Satt och kludda lite...

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Hoj
Hojlös
... på en ny sporthoj-dekal.. vet inte riktigt vad folk tycker men jag tycker skissen blev lite cool iaf.. va tyckes?

dsc0012fg8.jpg

Blackletter eller Old English brukar de kallas för ja.. hmm, kanske skulle lagt till ett ".com" också..

Old English med en egen touch. Är väl kul att göra något själv också istället för att printa ut det från datorn

Jag tycker det är ett av de snyggaste typsnitten, jag har låtit trycka upp klistermärken, en fleecetröja etc i det typsnittet, men om man skulle använda det på en tröja eller för att göra en dekal till en motorcykel, så skulle man ju använda typsnittet i orginal, inte din skiss.

Skulle du använda din skiss, eller orginal typsnitt om du gjorde, säg, en tröja?

Förstå mig rätt, det är roligt att teckna, men vad ska man med en skiss på ett redan existerande typsnitt till?

:)

Vet inte hur insatt du är men det är inte direkt så att reklamare och kreatörer bara laddar ner en ny font till datorn när de ska göra en dekal eller ett tryck..

Det finns oändligt många variationer på olika textsnitt, det här var inte nåt seriöst direkt men jag tycker om att kladda lite..

... på en ny sporthoj-dekal.. vet inte riktigt vad folk tycker men jag tycker skissen blev lite cool iaf.. va tyckes?
dsc0012fg8.jpg
Helt okej, men som sagt inte alltför långt ifrån Old English:

Bifogat

• sh_logga_oldenglish.gif
    sh_logga_oldenglish.gif
    4.6 KB · Visningar: 39
Nej, det är inte långt ifrån old english.. vilket ju också var målet med hela skissen så då blev den ju rätt bra isåfall :tummenupp

Nej, det är inte långt ifrån old english.. vilket ju också var målet med hela skissen så då blev den ju rätt bra isåfall :tummenupp

Old English påminner mig om oljedrypande nortonhojar vilket är rätt långt ifrån vad denna sajten premierar :)

Sporthoj är mer synonymt med japanska plastraketer i mina ögon.

därmed inte sagt att det inte var snyggt.

Back