satans rullgruslagningar!

elfuego

Elfuego håller stumt!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1:a -00
Ända sen jag tog ut hojen i år så har jag varit skitskraj för alla förbannade rullgruslagningar, har passat mig för dom så gott det går men idag sket det sig! :( Hade just tankat upp hojen och var påväg mot utfarten från macken. Jag gjorde en u-sväng förbi sista pumpen och sen bara låg jag där. Det var som att komma ut på en isfläck! Höll typ gångfart när jag rundade pumpen men det räckte för att skrapa upp samtliga kåpor på vänster sida. När jag fått upp hojen på stödet igen kutade jag iaf in på macken (arg som ett bi) och frågade vem som hade sandat mackens utfart. Jag fick till svar att det var vägverket som varit där förra veckan för att laga några hål men att dom tydligen glömt att borsta bort gruset efter sig. :mad: Jävligt surt!

Faan... Förbannad blir man... Undrar egentligen om de har nån ond avsikt mot oss med det Förb***** gruset... :mad:
Hoppas allt löser sig och tur att det var gångfart inne på macken o inte mitt i nån härligt snabb kurva....!! :Bugar

Nu vill jag inte vara den som är den, men om det gick så långsamt som man kan anta (u-sväng kring en bensinpump) borde du väl hunnit se gruset? Eller? :va

Ja.. dom verkar ha grus nojja nu på vägverket...
jag la också ikull min hoj i en korsning i typ 10 km/h
jag såg gruset men jag trodde inte det var så mycket.. var för fan flera cm tjockt grus lager...
en tank kåpa o en ljuddämpare gick åt helvete

Om det inte är utmärkt med sån där varning för grus skyld.
Är inte vägverket skyldiga att ersätta då.

Vet att jag fick ut pengar till 2 nya fälgar på bilen när jag paja dom i ett hål på vägen som inte va utmarkerat

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti