San Fransisco

Lugn skrev:
2302784 Nu vågar jag inte öppna den länken på jobbet, men du är nog på rätt spår. Ganska likt Sverige på det sättet... :7peta

Vadå, att de från östkusten är coola, de från västkusten är homosexuella narkomaner och de från inlandet är allmänt efterblivna? Ja, kan stämma. :D

Det var ju en jävla leveranstid på de där biljetterna. :brynad
Men nu bär det av snart.
Listan än så länge ser ut som följer:

1. Bro
2. Böga
3. Braj
4. Åka hyrbil
5. Fängelsehåla, kan kombineras med '2'

Kan någon fylla på listan? Om vi har en 1-10 ratio på seriösa-oseriösa förslag så får man väl klassa det som bra.

Jag och polaren tänkte ta "Californien Sefyr" från Chicago nång gång. En grymt tågtur som slutar i SF efter några dagar genom div crazy natur. Sen hyr man bil i SF och kör Highway one ner mot LA för att direckt rånas på sina skor av hiphopbusar. Låter som en plan, inte sant?

[YOUTUBE-ID]tdbt-sx5MDc&feature=related[/YOUTUBE-ID]

;) Glöm inte hawai skjortan!

1. Bro
2. Böga
3. Braj
4. Åka hyrbil
6. Tatuering
7. Falcon Crest
8. Redwood skogar
9. San Quentin (walk the line)
10. Umgås med folk, väldigt trevliga. Nr 2 på listan valfritt.

Det finns ett ångbryggeri i San Francisco, som brygger "Anchor Steam Beer", en utmärkt öl som finns på systemet i Sverige. Minns inte vad bryggeriet heter men jag har för mig att det helt enkelt är "Anchor brewery", nåt sånt. Kan mycket väl vara så att de arrangerar rundvandringar med provsmakning. Sånt görs ju i alla länder utom Sverige... Dricker du öl så är det min rekommendation som reseaktivitet!

1. Bro
2. Böga
3. Braj
4. Åka hyrbil
6. Tatuering
7. Falcon Crest
8. Redwood skogar

Frågor/kommentarer:

6. Tack. Men. Nej. Tack.
7. Vad är det, mer än en tv-serie alltså?
8. Är det Yosemite man ska till eller hur åker man och tittar på träd?
9. Se '5'

Det finns ett ångbryggeri i San Francisco, som brygger "Anchor Steam Beer", en utmärkt öl som finns på systemet i Sverige. Minns inte vad bryggeriet heter men jag har för mig att det helt enkelt är "Anchor brewery", nåt sånt. Kan mycket väl vara så att de arrangerar rundvandringar med provsmakning. Sånt görs ju i alla länder utom Sverige... Dricker du öl så är det min rekommendation som reseaktivitet!

Okej, lägger till öl till listan.
Vingård känns givet annars.

Kanske ska nämna att jag inte ska sitta iJörgen-land hela vistelsen, flyger till Hell-A och stannar där, kommer dra SF och sedan Vegas också. Skulle behöva se den där Grand Canyon tror jag, är det bra?

Nja, den var ingen favorit här inte.

Skicka vykortet till mig!

Bo billigast gör du på "andra sidan backen" av Lombard Street.
Ligger ett gäng motels där med tillräckligt bra standard (dvs kylskåp på rummet för att kyla sin beer, queen size-bäddar, samt promenadavstånd ner till Pier 39, och även Down-Town, om mamn just följer Lombard Street, och då faktiskt får gå/åka nerför den berömda serpentinvägen.
(jag testade hyrbilen här + lite andra ställen ;) och försökte leka lite Dukes of Hazzard alt. Steve Mac Queen) Några genomslag med gnistor blev det iaf :tummenupp

Resten av attraktionerna har väl de flesta räknat upp annars tycker jag.
Monterey är ju ball om du tar Highway No.1 oxå
Samt givetvis en redwoodskog.

SF är alttsomallt en av de häftigaste städerna på jorden iaf.

Edit: Lite besviken var jag på att inte hitta Blue Öyster Bar, eller för den del massa käct klädda killar som hämtade från ett omslag på en Village People LP!
Men det fick vi däremot en dos av nere i San José efter en NHL-match mellan San José Shark och Detroit Red Wings! Mycke Svenskt på plan då kan man säga + en finne (goalie´n Toskala i sharks).En NHL-match är bara ett måste lixom, om tillfälle ges kan jag säga.
Men efter matchen var det ju knökfullt på alla barer.
Utom en.
Undra varför... :rolleyes: Där gick vi in iaf, och de höll fan på att låsa dörrn bakom oss! Så atte... *s*

Men fladdra runt på gayklubbarna du... ;)

Last edited:
Skicka vykortet till mig!

I fix.

SF är alttsomallt en av de häftigaste städerna på jorden iaf.

Bra, då har vi valt rätt då. :)

Jag har varit i LA och LV och SD och vill ha mer så då lägger vi kanske merparten i SF. Det där Monterey har jag hört om av en vin-snubbe jag känner, verkar schysst också. Kanske någon natt där. Vad gär man där förresten?

Uppdaterad lista
1. Bro
2. Böga
3. Braj
4. Åka hyrbil
6. Tatuering
7. Falcon Crest
8. Redwood skogar
11. Öl
12. Vin
13. Se '2' igen enl Madeleines instruktioner
14. Bo på "andra sidan backen" av Lombard Street.
15. gnistor
16. Monterey och Highway No.1
17. redwoodskog igen, verkar viktigt med träd
18. NHL-match

Apropå NHL, det är ju itne säsong i juli då jag ska dit, inte i basketen heller tror jag? Och Baseball har jag sett i NY och det var lätt det tråkiaste jag gjort i hela mitt liv. Då kvarstår NFLL, är det säsong i juli?

Jag tycker det är fint av dig att bry dig om att min ändtarm blir väl insmord innan eventuell penetrering. Jag blir rörd. :)

Jo för tusan...och nu kom jag precis på ett smeknamn åtl dig.

Bög-Macke vad tror du om det... !! :tungan

Eller var det lite elakt kanske.!! :va Ja.ja...förlåt då!! :död

Trevligt tripp...!!

"If you’re going to San Francisco Be sure to wear some flowers in your hair ..."

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025