Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Rasorblade skrev:"SAS är en ventil som återför avgaserna genom motorn, för att förbränna så mycket som möjligt och därmed göra avgaserna lite renare!"
....har jag hört![]()
SVooSh skrev:![]()
![]()
Spanade lite snabbt på hojen. Har jag sett rätt om den där ventilen sitter på höger sida och är riktigt stor?
Vid ev demontering bör det ju bli öppna hål i framkant av cylinder samt vid insug, finns det färdiga pluggar för att täppa igen dom?
Annars vad gäller för mått?
destruid skrev:Sitter det SAS ventil på alla lc-4 motorer eller bara nyare eller hur är det egentligen? vill ju inte ha något som snor effekt av en på hojen heller..
Har en 625-02, nån som vet om det finns sas på den och hur smidigast bortplockning går till på dom?
![]()
Du behöver inte oroa dig,det kom först -04.destruid skrev:Sitter det SAS ventil på alla lc-4 motorer eller bara nyare eller hur är det egentligen? vill ju inte ha något som snor effekt av en på hojen heller..
Har en 625-02, nån som vet om det finns sas på den och hur smidigast bortplockning går till på dom?
![]()
Busaberg skrev:Du behöver inte oroa dig,det kom först -04.
destruid skrev:Thx, bra det...vet du något annat som man kan justera eller plocka bort för lite mer effekt? har slipon o öppnad luftburk än så länge men det är alltid kul med lite extra pulver..![]()
destruid skrev:Thx, bra det...vet du något annat som man kan justera eller plocka bort för lite mer effekt? har slipon o öppnad luftburk än så länge men det är alltid kul med lite extra pulver..![]()
SVooSh skrev:Ringde MC-Sport för att beställa pluggar idag. Slutade med att jag snackade med en av meckarna och av intresse hörde jag vad han ansåg om demontering av SAS-ventilen.
-Som min teori så kan det behövas en ombestyckning av gasaren. Den kan tydligen gå lite sämre. Men för att känna om den går sämre så bör man ju ha kört hojen innan... vilket jag inte gjort.
-Ang effektökning tror han det rör sig om så lite som tiondels hk. Alltså inte mycket. Precis som enl TomK.
Jag tänker vänta eller helt enkelt strunta i att plocka bort ventilen då det verkar jobbigt att börja bestycka om gasaren innan den ens är ordentligt inkörd och några ynkliga tiondels hk offrar jag gärna för miljön.
Men som talaren ovan är det ju alltid intressant att höra vad dom som faktiskt plockat bort ventilen har att säga!
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |