Satans Helvetes JÄvla Yamaha!!!!!!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Tjo å tjim, krigsstim!

Helvete, jag flippar, går loss, kastar grejer, fräser spottar å snart slänger jag ut skiten.

HUR I HELVETE SKA JAG FÅ NER LUFTBURKENS FÖRGASARGUMMIN ÖVER FÖRGASARNA? Det går bara inte. Jag har provat fett (inte valfett dock), har suttit på skiten, bännt, tryckt, slått å svurit. Jag får inte ner den. Vad fan ska jag göra?

Hilfe bitte...

:finger Yamaha :finger

:hej

Försök att mjuka upp dom lite genom att värma försiktigt med hårtork.
Fast det är ihärdighet som betalar sig i detta.
Det är heller inget typiskt yamaha-problem, snarare ett allmänt förgasargummiproblem.

Ugluk skrev:
Försök att mjuka upp dom lite genom att värma försiktigt med hårtork.
Fast det är ihärdighet som betalar sig i detta.
Det är heller inget typiskt yamaha-problem, snarare ett allmänt förgasargummiproblem.

Jo jag har fått förklarat det för mig nu.... ARRRGGGHHH ?)(& ?)% =( ¤=()/ ¤%=(/) %

Ska försöka värma med hårtorken...

Mer vrede is coming up soon, om jag inte får dit skiten nu....

Det är helt normalt att kämpa sig utmattad i flera timmar med förgasargummin. Trösta dig med att när du varit på vippen att ge upp dussintalet gånger kommer dom helt plötsligt att halka på plats utan att du har någon aning om varför och lämna dig med känslor av förvirring, lättnad och kvardröjande vrede.. :D

Ugluk skrev:
Det är helt normalt att kämpa sig utmattad i flera timmar med förgasargummin. Trösta dig med att när du varit på vippen att ge upp dussintalet gånger kommer dom helt plötsligt att halka på plats utan att du har någon aning om varför och lämna dig med känslor av förvirring, lättnad och kvardröjande vrede.. :D

Hahahah, jag får hoppas på det...... tyvärr ska jag ha ner skiten snart igen för att mecka dit strypningar..... men men, det får bli då det....

nu ska jag värma aset...

@jonne - Du kan få den.... Eller inte....... Förresten, jag är bättre än dig i dreamteam...sådeså

Kolla om det inte sitter fjädrar dunt gummina. Rullar du dom ur vägen ploppar grejorna på plats, sen rullar du fjädrarna på plats igen så sitter det stenhårt sen.

gummin

Av med locket på luftburken å ner med fingrarna i trattarna, bruckar funka alles... förutsatt att klamrena är utgängade så det glappar....pilla i gummina å jucka på luftburken ...

de gummit är stenhårt om du inte har ett väldigt varmt garage.. men på med en hårtork eller ännu bättre lite lätt med en värmepistol, sen glider det irriterande lätt på! :tummenupp

Man känner igen det där.

Tidsåtgång för att byta munstycken på en R1:a

5 min - lossa styrdämpare, tank & alla ledningar
5 min - få loss luftburken & förgasarbryggan
5 min - pilla dit större munstycken till förgasaren + justera nålen
15-60 min - få tillbaka den förba***de jä**a gummigrejerna :huvet
5 min - montera tillbaka resten

Värst brukar ju gummina mellan förgasaren och motorn vara.

hållundan skrev:
@jonne - Du kan få den.... Eller inte....... Förresten, jag är bättre än dig i dreamteam...sådeså

jag har jonny odya med i mitt lag..

han har fan 100 minuspoäng =P :huvet

Lycka till med meckandet..

ett tips TÅLAMOD

Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis. Hållundan är en svagis.

:tungan

Skit i luftburken :3freak .
Montera torrfilter, en på varje tratt. Du blir fetast på stan.

hållundan skrev:
Tjo å tjim, krigsstim!

Helvete, jag flippar, går loss, kastar grejer, fräser spottar å snart slänger jag ut skiten.

HUR I HELVETE SKA JAG FÅ NER LUFTBURKENS FÖRGASARGUMMIN ÖVER FÖRGASARNA? Det går bara inte. Jag har provat fett (inte valfett dock), har suttit på skiten, bännt, tryckt, slått å svurit. Jag får inte ner den. Vad fan ska jag göra?

Hilfe bitte...

:finger Yamaha :finger

Köp en dörrlist fett på macken det är silicon baserat smörj in gummit låt stå ngr minuter simsalabim den ditsatt....

Wohooo. Tack som fan SH. Jag drog över aset med Black&deckers fete-picka, ollade dom lite å smekte ner dom jävlarna. Tillslut vann jag över tekniken. Drog på batteriet, bytte slipon å meckade på tanken tillslut.

Fyllde på lite sopp. Chokade lite försiktigt å JÄVLAR va lätt hon spann igång. Inne i ett 12 kvm stort förråd, sådär bra kanske :3freak, men vaffan =)

Idag ska hon ut!!!!

@serrfjtantis. Du är en luden kille. Blä =)

Kamikaze kid skrev:
Hmmmm Har aldrig haft dom problemen på Hondan...
Vare sig på Fireblade motorn eller Blackbirds motorn!

Honda de e grejjer de! :tummenupp

...Hmmmmm....Då har du aldrig försökt sätta tillbaka förgasarbryggan på en VF1000 :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: V4 med förgasarna mellan cylinderbankarna

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP