SBK Total

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Behöver lite hjälp med att räkna ut SBK-totalen, fyra i topp med 45-poäng. Hur ska ordningen mellan dessa vara? Miinin och Axelsson borde vara på en delad förstaplats.

Last edited:
oscar skrev:
Jerker och Miinin blir svåra att skilja åt eftersom båda har varsin första- och andraplats!

Jag tror jag har fått ordning på de fyra 45-poängarna nu. Om flera förare har flera förstaplatser är det den med den bästa senaste placeringen som ska ligga först. Typ ;)

jP skrev:
Jag tror jag har fått ordning på de fyra 45-poängarna nu. Om flera förare har flera förstaplatser är det den med den bästa senaste placeringen som ska ligga först. Typ ;)

Försökr gärna få placeringen i vänsterkant att bli rätt också, blir lite överskådligare ;)

Är det inte ett slutgiltigt resultat så tror jag att man ska räkna förare på samma poäng som att dom har en delad placering. Alltså 4st som har delad ledning i SBK.

Ska man räkna ett slutgiltigt resultat för SM-serien så gäller det att om man har lika poäng att man då tar efter bästa resultat för att skilja placeringar. Har man lika placeringar så går man efter senaste bästa resultat.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back