Sanering av diesel?

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Såg igår eftermiddag en traktor som spillt ut diesel på min hemväg. Nu vid lunchtid ser man fortfarande strängen mycket tydligt på vägen. Det enda man verkar ha gjort är att ha satt ut varning för halka-skyltar?!? Är inte någon skyldig att sanera?!? Detta är en mycket populär MC-väg i Västerås och risken för en olycka därmed ganska stor.

Hur ska en sanering egentligen gå till och vem är ansvarig för att det görs?

Det är billigare för VV att sätta ut en skylt och låta tiden ha sin gång.

Så tror jag det ligger till.

Det är billigare för VV att sätta ut en skylt och låta tiden ha sin gång.

Så tror jag det ligger till.

Fast diesel dunstar inte, bensin dunstar ju med tiden men diesel måste saneras alltså grävas bort annars kommer det förr eller senare ner i grundvattnet.
Dieselspill är mycket allvarligare för miljön än bensin så man tycker dom borde göra nånting av den orsaken. Kanske var så mycket som kommit ut?

Absol löser alla problem. Köp en säck och ta saken i egna händer, skicka räkningen till VV.

Fast diesel dunstar inte, bensin dunstar ju med tiden men diesel måste saneras alltså grävas bort annars kommer det förr eller senare ner i grundvattnet.
Dieselspill är mycket allvarligare för miljön än bensin så man tycker dom borde göra nånting av den orsaken. Kanske var så mycket som kommit ut?

Yep, men dom kanske tänker att det snart slits bort, regnar, kommer grus på, eller något annat automatiskt så dom slipper lägga pengar på det.

Iallafall.... trist att det bara får ligga

Back