Satans Försäkringsbolag!!!

Slappa skrev:
Hur fungerar de om man har en hoj som är strypt till 25kw men som är försäkrad på fulleffekt och man kraschar o har hojen ostrypt ?
//D

Hade min reggad som 25kw men försäkrad som fulleffekt, det var inte det lättaste att få klara besked vad som gäller då. Men till slut efter flertalet kontakter med både f-bolag samt trafikpolisen så fick jag fram att f-bolag KAN neka ersättning (föga troligt att så görs) om de får veta att den var fulleffekt, dvs felreggad. En felreggad hoj är olaglig enligt trafipaxerna, en olaglig hoj behöver f-bolagen inte ersätta enligt skadereglerare på If. Trafikdelen gäller.

Feg som man är körde iaf inte jag en meter innan den var regbesiktad med rätt effekt!

HanneZ skrev:
Det går att försäkra på 25 kw om man har mellankort!

Jag försökte försäkra min fd GS 500e :yoparty förra våren hos IF (hade mellankort då).
Den hade då 25 kw både i pappret och i motorn, men dom sa iaf att dom alltid går på orginaleffekten spelar ingen roll vad du har för kort eller hur många hk den e reggad på.

Pejo skrev:
... Mao - kör med kort och ej påverkade så är chansen mycket mindre att kola-vippen.
Och med hjälm! Och helst också pajaskostymen. (dvs skinnpaltorna)

Hörde att snubben hade 1,7 promille i blodet dessutom men detta är andrahansuppgifter så lita inte blint på det.

Suomalainen skrev:
Hade min reggad som 25kw men försäkrad som fulleffekt, det var inte det lättaste att få klara besked vad som gäller då. Men till slut efter flertalet kontakter med både f-bolag samt trafikpolisen så fick jag fram att f-bolag KAN neka ersättning (föga troligt att så görs) om de får veta att den var fulleffekt, dvs felreggad. En felreggad hoj är olaglig enligt trafipaxerna, en olaglig hoj behöver f-bolagen inte ersätta enligt skadereglerare på If. Trafikdelen gäller.

Feg som man är körde iaf inte jag en meter innan den var regbesiktad med rätt effekt!

Då verkar det ganska lungt om man åker som du gjorde fast med en halvförsäkrad hoj eller hur? Det viktiga är ju trafikdelen tycker jag.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman