


Någon som har bra tips?? Eller som kan hjälpa mig få liv i min hoj innan säsongen e helt slut... Ps. Jo jag har tankat

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Foes skrev:2390850Provade mig fram tills den gick fint på tomgång och lät bra när man varvade lite..Är händig på byggnationer men tyvärr kass på just motorjusteringar och felsökning... Ska den ha hårdare stift då man bytt dämpare och luftfilter? Beror det på att den ska bränna mera bränsle eller nåt? Beror stoppen isåfall på att stiftet av någon anledning blir för varmt?
Nya tanken har en vanlig soppakran och är inte styrd av vacuum.
Tacksam för förklaringar med så jag lär mig nångång![]()
Foes skrev:2390779Hejsan, min Suzuki som jag byggt om en hel del..se min profil
Den är klar för regbesiktningen men det går troll i den.. Motorn har gått 20 mil så den är helt ny. de enda modifieringarna som är motorrelaterade är en Supertrapp och öppnare luftfilter.I samband med det så bytte jag munstycke tills den gick bra och rent och det var typ dubbla storleken mot original. Har pluggat hålet för vacuumsoppakranen som fanns på originaltanken.Den ville inte ens starta sist och då kom jag fram till att stiftet inte gav en bra gnista så jag åkte till Ava och köpte ett nytt originalstift och då startade den direkt och gick rent och fint. Tog en provtur genom stan och det gick bra i ca. 20 minuter men när jag drog på lite mot Gullmarsplan så dog den... efter en stund så hostade den igång igen och jag kunde ta mig hem. 2 gånger till efter det så startade den som den skulle men tog mig 5-10 minuter bort innan den dog igen! Nu vill den inte ens starta igen...
![]()
Någon som har bra tips?? Eller som kan hjälpa mig få liv i min hoj innan säsongen e helt slut... Ps. Jo jag har tankat![]()
Jörgen Karlsson skrev:2391005Om du har dubbelt så stort huvudmunstycket mot original efter att bara ha bytt luftfilter och avgassystem så går den nog rejält för fett. Det ska förvisso i större munstycke än original efter din modifiering, men inte dubbelt så stort nr på huvudmunstycket! Den ska dessutom gå bra med det värmetal på stiften som rekommenders i intsruktionsboken om motorn är korrekt bestyckad. En så mild motormodifiering brukar inte föranleda kallare stift.
Tycker jag.
Mvh
Jörgen
Foes skrev:2391549Låter som att det bästa jag kan göra är att lämna in hojen på Ava så dom får bestycka den rätt och slänga upp den på rullande landsväg.
Ska lyfta tanken och kolla färgen på stiften med.
Foes skrev:2391549Låter som att det bästa jag kan göra är att lämna in hojen på Ava så dom får bestycka den rätt och slänga upp den på rullande landsväg.
Ska lyfta tanken och kolla färgen på stiften med.
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |