San Fransisco

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag funderar på att dra till San Fransisco och kolla in stället där homosarna började sin revolt, all heder åt det. (Så ja, då slipper vi allt Blue Oyster Bar skämtande i tråden ;))
Men när man kollat klart, vad gör man då? Tänkte dra ner till LA, och till LV också kanske och sedan kanske det där Yosemite - men vad gör man i själva SF?
Ska man ha bil där eler åka de där fula spårvagnarna hela tiden? Gå känns uteslutet i en stad byggd i backar.
Var ska man bo?
Sevärdheter? (Ja, det finns en röd bro, men mer då)
Områden?

All info emottages tacksamt, bästa tips belönas med vykort (om jag åker).

2xGay.gif

Gör en Steve McQueen med en hyrbil/hyrhoj över de där balla backarna/hoppen?

Motstår lusten att skämta om Blue Oyster......... :rofl

Var det inte 95% eller nåt sånt som röstade på 'den andra killen' sist? Skall du dit och städa upp?

SF vettefan, har inte varit där, men LA är en rätt traumatisk upplevelse om man bara är där några dagar. Det är lixom så obegripligt stort att det inte är någon idé att göra en plan, att bara glida runt lite räcker. Venice beach, för freakshowen och deras frukostar, the strip eftersom... ja, det är the strip. Sedan är det en god idé att hålla sig ifrån downtown efter klockan 17.00, lite småläskigt ställe.

t-rex skrev:
2299735 Var det inte 95% eller nåt sånt som röstade på 'den andra killen' sist? Skall du dit och städa upp?

SF vettefan, har inte varit där, men LA är en rätt traumatisk upplevelse om man bara är där några dagar. Det är lixom så obegripligt stort att det inte är någon idé att göra en plan, att bara glida runt lite räcker. Venice beach, för freakshowen och deras frukostar, the strip eftersom... ja, det är the strip. Sedan är det en god idé att hålla sig ifrån downtown efter klockan 17.00, lite småläskigt ställe.

NY är ju också nerliusat med liberaler, det är ju inte så man hellre åker till West Virginia bara för det... :rolleyes:
Ja, Hell-A har jag varit i - grümmaste stället på jorden. :yoparty
En gång bodde jag i Downtown, du har rätt - det är...hrmm...intressant.
Vad är det för freakshow i Venice? Har jag missat i alla fall.

Men strunt i det nu, SF - vad göra? Var bo?

Sf

Är man konservativ så åker man inte dit. Konservativa bör helst enbart sitta hemma och titta på Tv8 och aldrig gå ut så gör ni världen en stor tjänst. SF är jäkligt läckert och det finns mycket att se. jag rekommenderar en guidad dagstur som ger en väldigt bra överblick av staden. Stället där allt händer annars är Fishermans Wharf nere vid hamnen. Grym seafood, mkt barer, shopping och ett antal muséer som inte är dötrista. Finns även stränder om man nu känner för det. Sedan skall man givetvis göra Golden gate och åka spårvagn. jag bodde "Downtown" och det är smidigt ur restaurang och nöjessynpunkt. Själva San Francisco är inte så stort (däremot flyter det in i andra städer) så bor man någorlunda centralt så klarar man sig. Sf kan inte på något sätt jämföras med L.A, vare sig det gäller mentalitet eller storlek...

ething skrev:
2299826 Konservativa bör helst enbart sitta hemma och titta på Tv8 och aldrig gå ut så gör ni världen en stor tjänst.

:rofl

ething skrev:
SF är jäkligt läckert och det finns mycket att se. jag rekommenderar en guidad dagstur som ger en väldigt bra överblick av staden. Stället där allt händer annars är Fishermans Wharf nere vid hamnen. Grym seafood, mkt barer, shopping och ett antal muséer som inte är dötrista. Finns även stränder om man nu känner för det. Sedan skall man givetvis göra Golden gate och åka spårvagn. jag bodde "Downtown" och det är smidigt ur restaurang och nöjessynpunkt. Själva San Francisco är inte så stort (däremot flyter det in i andra städer) så bor man någorlunda centralt så klarar man sig. Sf kan inte på något sätt jämföras med L.A, vare sig det gäller mentalitet eller storlek...

