Samvetsfråga - återkallat körkort

Nu kör man ju inte med körkortet, så man kör inte sämre för att man inte har den plastbiten i fickan för stunden. Trafikkunskapen försvinner inte bara för att lappen gör det, bara omdömet.Jag har inte visat KK för nån polis på 20 år så jag skulle garanterat köra ändå. Givetvis skulle jag räkna med att betala böterna då jag inte har modet/kunskap att försöka "steka" någon. Jag vet att jag är en outlaw då, men det är jag även när jag har plastbiten i fickan.

Jag körde inte de 2 månader jag var utan kort ...
Min jobbarkompis brorsa gjorde det, blev tagen, fick påbackning med 12 månader + ta om sina kort!
Det är inte värt den risken.
Dessutom sa mc-polisen som tog mig att om jag tvunget skulle köra så skulle jag inte använda mina egna fordon. Det är ganska vanligt att de knattrar in reg-nr på fordon de ser och om inte ägaren har kk så stannar de den bilen/mc:n direkt.
Lånar man en bil av en kompis i samma ålder så är inte risken särskilt stor, men jag ville inte chansa ... :död

Jag vart av med kortet hela sommaren. Några vändor med hojen fick det bli ändå, bilen sålde jag. Segt om man torskar iof....

Du bor trots allt i en sthlm:s förort och det är möjligt att du kan slippa undan en bil(fast jag betvivlar det) men det finns även ganska många mc snutar och då är du stekt...

Jag körde några repor innan jag tog kortet men det var på bonnvischan utanför Umeå vilket är ganska stor skillnad!

2 månader utan körkort, morsan och jag bytte bil under tiden, körde bara till och från jobbet, åkte inte dit.

OOOOOM man blir av med körkortet, så är det ju inte så att de kunskaper man besatt innan försvinner med lappen. Och om man nu inte har körkortet men besitter kunskaperna och kör utan lappen, så får man ju absolut inte bli stoppad, och således kör som guds lilla ängel och paradoxalt nog är en säkrare bilförare än man var _med_ körkortet.

Jag vart av med körkortet i två månader under en sommar för ett tag sen, jag körde inget fordon under den tiden.

Fast det kan även bero på att jag just träffat damen så vi vandrade förälskade runt i parkerna den sommaren och bristen på tvåhjuling var nog inte lika stor :rolleyes:

Blev av med det i 6 mån med början i april 2006, har dubbla KK (från ett annat land utanför EU) och körde utanför sveriges gränser. Fullt lagligt tydligen!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT