Sanera matlådor?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
alla mina lådor bhar nån gång möglat så hur man än diskar smakar å luktar det mögel... hur få rätt på det köpa nya tillåter inte ekonomin

Rengör dem med vatten och bikarbonat eller ställ en öppen burk bikarbonat i en stor låda och lägg i alla matlådorna och lock, förslut kartongen och låt stå ett par dygn..

Varför diskar du inte matlådorna efter användning? Då kommer mögel aldrig kunna få fäste, samt se till att separera lock och låda vid förvaring. Öppna lådor vädras och lukten försvinner.

Har du inte pengar till att införskaffa diverse kemikalier så kan du hålla ögonen öppna i olika mataffärer för billiga matlådor. ICA Maxi hade, för inte så länge sen, matlådor för 10 kr/st, de kanske till och med finns kvar för det priset.

Folieformar med papplock kostar inte skjortan och kan kastas direkt istället för att först stå och mögla för att sedan kastas.

Klorrengöringsmedel typ klorin eller klorrent eller motsvarande billighetsmärke tar död på mögel, bakterier och lukt. Klorlukten försvinner efter disk och vädring.

Glasslådorna håller faktist bättre än vissa köpta matlådor

Matlådor?
Jag har en enda lådjävul. På så sätt måste man diska fanskapet vare sig man vill eller inte.

Gör en Gorgonzolagryta och häll upp i alla lådor, på det viset kommer det alltid smaka Gorgonzola om allt istället för mögel :tummenupp

Gör en Gorgonzolagryta och häll upp i alla lådor, på det viset kommer det alltid smaka Gorgonzola om allt istället för mögel :tummenupp

Mina föräldrar bjöd på surströmmingsjansson en gång, jag tror att det skulle ha samma resultat på matlådorna.

Till deras försvar ska sägas att dom hade fått en form av en bekant, som skulle räcka till två personer, den räckte lätt till fyra personer för ingen åt, däremot fick farsan hala upp pluskan och köpa hämtpizza till alla sedan vi hade vädrat ur matrummet...

Back