Schumi till sjukhus med livshotande skador...

Väldigt tragiskt om han inte vaknar upp. Och en fruktansvärd ironi med tanke på vad som gjort honom känd.

Kommer liksom Harmon Rabb också att tänka på Fogdö, ironi med dålig smak även där.

Last edited:
Enligt twitter har Schumi opererats på nytt under natten och man tog bort en ny blödning på hjärnan. Operationen gick bra men han hålls fortsatt nedsövd så länge man anser det nödvändigt. Om ev. hjärnskador kan man inte säga nåt om än så länge.

Läkarna håller honom i artificiell koma så att hjärnan ska kunna läka. Det är också enklare att hålla kontroll på tillståndet när han är nedsövd.

Först när man bestämmer sig för att väcka honom vet man om hjärnan har fått permanenta skador.

Glädjande nyhet, men frågan är hur man ska tolka den egentligen? Här är ett utlåtande från f.d F1 läkaren som har uttalat sig genom sin blog om senaste nyheten.

http://formerf1doc.wordpress.com/2014/06/16/good-news/
Javisst, glädjande men detta sagt med en hel del eftertanke. Schumis trauma och väldigt utdragna koma har med all säkerhet konsekvenser, långsiktiga konsekvenser.

Samtidigt har jag full förståelse för att familjen inte mer i detalj meddelar om, hur, när eller var rehabiliteringen inleds. Schumi är med all säkerhet inte i stånd att möta fans, publik eller press på länge än. Länge...

Javisst, glädjande men detta sagt med en hel del eftertanke. Schumis trauma och väldigt utdragna koma har med all säkerhet konsekvenser, långsiktiga konsekvenser.

Samtidigt har jag full förståelse för att familjen inte mer i detalj meddelar om, hur, när eller var rehabiliteringen inleds. Schumi är med all säkerhet inte i stånd att möta fans, publik eller press på länge än. Länge...

Jag har full respekt för att familjen inte vill vara offentlig med hur rehabiliteringen går. Vore Schumacher en nära anhörig till mig hade jag nog inte heller velat att det skulle vara en angelägenhet för hela världen. Han var inte längre aktiv i F1 som förare när olyckan inträffade. Han har precis som vem som helst rätten att vara anonym. I synnerhet i det tillstånd han är idag. Media är dock beredd att gå över lik för att få information och låta spekulationer få överstyr när de har brist på den. Jag vet inte vad som är smartast. Kanske skulle man ha kommunicerat lite mer om själva processen ändå för att få mer arbetsro.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka