SC Project

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
La ett inlägg i streetfighter-tråden men min fråga är egentligen inte modellspecifik så lägger in ett ämne här också.

Vad har ni för tankar om SC när det kommer till slip on? Är på g att köpa Ducati Streetfighter men handlarnas priser är ganska orimliga och då ligger SC riktigt bra till i pris. Är bara ute efter ljudet, och tycker de gör ganska snygga rör också.

Har hört olika om mappning efter montering, någon som vet vad som gäller?
I värsta fall ber jag väl verkstan både montera och mappa i samband med första servicen.

Kan inte uttala mig om SC.

Däremot skulle jag rekommendera dig att mappa hojen. Italia Bike Center kan mappa om din befintliga ECU.
Vet inte om Desmocenter erbjuder det.

Som vanligt så är det "sådär" med att inte mappa om.
Hojen går lite tunt och det är bara positivt med mappning.

Jag har Italia bike centers map i min och förra ägaren sa att det gjorde stor skillnad i körbarhet.

Ja, dom erbjuder väl 2 alternativ?

Antingen olika "färdiga" mappar som dom flashar den befintliga ECU:n med.
Eller så kan man (och bör man) bänka hojen och få en anpassad mapp.

Hypertrick

Jag köpte ett SC till min K1300R i höstas och är mycket nöjd. Köpte direkt från deras sida och fick bra service :tummenupp

I regel bör man mappa om hojen, det brukar finnas justeringar att göra på standard fordon och när du byter pipor finns det garanterat justeringar att göra.

Har beställt SC-project pipa till en SMC 690 direkt från deras sida. Var väldigt smidigt, bra finish på grejerna och väldigt trevligt ljud (låter betydligt högre än t.ex. acra). :rock

Jag har ett SC project oval carbon på min kawasaki z800 och det kostade ink frakt 4060kr direkt från deras sida i italien. Beställde på en tisdag och paketet var på utlämningen tisdagen där efter.

Hade ett Hurric MP ONE förra säsongen men det lät så jävla högt utan db killer. Med så ströps effekten. SC project låter dovt och precis lagom högt. På gränsen till för högt men då kan man köra db killer och effekten är densamma.

Ska ladda upp video för/efter.

1.jpg

Last edited:
Jag köpte ett r60 rör och luftfilter från deras sida, bra bemötande, och helt ok leveranstid, schysst ljud (Låter aningens högt :P) och bra passform :)

Sen var det ju billigt också! :tummenupp

Före/Efter SC project men bara låga rpm's. Ska ut och filma hur det låter på riktigt när jag servat den.

Jag åker också SC ..

1. snabb leverans
2. Jättefin finish
3. gött ljud
4. med DB-killer i så är den tystare än orginal ljudämparen ( rsv4:n är typad för 109 db så den är inte direkt tyst org).

Haha, det låter ju som att hela jävla Statoilmacken ska rasa när du rullar in på onsdagar :) Tycker man att det är gött så är det väl.....gött :D

Haha, det låter ju som att hela jävla Statoilmacken ska rasa när du rullar in på onsdagar :) Tycker man att det är gött så är det väl.....gött :D

Haha... Det där är nog den bästa recensionen ett blås kan få ;). Tack för svaren allihopa! Återkommer när hojen är levererad och röret monterat!

Hej! Jag har en fråga bara. Beställde ett likadant till min z800 i söndags, men har inte fått någon orderbekräftelse än, mer än att betalningen har gått igenom. Kommer du ihåg hur det var för dig?
Min fråga var till semitard.. Mvh Mattias

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8