PeterNorth
Bannad
När vi ändå är inne på att sanera matlådor. Hur i helvete får man bort det orange(a) från ex intorkad köttfärssås? Blir som intorkad missfärgning som ikke går bort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
På mitt jobb står det alltid 10-15 glömda (övergivna?) matlådor i lunchrummet. Recycle?![]()
Det är dom som är mögliga inuti...
Värst är fan när någon har lämmnat en låda sallad som har ruttnat, jag öppnar aldrig mera lådorna innan jag slänger dom.
Å faan. Är du in charge över att samla, sanera och slänga gamla matlådor?Huga...
![]()
Rengör dem med vatten och bikarbonat eller ställ en öppen burk bikarbonat i en stor låda och lägg i alla matlådorna och lock, förslut kartongen och låt stå ett par dygn..
När vi ändå är inne på att sanera matlådor. Hur i helvete får man bort det orange(a) från ex intorkad köttfärssås? Blir som intorkad missfärgning som ikke går bort.
Näe, men jag lackar ur ibland och röjer upp, när ingen annan har gjort det på länge, för ingen är in charge över det...
Näe, men jag lackar ur ibland och röjer upp, när ingen annan har gjort det på länge, för ingen är in charge över det...
Fan va gamla ni är!
Jag kör med Ica´s 3-liters fryspåsar! Ingen disk efteråt, bara att slänga. Man slipper dessutom glömma lådorna på jobbet.
![]()
Säg att man lägger en bit paj i en påse, och sen lägger man ner den i sin väska och åker till jobbet. Är det en paj när man är framme då?
Det där funderar jag också på. Något medel som är blekande kanske?
Gnugga med färsk citron, låt stå i ca 15 minuter och diska ur sen. Ättiksprit fungerar också. Det brukar ta bort tomatsåsbeläggning (beror på hur brutalt du har hanterat matlådorna)
Blir det inte liksom.. mos av det då? Säg att man lägger en bit paj i en påse, och sen lägger man ner den i sin väska och åker till jobbet. Är det en paj när man är framme då?
Blir det inte liksom.. mos av det då? Säg att man lägger en bit paj i en påse, och sen lägger man ner den i sin väska och åker till jobbet. Är det en paj när man är framme då?
Felet är att du kör plastlåda. Plastlådor är för barn, stockholmare och kärringar.
Krossa spargrisen och köp en i världens manligaste ämne BONDSTÅL.
Man behöver såklart inte lägga det underst i väskan. Läggar man påsen överst så är det no problemo!
Än så länge är mina kollegor inte helt övertygade om det oslagbara med fryspåse, de tycker mest jag är konstig.
Fast jag vet. Jag vet att jag har rätt!
Efter lunchen sitter jag i fotöljen med min kaffekopp och ler, medans jag ser mina kollegor slita ut sina kroppar med att diska de stackars illaluktande plastlådorna.![]()
Faaaast en matdosa är gjord i rostfritt.
:besserwisser
En bra idé! Men, hur tät är egentligen en fryspåse?
:sås
Påse är inte alls dumt. Det mesta går utmärkt att förvara och transportera i fryspåsar, jag gör ofta så.Man behöver såklart inte lägga det underst i väskan. Läggar man påsen överst så är det no problemo!
Än så länge är mina kollegor inte helt övertygade om det oslagbara med fryspåse, de tycker mest jag är konstig.
Fast jag vet. Jag vet att jag har rätt!
Efter lunchen sitter jag i fotöljen med min kaffekopp och ler, medans jag ser mina kollegor slita ut sina kroppar med att diska de stackars illaluktande plastlådorna.![]()
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |