Sanningen är första offret

Status
Ej öppen för fler svar.
ah17 skrev:
2365744 Kolla på dessa manipulationer angående konflikten i MÖ:

http://drinkingfromhome.blogspot.com/2006/08/extreme-makeover-beirut-edition.html

http://littlegreenfootballs.com/weblog/?entry=22017_Down_the_Rabbit_Hole&only

Finns ju säkert fler, häromdagen erkände tom en fotograf.

Finns det någon rapportering från något krig eller någon oroshärd som är helt objektiv?!

Fox News under Dessert Storm är knappast något lyssande exempel på objektiv nyhetsrapportering.

Al Jazira är väl samma elände fast åt andra hållet.

Edit1:
När det gäller tantan vid det rasade huset är det väl inte särskillt ovanligt att journalister samlar på sig en massa bilder som de sedan kan använda lite som de tycker passar.

Har för mig det var en svensk reporter som "besökte" en massa platser efter tsunamin som inte existerade.

Last edited:
korvgubbe skrev:
2365761 Finns det någon rapportering från något krig eller någon oroshärd som är helt objektiv?!

Skulle väl vara den som du serverar här på SH......men kul att dina gamla överslätarfasoner sitter kvar.

Att välja att berätta Libanesernas historia istället för israelernas är väl en sak men sedan att gå in och klippa och klistra i bilder är nog för de flesta en stor skillnad. Kalla det normupp....om du vill.

ah17 skrev:
2365786 Skulle väl vara den som du serverar här på SH......men kul att dina gamla överslätarfasoner sitter kvar.

Att välja att berätta Libanesernas historia istället för israelernas är väl en sak men sedan att gå in och klippa och klistra i bilder är nog för de flesta en stor skillnad. Kalla det normupp....om du vill.

Yahoo som publicerade bilderna är väl ett Amerikansk bolag och Amerikanerna om några tar väl Israelernas parti. De skickade ju t.o.m ner bomberna som troligen raserat det där huset.

Jag gissar att du tycker 1000 döda libaneser varav den absoluta majoriteten är civila, kvinnor och barn, på tre veckor är helt rimligt och proportioneligt. :va

ah17 skrev:

Jag antar att du ser de här två bloggarnas oerhörda avslöjanden som klara bevis för att hela den internationella journalistkåren har tagit ensidig ställning till fördel för libaneserna?! Det är faktiskt rätt sött! :pannkyss

Edit1:
Men jag får inte prata med dig för Swedie så jag lämnar tillbaka diskussionen till dig och övriga som vill diskutera frågan.

Last edited:
korvgubbe skrev:
2365801

Jag antar att du ser de här två bloggarnas oerhörda avslöjanden som klara bevis för att hela den internationella journalistkåren har tagit ensidig ställning till fördel för libaneserna?! Det är faktiskt rätt sött! :pannkyss

Jag såg det mest som en kul grej.

korvgubbe skrev:
2365801 Yahoo som publicerade bilderna är väl ett Amerikansk bolag och Amerikanerna om några tar väl Israelernas parti. De skickade ju t.o.m ner bomberna som troligen raserat det där huset.

Jag gissar att du tycker 1000 döda libaneser varav den absoluta majoriteten är civila, kvinnor och barn, på tre veckor är helt rimligt och proportioneligt. :va
Versalpolisen här, amerikanskt, amerikanerna, israelerna.

(S)R och (S)(V)T är ju förövrigt lika neutrala som vanligt. Det är så att man vill spy när dessa kommunistredaktioner drar igång sin "nyhetsrapportering".

valmers skrev:
2365851 Versalpolisen här, amerikanskt, amerikanerna.

(S)R och (S)(V)T är ju förövrigt lika neutrala som vanligt. Det är så att man vill spy när dessa kommunistredaktioner drar igång sin "nyhetsrapportering".

Välkommen versalpolisen. Jag hoppas iaf att jag lyckas hålla ordning på "han/honom" samt "de" och "dem".

Du spyr väl varje gång du ser SVT-loggan över huvud taget?

Jag såg en dokumentär om transsexuella som kände sig som män i en kvinnas kropp och tvärtom.... Då plötsligt slog det mig hur det måste kännas för dig att bo i ett kommunistiskt land som Sverige.:tungan

ah17 skrev:
2365850 Jag såg det mest som en kul grej.

Där kan jag iofs hålla med. Konspirationsteorier är alltid kul!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...