Saxtorp imorgon - Achtung!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Hilfe! Vad skall man ha med sig (utom räddningsfilt, första förband och 600 spänn)? Var ligger banan? Vad mer måste man tänka på?

Hilfe, hilfe :Bugar

Bingo skrev:
Hilfe! Vad skall man ha med sig (utom räddningsfilt, första förband och 600 spänn)? Var ligger banan? Vad mer måste man tänka på?

ett sådant här midje bälte med lite verktyg? så du kan byta stift och lite sånt?

stål tråd.

Bingo skrev:

Banan ligger vid Saxtorps rondellen, om du menar de bruna grushögarna som man ska köra över? :yoparty

Kommer du från malmö kör du av vid avfarten efter CenterSyd och innan Landskrona. Där fortsätter du tills det kommer en höger till Löddeköpinge... Bingo..framme! :tummenupp

NordhNet skrev:
Banan ligger vid Saxtorps rondellen, om du menar de bruna grushögarna som man ska köra över? :yoparty

Kommer du från malmö kör du av vid avfarten efter CenterSyd och innan Landskrona. Där fortsätter du tills det kommer en höger till Löddeköpinge... Bingo..framme! :tummenupp
Ok, verkar ju inte för svårt. Tack så mycket för hjälpen :tummenupp

Vem fan uppfann sporten Enduro. :kocko
Att köra roadracing är som att köra Goldwing med radion på...

hur fan gick det idag????

tur att jag inte körde... har ju nyss gått upp :)

Pålle skrev:
Vem fan uppfann sporten Enduro. :kocko
Att köra roadracing är som att köra Goldwing med radion på...

Äh... Pålle är en fjolla som blev gnällig för att det var för svårt för honom! Visst var det jäkligt knepigt o trixigt bland träden men det går ju att lära sig!!!

BIT IHOP JÄVLA GNÄLLSPIK!!! :D

oscar skrev:
Äh... Pålle är en fjolla som blev gnällig för att det var för svårt för honom! Visst var det jäkligt knepigt o trixigt bland träden men det går ju att lära sig!!!

BIT IHOP JÄVLA GNÄLLSPIK!!! :D

Jag tyckte inte det var skitsvårt, men jag blev trött, tyckte det var tråkigt och då går det inte snabbare.

Man ska ha motivation till att lära sig :arsele Håller mig till crossbanor ett bra tag framöver...

Last edited:
Ja då var man och kolla på sin första enduro-tävling
Jag och junior kolla in oskar och pålle och tyckte de var
duktiga för det såg ut till att vara en tuff uttömmande bana
som sög musten ur de flesta där och ni kom i mål det är en
prestation :tummenupp
Bingo såg jag inte på banan bara i depån :va

Säg gärna till om när nästa tävling är :7peta

Pålle skrev:
Jag tyckte inte det var skitsvårt, men jag blev trött, tyckte det var tråkigt och då går det inte snabbare.

Man ska ha motivation till att lära sig :arsele Håller mig till crossbanor ett bra tag framöver...

Hehe... Jag känner att jag kommer bli en hjälm rikare! :D

micke.a skrev:
Ja då var man och kolla på sin första enduro-tävling
Jag och junior kolla in oskar och pålle och tyckte de var
duktiga för det såg ut till att vara en tuff uttömmande bana
som sög musten ur de flesta där och ni kom i mål det är en
prestation :tummenupp
Bingo såg jag inte på banan bara i depån :va

Säg gärna till om när nästa tävling är :7peta
Du får komma tidigt om du vill se de snabba killarna, hehe. Nä, jag startade över en timme före Pålle och Oscar. Kom imål typ fem minuter före dem. Fan, det var faktiskt jäkla hårt, särskilt som jag ramlade tungt två gånger den första kilometern. Först en riktigt tung sandbana, där jag plogade mig fram de sista två varven, och sedan riktigt trångt i skogen - kurvradierna var ca 0,5 meter ibland, självklart med en riktigt djup grop mitt i "kurvan". Påmindre faktiskt mer om trial ibland. Så här i efternhand tycker ajg faktiskt att det var riktigt kul även om jag hade önskat lite snabbare partier på fastare underlag.

Jag pratade förresten med lite folk där och de menade att detta inte var en riktig endurobana. Så du skall inte ge upp enduron ännu, Pålle.

Bingo skrev:
Du får komma tidigt om du vill se de snabba killarna, hehe. Nä, jag startade över en timme före Pålle och Oscar. Kom imål typ fem minuter före dem. Fan, det var faktiskt jäkla hårt, särskilt som jag ramlade tungt två gånger den första kilometern. Först en riktigt tung sandbana, där jag plogade mig fram de sista två varven, och sedan riktigt trångt i skogen - kurvradierna var ca 0,5 meter ibland, självklart med en riktigt djup grop mitt i "kurvan". Påmindre faktiskt mer om trial ibland. Så här i efternhand tycker ajg faktiskt att det var riktigt kul även om jag hade önskat lite snabbare partier på fastare underlag.

Jag pratade förresten med lite folk där och de menade att detta inte var en riktig endurobana. Så du skall inte ge upp enduron ännu, Pålle.

Hur förklarar du namnet längst ner på denna listan!? :tuttar

http://192.38.244.75/Enduro 2003/klass 1 mot 37-.htm

oscar skrev:
Hur förklarar du namnet längst ner på denna listan!? :tuttar

http://192.38.244.75/Enduro 2003/klass 1 mot 37-.htm
Jag fattade inte att man skulll ta med sig kortet man fick så jag fick ingen placering/tid. Deltog sas utom tävlan. Undrar om jag inte räknade fel och körde sex varv egentligen. Ju mer jag tänker på saken desto mer sannolikt verkar det :rolleyes: Jäkla surt att de placerade mig längst ner med tanke på att det var fler som inte fick någon tid.

Erkänn nu att du hoppades på ett annat svar, Oscar :D

Edit: vafan, de skriver ju att jag bröt :mad:

Edit II: ironismiley tillkommit

Last edited:
Bingo skrev:
Jag fattade inte att man skulll ta med sig kortet man fick så jag fick ingen placering/tid. Deltog sas utom tävlan. Undrar om jag inte räknade fel och körde sex varv egentligen. Ju mer jag tänker på saken desto mer sannolikt verkar det :rolleyes: Jäkla surt att de placerade mig längst ner med tanke på att det var fler som inte fick någon tid.

Erkänn nu att du hoppades på ett annat svar, Oscar :D

Edit: vafan, de skriver ju att jag bröt :mad:

Edit II: ironismiley tillkommit

Klant! :D

oscar skrev:
Äh, vem bryr sig. Ambitionsnivån vid start var inte ens att ta mig i mål, bara att köra lite och kolla vad enduro är för något. Ur de perspektivet gick det riktigt bra för mig. Enda jobbiga med att jag inte hade något kort var att jag fick "förhandla" varje varv för att få köra vidare.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT