San Fransisco

Jag och polaren tänkte ta "Californien Sefyr" från Chicago nång gång. En grymt tågtur som slutar i SF efter några dagar genom div crazy natur. Sen hyr man bil i SF och kör Highway one ner mot LA för att direckt rånas på sina skor av hiphopbusar. Låter som en plan, inte sant?

Det är exakt vad mina föräldrar gjorde denna veckan. Zephyr 5 från Chicago till Emmeryville (utanför SF) med egen kupé, toa, dusch och mat inkluderad ligger runt $850 för två pers. Startade i Chicago lördag eftermiddag klockan 2 och kom fram klockan 6 måndag kväll. De tyckte resan var värd tiden på tåget, men att delen fram till Denver var lite trist, så man skulle lika gärna kunna flyga dit och hoppa på tåget där.

Dagarna efter var det klassisk hyrbilsresa söderut längs route 1 med lunch i Carmel och sightseeing i SF med besök på Alcatraz.

När jag personligen kommer dit så siktar jag på att hyra en Mustang och köra Bullitt-rundan i SF. Link

Vad man alltid kan göra är att ladda mp3spelaren med sjukt bra musik och bara vandra planlöst. Det är en av mina favoritsysselsättningar och det är rätt skönt i städer man aldrig varit förut så att man verkligen kan villa bort sig ordentligt.

Los Angeles

Finns det andra trevliga ställen att bo på i LA än vid Santa Monica / Venice / Marina Del Rey?
Hur är Beverly Hills?
Jag måste ha hotell. :fakta

Förresten, alla som säger att det är bara att boka när man kommer fram skulle jag gissa blir ordentligt besvikna om de bara såg hur jag under en må¨nad sett priserna gå upp med ca 40% på många hotell.

Hotwire.com ska ha bra "sists-minutenpriser" på hotell...

Edit: F-n vad trög den här sajten har blivit... Tar inte düskarna och fixar det här problemet med reklamen snart så får man nästan ta och hoppa över till bike.se........ :mad:

Alla mina webläsare hänger sig ett tag när reklamen ska laddas. På jobbet, hemma, på mobilen, etc. Fixa för f-n!!! :mad:

Last edited:
Finns det andra trevliga ställen att bo på i LA än vid Santa Monica / Venice / Marina Del Rey?
Hur är Beverly Hills?
Jag måste ha hotell. :fakta

Skall du ha bil?

Är svaret nej så skall du nog inte bo i LA alls. :fakta Om du ändå skall bo i LA utan bil så vetefasen. Jag hade valt Venice Beach, men då har jag också ett förflutet med färggrant och taggigt hår. Kom igen, släpp ut din inre punkare nu! Vi vet att du vill! :yoparty ;)

Med bil tyckte jag San Fernando låg bra till. Man kommer utåt upp längs PCH och 101, uppåt femman till Six Flags etc, neråt 405 in i stan, via 101 och canyon roads ner till PCH och in i LA och så vidare.

Edit: F-n vad trög den här sajten har blivit... Tar inte düskarna och fixar det här problemet med reklamen snart så får man nästan ta och hoppa över till bike.se........ :mad:

Lugn, Lugn. :hihi Medan vi väntar på en fix:

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=186707

Last edited:
Skall du ha bil?

Är svaret nej så skall du nog inte bo i LA alls. :fakta Om du ändå skall bo i LA utan bil så vetefasen. Jag hade valt Venice Beach, men då har jag också ett förflutet med färggrant och taggigt hår. Kom igen, släpp ut din inre punkare nu! Vi vet att du vill! :yoparty ;)

Med bil tyckte jag San Fernando låg bra till. Man kommer utåt upp längs PCH och 101, uppåt femman till Six Flags etc, neråt 405 in i stan, via 101 och canyon roads ner till PCH och in i LA och så vidare.

Jo jag ska ha bil. En stor en, bokade största som fanns för är man i USA så är man liksom. :gnissla
Bor i Santa Monica i första svängen och då det är jävligt dyrt och man kanske vill variera sig så kanske man vill bo någon annanstans i andra svängen (vi flyger alltså till LA så det är några dagars stopp där både in och utresa).
Jag vill bo någonstans där det finns bra restauranger och kvällsliv nära. Tänk uteserveringar i innerstan jämfört med Stadshagen by night. Dvs det ska vara lite liv. Funderar på Beverly Hills, det är både billigt (billigare) och det borde finnas faciliteter. Å andra sidan kan det ju vara bara affärer och dött kvällstid.
t-rex var ju så jävla LA, var fan är alla liberaler när man behöver dem? :mad:
Venice, jag ska väl ner på gymet och se om man får fram lite ådrer. :brynad

Ska kolla vart San Fernando ligger.

En annan sak, var ligger alkoholgränsen för bilkörning i Kalifornien resp Nevada?

Jo jag ska ha bil. En stor en, bokade största som fanns för är man i USA så är man liksom. :gnissla

Jasså, du skall köra Hummer? Nu har du sagt det, så nu kan du inte komma hem och åkt någon skev liten jävla sjuttonmeters Rolet utan att bli utskrattad! :)

Ska kolla vart San Fernando ligger.

Långt från alla distrikt fulla med uteställen, så glöm den om det är ett krav.

Om priten:

http://www.dmv.ca.gov/pubs/hdbk/pgs72duichart.htm

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2