Tack för tipsen! Downtown, är det det man då ska kolla efter om man letar hotell? Eller kan det likväl hete Centre, City Centre osv? Ibland blir man ju galen på sådana semantikövningar.

Markus skrev:
2299743Men strunt i det nu, SF - vad göra? Var bo?
Har varit i SF ett par gånger. Grymt trevlig stad. Stan är så pass liten att man klarar sig mycket bra utan bil. Du kan med lätthet promenera genom hela stan.

Kolla så att det inte är nån superfet konferens på Moscone Center när du ska dit. Då brukar priserna på hotellrum skjuta i höjden.
http://www.moscone.com

Att bo runt Union Square är aldrig fel :tummenupp

"The Rock" är en given turistfälla som man inte får missa. Är man lat men vill se stan på egen hand kan man hyra trehjuliga fordon med GPS-styrd sightseeing.

Maranello skrev:
2299867 Har varit i SF ett par gånger. Grymt trevlig stad. Stan är så pass liten att man klarar sig mycket bra utan bil. Du kan med lätthet promenera genom hela stan.

Kolla så att det inte är nån superfet konferens på Moscone Center när du ska dit. Då brukar priserna på hotellrum skjuta i höjden.
http://www.moscone.com

Att bo runt Union Square är aldrig fel :tummenupp

"The Rock" är en given turistfälla som man inte får missa. Är man lat men vill se stan på egen hand kan man hyra trehjuliga fordon med GPS-styrd sightseeing.

Union Square, vilket hood ligger det i då? Är det Downtown?
Verkar ju vara vettiga priser, 800-900/natt och rum, det är fan halva priset mot Stockholm!
Hur liten är den där staden egentligen, "promenera igenom"? :confused: Man går ju inte ens genom Vasastan utan två-tre pauser.
Moscone verkar sejf:
08/05/06 - 08/09/06
San Francisco International Gift Fair

Markus skrev:
2299890 Hur liten är den där staden egentligen, "promenera igenom"? :confused:
Jag kanske överdriver en smula. Ta en taxi när du inte orkar gå :tungan
Union Square ligger mitt i SF. Kolla på en karta vettja!

Biifer skrev:
2299785 Alcatraz kanske? Har vi tur kanske de behåller dig. :hihi

Ännu mer tur vore om en av de där homosarna från San Fransisco sitter i samma cell som honom, det ska han se som heder!

Lion skrev:
2299914 Ännu mer tur vore om en av de där homosarna från San Fransisco sitter i samma cell som honom, det ska han se som heder!

Har inte du något fotbollslag att heja fram?

Maranello skrev:
2299902 Jag kanske överdriver en smula. Ta en taxi när du inte orkar gå :tungan
Union Square ligger mitt i SF. Kolla på en karta vettja!

Ok, hittar Union Square på map24.se men inte "Downtown". :gråta

Har en granne som e gay, han va i SF och tyckte det var kanon, han skulle, citat:, "ha stannat längre om röven hade hållit" så du lär nog få det roligt där................... :tummenupp

Markus skrev:
2299938 Har inte du något fotbollslag att heja fram?
Okey...vi byter ämne :lol

Fotbollslag? Kan du vara den enda som har missat att VM är över?

Bandido skrev:
2299983 Har en granne som e gay, han va i SF och tyckte det var kanon, han skulle, citat:, "ha stannat längre om röven hade hållit" så du lär nog få det roligt där................... :tummenupp
:rofl :lol

Bandido skrev:
2299983 Har en granne som e gay, han va i SF och tyckte det var kanon, han skulle, citat:, "ha stannat längre om röven hade hållit" så du lär nog få det roligt där................... :tummenupp

Gahahaha!

Ha så kul Markus!

Inga andra tips, Fishermans Dwarf, Union Square och mycket killsex har kommit in so far.

Markus skrev:
2299938

Ok, hittar Union Square på map24.se men inte "Downtown". :gråta

Ta en karta över SF och boka ett hotell i centrum. Då vaknar du downtown.

Nu har jag inte varit ute på västkusten men det är väl mer hårdhomo och brajja där, medans östkusten är förgylld med metrosexuella yuppies på kokain...

Håll utkik efter the Rainbow Flag så kommer du rätt...
rainbow_flag.jpg

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...