formaten inkl *avi*Divx/Xvid).
:tummenupp
Sen till den som sa nånting om WinXP till mac... det går ju inte :tungan

Edit: En codec är egentligen en Decoder. När man gör en film så använder man en encoder, dvs ett "grejja" som komprimerar filmen (bilderna). Olika "codecs" är att jämföra med olika bildformat. T.ex så har vi ju *.bmp som är relativt okomprimerat format. Där förlorar man inga färger eller detaljer, snyggt men stort. Sen har vi *.jpg som är ett komprimerat format, där komprimerar man bilden och förlorar lite detalj m.m. Ofta så är inte en kompression märkbart med ögat.

DivX började som en stulen och modifierad Microsoft encoder/decoder som senare har blivit legal. Utifrån DivX så har Xvid utvecklats (vad jag vet), fungerar lika bra. Lite OT jag vet men det är kul om folk förstår.

Last edited:
Prova att ladda hem nån annan spelare då, eller nåt. Kan inte sånt där så tyvärr kan jag inte bistå. :3freak

OJOJ vad ni va snabba, jag fixade mitt tidigare inlägg, kolla upp.

Penguin skrev:

Ojojoj! Omkörningen av Kevin Schwantz när han klämmer sig förbi mittimellan Barros och Beattie på en av långrakorna på Hockenheim

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd