Scala packtalk bold vs slim?

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Hoj
hojlös
Tjenare.

Är de nån som helst skillnad på dessa 2 förutom att slim:en är mindre och måste montera batteriet bak på hjälmen?

Med reservation för att jag kan ha fel så har jag ett minne av att jag läst på hemsidan att slim inte kan hålla lika många grupper och anslutningar. Och att slim inte klarar av lika stora grupper.

Med reservation för att jag kan ha fel så har jag ett minne av att jag läst på hemsidan att slim inte kan hålla lika många grupper och anslutningar. Och att slim inte klarar av lika stora grupper.

Mja, det är nog Smartpack du tänker på, finns inga begränsningar där mellan Bold och Slim.

Däremot tror jag det är lite sämre mottagning på Slim för att den saknar antenn. Jag har en Slim nu men kommer att byta till Bold, både för att se om det är bättre mottagning men också för att det är lättare att ladda Bold eftersom den går att ta loss från hjälmen. Dessutom passar inte Slim till min hjälm så bra (Nexx xd1) men det är ju olika förstås.

Mja, det är nog Smartpack du tänker på, finns inga begränsningar där mellan Bold och Slim.

Däremot tror jag det är lite sämre mottagning på Slim för att den saknar antenn. Jag har en Slim nu men kommer att byta till Bold, både för att se om det är bättre mottagning men också för att det är lättare att ladda Bold eftersom den går att ta loss från hjälmen. Dessutom passar inte Slim till min hjälm så bra (Nexx xd1) men det är ju olika förstås.

aha det är ju riktigt br aoch veta att slim:en saknar antenn. de visste jag inte. är mottagningen bättre på bold så kommer de deffenitivt bli den då. nån annan som kanske vet med 100 % säkerhet?

Kanske bäst att förtydliga att jag menar extern antenn, någon form av antenn måste väl även Slim ha annars skulle det väl knappt fungera alls och det gör det :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph