Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Snoogans skrev:2286912Du ska ha motorn i det ÖD som ligger precis efter att insugsventilerna har öppnat sig! Dubbelkolla ventilspelet så att du har gjort rätt innan du börjar riva!
AP skrev:2287182Den är dragen upp i ramen som du säger, ska kolla det scenariot och ta en koll på ventilerna också, är 100% att dom är rätt men eftersom det är det enda jag ändrat så kan det väll inte vara mycket annat..
Föresten vad är vevhusventilationen bra för? kyla ner?
AP skrev:2287182Den är dragen upp i ramen som du säger, ska kolla det scenariot och ta en koll på ventilerna också, är 100% att dom är rätt men eftersom det är det enda jag ändrat så kan det väll inte vara mycket annat..
Föresten vad är vevhusventilationen bra för? kyla ner?
Hulkster skrev:2287205Man använder vevhusventilationen för att kyla ner humöret på föraren
Snälla Swedie ta bort denna tråd !!!!!
AP skrev:2287267Synd att inte alla visste lika mycket som du, då hade ju svenne kunnat ta bort alla trådar med dumma frågor.![]()
Om du plockat bort kopplingskorgen när du stökat med växelmekanismen så kanske du fått mellanaxeln felkuggad(och kamaxelinställningen åt helvete)när du skruvade ihop sen.Kolla det isåfallAP skrev:2286049Blablabla...växelkrångel...blablabla...svårstartad Husaberg....
Yabba skrev:2293692Just det, var det inte nåt med att det kunde komma olja i förgasaren om man lade ner en sån, eller det kanske bara var om motorn var igång!?
Har för mig att kompisen hade strul att starta sin efter en vurpa, tror han fick torka ur i ramen under luftfiltret och vevhusventilationen.
VR-8 skrev:2292788Elstarten funkar visst om du kopplar ett extra batteri i serie med startrelä och startmotor, gjorde jag efter att ha tröttnat kicka skiten. Förstår precis hur du känner dig, min -02 strulade som faan när jag köpt den. Min stator brann och kickningen håll på att ta kål på både mig och min polare.
Om du vill så kan du titta på min hoj och se hur jag gjort.
J
AP skrev:2285958Jag ska fan ta mig slå sönder skiten med yxa och slänga aset i nissan, men innan det så ska jag ställa ventilerna på 1 mm och sen SKA jag få igång och ställa den på full rulle tills skiten rasar ihop. Vilken jävla böghoj till att krångla. Har stått och kickat i en jävla halvtimme och 200 jävla grader varmt är det med. Har sånna jävla blåser på hela jävla vänsterfoten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vattenfast skrev:2297278Mellanaxeln satt en kugg fel såg jag på en bild, ändrade det och den gick igång.![]()
Men kunde dom inte skippat den misslyckade elstarten ”starthjälpen” och gjort en rejälare kick istället som inte slits ut efter 10 kallstarter och åker ut så fort man gasar lite. Nej glömde ju att elstarten funkar jättebra för alla, bara man kör med två bilbatterier i ryggsäcken och kör den på 24 V så man får byta ut den varje gång man byter olja.
Men jag ska inte gnälla. Det är ju trots allt Kalle Anka som har designat den.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |