SATANS HELVETES JÄVLA HELVETS VENTILKåPA

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Som rubriken lyder har jag problem att få i den jävla kåpan efter att jag kontrollerat ventilerna.:huvet Har gjort det en gång innan o då var den oxå jävligt svår att få i men nu är det ta mig fan omöjligt. Sväller packningen så satans bara för man lyfter på kåpan en eller två gånger?? Har ni samma problem på era? Ge tips innan jag säljer skiten för en krona på e-bay..

Jag bjuder 2kr :D

Geronimo79 skrev:
2343696 Som rubriken lyder har jag problem att få i den jävla kåpan efter att jag kontrollerat ventilerna.:huvet Har gjort det en gång innan o då var den oxå jävligt svår att få i men nu är det ta mig fan omöjligt. Sväller packningen så satans bara för man lyfter på kåpan en eller två gånger?? Har ni samma problem på era? Ge tips innan jag säljer skiten för en krona på e-bay..
jag antar att det är röret där tändstiftet sitter i som det tar i ! ta det lugnt och se till att oringen glider på röret,man brukar få göra en cirkel rörelse med kåpan för att få den att glida på röret!!

Buskenstrom skrev:
2343752 jag antar att det är röret där tändstiftet sitter i som det tar i ! ta det lugnt och se till att oringen glider på röret,man brukar få göra en cirkel rörelse med kåpan för att få den att glida på röret!!

tackar, kan tänkas att det är det som strular.. Ska snart prova igen efter jag sett lite på motardfilmer

eftersom att jag ahr nära till hörby så kan jag bjuda 4kr, om den är reggad :lol

Geronimo79 skrev:
2343761 tackar, kan tänkas att det är det som strular.. Ska snart prova igen efter jag sett lite på motardfilmer

det GÅR INTE att få i den jävla kåpfanen, Honda kan ta sin jävla "kvalité" o fara åt helvete... Det är ok att man får serva mer om man vill ha en riktig motard men man ska väl för fan inte behöva byta ut allt utom ramen så fort man ska kontrollera ett ventilspel??

Geronimo79 skrev:
2343845 Honda kan ta sin jävla "kvalité" o fara åt helvete...
Så där lät det inte för en vecka sedan:hihi Får jag 20k emellan kan du få byta mot en Husaberg som är jävligt lätt att ställa ventilerna på:)

Geronimo79 skrev:
2343845 men man ska väl för fan inte behöva byta ut allt utom ramen så fort man ska kontrollera ett ventilspel??

Haha, underbart! Du förgyllde nyss min dag! :rofl :yoparty

Geronimo79 skrev:
2343696 Som rubriken lyder har jag problem att få i den jävla kåpan efter att jag kontrollerat ventilerna.:huvet Har gjort det en gång innan o då var den oxå jävligt svår att få i men nu är det ta mig fan omöjligt. Sväller packningen så satans bara för man lyfter på kåpan en eller två gånger?? Har ni samma problem på era? Ge tips innan jag säljer skiten för en krona på e-bay..

Ta bort dig själv från sporthoj eller lär dig uttrycka dig korrekt, kanske inte hjälper dig. Men oss andra.

Har Honda sin vipparm i kåpan? Då är förklaringen där. Dra runt motorn så kamaxeln inte trycker på vipparmen. Jag tycker det låter som att någon annan som vet hur man gör borde kontrollera ditt ventilspel

RaceMe skrev:
2344324
Har Honda sin vipparm i kåpan? Då är förklaringen där. Dra runt motorn så kamaxeln inte trycker på vipparmen. Jag tycker det låter som att någon annan som vet hur man gör borde kontrollera ditt ventilspel

Ventil kåpan i detta fallet är bara ett stort lock som täcker hela toppen. Innehåller inte ett smack så problemet är inte vipparmen.

Till trådstartaren: Visst fan är den lite knepig att få dit. Men går gör det definitivt. Det är som sagt vid tändstiftet den brukar bråka lite. Jag vill minnas att jag brukar få hjälpa den lite för att gå på som den ska där. Annars kolla så inget är i vägen eller sitter på sniskan. Sen vad som alltid gäller när man mekar: TÅLAMOD!!! :fakta

RaceMe skrev:
2344324 Ta bort dig själv från sporthoj eller lär dig uttrycka dig korrekt, kanske inte hjälper dig. Men oss andra.

Problemet var inte att kolla ventilerna utan att få tillbaka ventilkåpan igen. Förra gången var det en person som har meckat väldigt mycket i sina dagar men inte ens han kunde få dit kåpan. Den gången lyckades jag själv till slut.. Visst är jag ingen världsmästare på att mecka men rent dum i huvudet är jag inte heller.. Och det här med att uttrycka sig: Kanske inte de bästa orden i vår ordlista men är man förbannad så är man. Men det har väl förmodligen aldrig du varit:fatta!

Geronimo79 skrev:
2344557 Kanske inte de bästa orden i vår ordlista men är man förbannad så är man. Men det har väl förmodligen aldrig du varit:fatta!

He he, jodå. Jag vet hur arg man kan bli ibland. Så det är lugnt. :tungan

Busaberg skrev:
2344268 byta mot en Husaberg som är jävligt lätt att ställa ventilerna på:)
Moahahaha kom o plocka alla Ktmägare! inte nog med att vi spöar er när skiten rullar! nu tar vi ner skitstörst Honda i garaget me:rofl :rofl :rofl

Four stroke force!!! Sweet...

eppe skrev:
2344650 Moahahaha kom o plocka alla Ktmägare! inte nog med att vi spöar er när skiten rullar! nu tar vi ner skitstörst Honda i garaget me:rofl :rofl :rofl

Four stroke force!!! Sweet...

Så mycket man måste serva en Husaberg så är det väl klart de gör motorn lättåtkommlig. :arsele

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back