Sant eller falskt? (cagiva raptor)

Motorn härstammar från TL1000.

Men att ramen skulle komma från MV Augusta vet jag inte men det låter inte troligt i mina öron men vad vet jag.

/Urban

Jag har hört att Cagiva ägs av Ducati använder sig mycket av bremdo delar och suzuki, och allt byggs sedan av MW Agusta :3freak

Cagiva ägde Ducati innan Jänkarna köpte upp det, inte vice versa.
Motorn är från Suzuki, ramen är från Cagiva/MV Agusta som är samma koncern. Ramen är specifik för Raptormodellen och ej från någon annan MV modell.

Husqvarna ingår i samma koncern för övrigt.

ska tydligen finnas i 650 oså..
raptor x e toksnygg :yoparty
cagiva19.jpg

kiko skrev:
Cagiva ägde Ducati innan Jänkarna köpte upp det, inte vice versa.
Motorn är från Suzuki, ramen är från Cagiva/MV Agusta som är samma koncern. Ramen är specifik för Raptormodellen och ej från någon annan MV modell.

Husqvarna ingår i samma koncern för övrigt.

Tackar :Bugar

Raptorn är kalaskul att köra. Vad jag vet så är ramen tillverkad av MV Agusta.
Har för mig att det står något i stil med: "chassie by MV Agusta" vid styrhuvudet.

/ Johan

Grym hoj helt klart.. tänkte köpa mig en också faktiskt, dock drog jag mig ur när försäkringen kom på tal.
Är även samma designer som ritat ducati monster hojen :)

Proton äger MV agusta som äger cagiva och husqarna (om jag inte minns helt fel)

650 lär tas in till Sverige men inte 1000 kubikaren stod det i nån blaska tror det var "Allt om Mc"

Är andra kammar, annan databox i raptorn än TLS
Tror den har 15häst mindre än TLS, och dom märks en del, men det är en kanonfin hoj som är kul att köra.

Shit vad ni snurrar till det. Motorn är från TL1000 då cagiva köpte restlagret.
Designen är från killen som designade ducati monster. Han jobbar nu för MV och där är cirkeln sluten.

Har länge funderar på en raptor. Fina som fan. Det jobbiga är att det är svårt som fan att få tag på delar till den och att de är så svårsålda. Det finns nästan inga i Sverige och intresset verkar (efter att sett samma annonser ute toklänge till bra pris) vara näst intill obefintligt. De finns däremot att få tag på billigt som fan i Tyskland.

yonsson skrev:
Shit vad ni snurrar till det. Motorn är från TL1000 då cagiva köpte restlagret.
Designen är från killen som designade ducati monster. Han jobbar nu för MV och där är cirkeln sluten.

Har länge funderar på en raptor. Fina som fan. Det jobbiga är att det är svårt som fan att få tag på delar till den och att de är så svårsålda. Det finns nästan inga i Sverige och intresset verkar (efter att sett samma annonser ute toklänge till bra pris) vara näst intill obefintligt. De finns däremot att få tag på billigt som fan i Tyskland.

Det är en bortglömd hoj. En kompis hade en sådan förut som han bytte kammar, databox, pc2 osv på, gick jättefint + såg ball ut. Det var iaf då bra försäkring också.

Startgas skrev:
Proton äger MV agusta som äger cagiva och husqarna (om jag inte minns helt fel)
Och jag äger en v-raptor.
Skitkul att köra men helt omöjlig att köpa plastdelar till(någon som vet vem som kan tillverka kopior i glas- eller kolfiber)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT