Savage som strular HJÄLP FORT

Foes

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
UnderGroundCycle byggen i massor
:confused: Hejsan, min Suzuki som jag byggt om en hel del..se min profil :tungan Den är klar för regbesiktningen men det går troll i den.. Motorn har gått 20 mil så den är helt ny. de enda modifieringarna som är motorrelaterade är en Supertrapp och öppnare luftfilter.I samband med det så bytte jag munstycke tills den gick bra och rent och det var typ dubbla storleken mot original. Har pluggat hålet för vacuumsoppakranen som fanns på originaltanken.Den ville inte ens starta sist och då kom jag fram till att stiftet inte gav en bra gnista så jag åkte till Ava och köpte ett nytt originalstift och då startade den direkt och gick rent och fint. Tog en provtur genom stan och det gick bra i ca. 20 minuter men när jag drog på lite mot Gullmarsplan så dog den... efter en stund så hostade den igång igen och jag kunde ta mig hem. 2 gånger till efter det så startade den som den skulle men tog mig 5-10 minuter bort innan den dog igen! Nu vill den inte ens starta igen... :va
Någon som har bra tips?? Eller som kan hjälpa mig få liv i min hoj innan säsongen e helt slut... Ps. Jo jag har tankat :D
 
dubbla storleken på munstycken?
den går inte för fett då?
sätter du på öppnare luftfilter kan dom oså bete sig skumt..
tror de ligger i komben luftfilter + munstycken.

får den vaccum från nåt nu då? :va

by the way..skulle gilla den grymt om arslet var lågt :tungan
 
Tack ,flera förslag?

Provade mig fram tills den gick fint på tomgång och lät bra när man varvade lite..Är händig på byggnationer men tyvärr kass på just motorjusteringar och felsökning... Ska den ha hårdare stift då man bytt dämpare och luftfilter? Beror det på att den ska bränna mera bränsle eller nåt? Beror stoppen isåfall på att stiftet av någon anledning blir för varmt?
Nya tanken har en vanlig soppakran och är inte styrd av vacuum.
Tacksam för förklaringar med så jag lär mig nångång :tummenupp
 
Foes skrev:
2390850 Provade mig fram tills den gick fint på tomgång och lät bra när man varvade lite..Är händig på byggnationer men tyvärr kass på just motorjusteringar och felsökning... Ska den ha hårdare stift då man bytt dämpare och luftfilter? Beror det på att den ska bränna mera bränsle eller nåt? Beror stoppen isåfall på att stiftet av någon anledning blir för varmt?
Nya tanken har en vanlig soppakran och är inte styrd av vacuum.
Tacksam för förklaringar med så jag lär mig nångång :tummenupp

stiften kan väljas varma eller kalla, beroende på hur du kör. Kör du hårt ska du ha ett kallt stift och när du kör lugnt ska du ha ett varmt stift, eller vice versa, glömmer det alltid vilket det är. I alla fall, sitter det rätt stift i den så resar dom sig själv, det viss säga de blir så pass varma att sotet förbränns men inte resten av stiftet...

Men eftersom den gick bra och sen dog så fungerar dina inställningar, dock kanske inte mer än 20 min...
Prova ta av stiften och kolla, är de sotiga?
 
Foes skrev:
2390779 :confused: Hejsan, min Suzuki som jag byggt om en hel del..se min profil :tungan Den är klar för regbesiktningen men det går troll i den.. Motorn har gått 20 mil så den är helt ny. de enda modifieringarna som är motorrelaterade är en Supertrapp och öppnare luftfilter.I samband med det så bytte jag munstycke tills den gick bra och rent och det var typ dubbla storleken mot original. Har pluggat hålet för vacuumsoppakranen som fanns på originaltanken.Den ville inte ens starta sist och då kom jag fram till att stiftet inte gav en bra gnista så jag åkte till Ava och köpte ett nytt originalstift och då startade den direkt och gick rent och fint. Tog en provtur genom stan och det gick bra i ca. 20 minuter men när jag drog på lite mot Gullmarsplan så dog den... efter en stund så hostade den igång igen och jag kunde ta mig hem. 2 gånger till efter det så startade den som den skulle men tog mig 5-10 minuter bort innan den dog igen! Nu vill den inte ens starta igen... :va
Någon som har bra tips?? Eller som kan hjälpa mig få liv i min hoj innan säsongen e helt slut... Ps. Jo jag har tankat :D

Om du har dubbelt så stort huvudmunstycket mot original efter att bara ha bytt luftfilter och avgassystem så går den nog rejält för fett. Det ska förvisso i större munstycke än original efter din modifiering, men inte dubbelt så stort nr på huvudmunstycket! Den ska dessutom gå bra med det värmetal på stiften som rekommenders i intsruktionsboken om motorn är korrekt bestyckad. En så mild motormodifiering brukar inte föranleda kallare stift.

Tycker jag.

Mvh
Jörgen
 
Jörgen Karlsson skrev:
2391005 Om du har dubbelt så stort huvudmunstycket mot original efter att bara ha bytt luftfilter och avgassystem så går den nog rejält för fett. Det ska förvisso i större munstycke än original efter din modifiering, men inte dubbelt så stort nr på huvudmunstycket! Den ska dessutom gå bra med det värmetal på stiften som rekommenders i intsruktionsboken om motorn är korrekt bestyckad. En så mild motormodifiering brukar inte föranleda kallare stift.

Tycker jag.

Mvh
Jörgen

:nicka ...
 
Låter som att det bästa jag kan göra är att lämna in hojen på Ava så dom får bestycka den rätt och slänga upp den på rullande landsväg.
Ska lyfta tanken och kolla färgen på stiften med.
 
Foes skrev:
2391549 Låter som att det bästa jag kan göra är att lämna in hojen på Ava så dom får bestycka den rätt och slänga upp den på rullande landsväg.
Ska lyfta tanken och kolla färgen på stiften med.

Det låter klokt tycker jag!
/J
 
Foes skrev:
2391549 Låter som att det bästa jag kan göra är att lämna in hojen på Ava så dom får bestycka den rätt och slänga upp den på rullande landsväg.
Ska lyfta tanken och kolla färgen på stiften med.

Jag tror att det bara finns en lösning på problemet. Dumpa hojjäveln i Värtahamnen och kör ett PS2 laddat med hojspel istället, där kan man fixa hojen med ett par knapptryckningar.

Mycket smidigare:tummenupp
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top