Satans dragkedjor

Kwkr

Kan du vara själv!!
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
zx9r
Finns det som vet nått bra ställe där man kan få en ny dragkedja insydd i skinnstället!? 'Råkade' förinta den i midjan på mitt usla dainese-ställ... :huvet

Last edited:
Det finns ingen som Bengt på Halvarsson/Jofama. Han lagade mitt skinnställ kanonfint efter marksyning. Dessutom billigt. :tungan

Ska du ha hjälp här i stan så skulle jag vända mig till skräddaren på våning 2? i centra. Han kan sy i läder, sa han förut till mig.

//P

Crille skrev:
Skicka in det till Alvarsson/Jofama i Malung dom tar 160:- exkl moms för detta ingrepp.

Pejo skrev:
Det finns ingen som Bengt på Halvarsson/Jofama. Han lagade mitt skinnställ kanonfint efter marksyning. Dessutom billigt. :tungan

Ska du ha hjälp här i stan så skulle jag vända mig till skräddaren på våning 2? i centra. Han kan sy i läder, sa han förut till mig.

//P

Kanon! Ska kolla med honom. :banana

då är vi 2

Kwkr skrev:
Kanon! Ska kolla med honom. :banana

paja mitt med i dag fick åka från sala med en kille som krama mig hela vägen, öppen jacka inget skönt kanske kan vi få mängd rabbat :banana

LeZZe skrev:
paja mitt med i dag fick åka från sala med en kille som krama mig hela vägen, öppen jacka inget skönt kanske kan vi få mängd rabbat :banana

Kanske om vi låter honom sy i en 14-15 dragkedjor a'la Michael Jackson... :clown :hihi

dragkedjehelvete

Jorå, dragkedjan i mina brallor gick också åt h-vete. Trodde inte att jag var SÅ fet om arslet... (trots upplägget undanbedes kvicka kommentarer...)

Kwkr skrev:
Finns det som vet nått bra ställe där man kan få en ny dragkedja insydd i skinnstället!? 'Råkade' förinta den i midjan på mitt usla dainese-ställ... :huvet

Tja broder :tuttar

Min granne är skräddare butiken som ligger mitt imot systemet...jag kan snacka med honom :tomten

Funatic skrev:
Jorå, dragkedjan i mina brallor gick också åt h-vete. Trodde inte att jag var SÅ fet om arslet... (trots upplägget undanbedes kvicka kommentarer...)

Min dragkedja i ärmen pajade för nån dag sen. Vi borde samla ihop oss
och knalla iväg till skräddaren samtidigt. Måste ju få rabatt då!
Alla (även skräddarna) vet ju att mc-gäng är ena farliga människor :machinegu

Btw : Alfa-hannar är normalt lite feta!

VaLLe skrev:
Tja broder :tuttar

Min granne är skräddare butiken som ligger mitt imot systemet...jag kan snacka med honom :tomten

Yo, bro!! Kastade in lädret uppe i centra idag. Gubben ville ha 550 buck för att fixa det... till nästa fredag (!?). Så om nån kan fixa det billigare eller SNABBARE är jag game. :banana

Blir det en ny 10'a nu eller!? :tummenupp

Crille skrev:
Men läs mitt inlägg och skicka grejerna så har du dom på några dagar....
Prata med Bengt han är en guru på skinn och reparationer.

Jofama AB
V. Industrig. 16, Box 173, 782 24 MALUNG 0280-555 50
Kundservice 0280-555 55
Fax 0280-555 60

Ska kika vidare... Men är Malung det det bästa alternativet, och om inte posten käkar upp hela mellanskillnaden får det bli så. :nicka

Bengt lagade mitt Dainese-ställ efter min marksyning i höstas. En skinnbit, som ser helt identisk ut med originalet, samt kardborre-knäpyckshållare gick på 1200 bagis.... , och då var knäpyckeriet det dyra.

All heder åt Bengt !

Crille skrev:
Dom lagade min Goretex jacka samt sydde i en ny dragkedja i mina skinnbrallor som inte passade mot deras jacka

Har du/ni kollat med skomakarn på skiljebocentrum. Han är en hejare på skinn. Har fixat endel dragkjedjor där med bra resultat och hyfsade priser. :tummenupp

Crille skrev:
Men läs mitt inlägg och skicka grejerna så har du dom på några dagar....
Prata med Bengt han är en guru på skinn och reparationer.

Jofama AB
V. Industrig. 16, Box 173, 782 24 MALUNG 0280-555 50
Kundservice 0280-555 55
Fax 0280-555 60

350 bagis plus moms för ett dragkedjebyte i Malung.. Kulorna drar iväg men så får det bli. Tack för tipset Crille. :klappar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT