Sb och bikebabe på äventyr!

• Thread starter Thread starter Sb
  • Start date Start date

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Sporthojskurs nivå 4 på Sviestad 20/7-07

Äventyret började redan i Uppsala innan avfärd. När första hojen var lastad så upptäcker vi att Saras hoj led av en svår förkylning. Istället för motorolja fanns bara tjockt slemmigt snor. Efter febrilt ringande fick hojen åka sjuktransport till Kamikaze Kid för sjukvård. Björns Ducce som befann sig i Norrtälje kördes i ilfart till Uppsala för att fylla platsen för sjuklingen.

I väntan på Duccens ankomst fick vi i oss lite mat efter att först glömt en pizza på pizzerian och sedan upptäckt att flertalet ingredienser glömts att läggas på pizzan..

Så bar det äntligen av till Linköping med två hojar på släpet. Väl framme vid banan fortsätter vårt oflyt. Grinden var låst! :huvet
Smala som vi är :D lyckades vi pressa oss in under grindarna, trots dubbla stoppmärken. Intrånget genomfördes med risk för våra liv då området kryllade av mördarsniglar!

Efter en lång "inte-trampa-på-mördarsniglar" promenad till det tillsynes öde depåområdet träffade vi vår räddande ängel. Han var påväg hem med sin formel Renault (eller folmer lenå som den utmattade sara uttryckte det) och gav oss lift på sin släpvagn tillbaka till grinden för att släppa in vårt ekipage.

Vid klubbstugan möttes vi av ännu en låst dörr och kände oss nu inte så välkomna :( Som tur var fanns det två killar där som släppte in oss. Men dom fick snart erfara att vårt oflyt smittade av sig då bastulampan exploderade när de bastade...
Natten blev underbar! :rolleyes: Dammigt golv, luftmadrasserna gnisslade, golvet knarrade och Linda höll på att frysa ihjäl. Nästa dag kunde bara bli bättre, eller?!

Dag 2. Äntligen dags för banan!
Himlen klarnade upp, solen sken och den masiva tröttheten försvann snabbt när vi körde ut på banan. Till vår glädje fick vi Eskilsson som instruktör när vi delades in i små grupper. Tyvärr blev lyckan kort då vår instruktör fälldes av en annan deltagare på banan. (Alla OK, endast materiella skador) Som tur var fanns det fler instruktörer redo att hjälpa till!

Linda fick tidigt ett bra flyt och bra fart under hjulen. Sara var till en början oense med den bångstyriga V-twinnen som ständigt sparkade bakut vid nedväxling. Efter några pass blev de dock vänner och även Sara fann flyt.

Efter en kanon dag på banan trodde vi att oflytet var borta men då lossnade ena spännbandet på Duccen på vägen hem och det enda som hindrade den från att kasta sig över den läckra gixxern bredvid var en väl förankrad fotpinne.

Trots allt blev det ett härligt äventyr med många skratt och mycket härlig körning.
Stort tack till alla instruktörer för en lärorik dag!

Mvh
Sb och bikebabe

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    29.6 KB · Visningar: 54
  • 2.jpg
    2.jpg
    31.7 KB · Visningar: 72
  • 3.JPG
    3.JPG
    97 KB · Visningar: 57
  • 4.JPG
    4.JPG
    45.3 KB · Visningar: 127
  • 5.JPG
    5.JPG
    52.1 KB · Visningar: 71
  • 6.JPG
    6.JPG
    73.1 KB · Visningar: 58
Vilken tripprapport! En sån man kanske inte skrattar så jättemycket åt när man är mitt inne i den men desto mer efteråt. :)

Fy fabian vilka läskiga iglar. :kräkflino:

:D Ja, fy vilket elände! Men det som inte dödar, härsknar, eller hur var det nu? Och mördarsnigelslem skulle vara en delikatess? :va (hua)

Tur att ni stod ut, för gårdagen var verkligen ball. Och ni råkkade så klart! :yoparty

Hel klart synd på Eskilsson, han verkar inte tycka att en ny karriär som bowlingkägla är så attraktiv. Vi fick ju eminent hjälp ändå, men det har ni ju redan sagt.

Syns snart igen!

:krama

Oj oj oj...
Att det skulle bli så spännande.
Varnade er för klubbstugan för den var kräklig när jag tävlade i 750B nittonhundranittioett!
Och renoverad ser den då inte ut att vara!

Sjuklingen har en läckande vattenpump!
Den puttar in vattnet i motorn och ger en mysig smet i form av barnsnor (som Sara uttryckte det!)
:tuttar vilken jäkla tur att inte jag(Duchess) var med.... mina tuttar och jättearsle hade fastnat i grinden och då fått göra sniglarna på utsidan sällskap :D

:yoparty om hundra år så..........:D

Ja ha så ni var också där idag? Måste varit totalblind som inte såg er. Måste nog morsat på dom flesta som besökt Rörken frekvent. Min resa o natt var dock inte i närheten så dramatisk som er, uii va me sniglar.
Ja vilket kanon väder det va på min första stora bankörning. O grymt kul.
Kändes lite skumt o ovant i början. Svängde alldeles för tidigt i böjarna o bromsade på tok för tidigt. Men efter ett par pass när man vant sig vid banan o lärt sig kurvorna lossnade det. Gick bara bättre o bättre ju fler pass jag avverkade.
Det var en grymt skön känsla när man fick ihop bitarna man slipat på ute på rörken. Upplägget va ju detsamma. 4 grupper o en kvart per pass. Genomgång efter. Spårval, blick, sittställning, mm. Man kände igen det mesta, kul att man hört o tränat på det så mycket att det sitter någorlunda kvar i kropp o knopp(en eloge till rörken funktionererna för det).
Tack också till alla hjälpsamma o trevliga instruktörer o deltagare :yoparty

Oj oj oj...
Att det skulle bli så spännande.
Varnade er för klubbstugan för den var kräklig när jag tävlade i 750B nittonhundranittioett!
Och renoverad ser den då inte ut att vara!
Jo den var nog renoverad. Det var inget fel på själva klubbstugan, bara städningen... (och temperaturen)

Ja ha så ni var också där idag? Måste varit totalblind som inte såg er. Måste nog morsat på dom flesta som besökt Rörken frekvent. Min resa o natt var dock inte i närheten så dramatisk som er, uii va me sniglar.

Vi var där i fredags :7peta

Körde eventuellt om er när vi var på väg till Gbg i fredags. vilken tid var det ni åkte?

Hehe ja det var tur att ni kom in under grinden :)

Kul med lite mer folk under natten iallfall.
det fanns ju något läskigt spöke som ni glömde bort å skriva om:rolleyes:

/Freddan

Körde eventuellt om er när vi var på väg till Gbg i fredags. vilken tid var det ni åkte?

Vi åkte ner på torsdagskvällen mellan ca: 19.30 och 22.00 och hem igen på fredag ca: 17:30

Vad gäller "spöket" i klubbhuset så utelämnade vi en del detaljer för att inte texten skulle bli för lång och oläslig!

En minnesvärd resa blev det iallafall! :D :D

Vad stoppar ett par bikerbrudar påväg till banan, inte grindar och mördarsniglar i a f. :D

Själva blev vi så engagerade att vi på vinst och förlust gick upp i ottan för att se ifall det fanns platser på Lördagen med. Det gjorde det. En hel dag till på banan blev det. :yoparty

Trevligt att råkas...

Själva blev vi så engagerade att vi på vinst och förlust gick upp i ottan för att se ifall det fanns platser på Lördagen med. Det gjorde det. En hel dag till på banan blev det. :yoparty

Va härligt med en till dag på banan! Ja det var första gången för mig på Sviesta men defenitivt inte sista!:tummenupp

Trevligt att råkas...

Det samma och vi syns väl på fler bandagar!! :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT