Satelitövervakning av MC:n?

andersbrink skrev:
Det blir väl som med yrkesförarnas färdskrivare, man monterar bort dem eller på annat sätt får dem tillfälligt ur funktion så länge det inte är belagt med fängelsestraff.
Kan meddela att det inte är så enkelt längre att montera bort eller få dem ur funktion. På alla nya lastbilar är färdskrivaren integrerad med styrboxen till insprutet. Kopplar du bort nåt där startar bilen öht inte. Så har det varit sedan -98 på volvolastbilar, vet inte men jag tror scania har samma system.

andersbrink skrev:
HERTZ i USA har (iaf hade) GPS på sina hyrbilar - och debiterade i uppmärksammade (i pressen iaf) fall fortkörningsavgifter till kunderna i efterhand som hade kört för fort.

Det blir väl som med yrkesförarnas färdskrivare, man monterar bort dem eller på annat sätt får dem tillfälligt ur funktion så länge det inte är belagt med fängelsestraff.

Vad jag hört så räcker inte färdskrivarblad som bevis för fortkörning och då är man ju inte mer illa ute än vanligt = måste bli tagen på bar gärning.
Jag litade iaf på det och gasade på utan oro de åren jag körde lastbil.

RWD skrev:
Vad jag hört så räcker inte färdskrivarblad som bevis för fortkörning och då är man ju inte mer illa ute än vanligt = måste bli tagen på bar gärning.
Jag litade iaf på det och gasade på utan oro de åren jag körde lastbil.
Bladen är bevis om dom stoppar dej på vägen så att dom kan se var du kört nånstans, odck kan dom inte i efterhand tala om ifall du kört på motorväg eller 30-väg.

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år