Samvetsfråga - återkallat körkort

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Ni som har eller har haft återkallat körkort, körde ni under spärrtiden eller kunde ni avhålla er från olovlig körning?

:tungan

Blev av mer kk 2 mån med bil när jag hade prövotid och hade aldrig en tanke på att köra utan. Skulle dessutom vara svårt då det var pappas bil jag körde med bara...
Med MC skulle det vara värre. Är jättesugen på att köra utan nu trots att jag inte har kort men har inte gjort det än...

Ifall polisen tar dig när du gör detta är påföljden 30dagsböter(dyrt) plus en massa annat som dom säkert kan sätta dit dig för.
Jag körde utan kk vid några få tillfällen när mitt var återkallat, men jag åkte aldrig fast.

Blev av med kortet i 2 månader jag med, hade inte tänkt köra men blev en runda i bilen ändå...
Omedvetet, hade ingen frukost på jobbet lånade en bil av en arbetskamrat, åkte till affären handlade, på tillbaka vägen kom jag på mig själv..... Ja jävlar ja, jag har inget körkort...
Alldeles fantastiskt vilket dåligt minne man har...

Ni som har eller har haft återkallat körkort, körde ni under spärrtiden eller kunde ni avhålla er från olovlig körning?

Var av med mitt kk i 3 månader men hade inte en tanke på att köra utan och då jobbar jag ändå som Mcbud, bara bita i det sura!
du får tjacka moto gp och ett xbox :D

He-he, de e något jag varken kan bekräfta eller dementera i den enskilda frågan, men rent generellt så kan man inte helt utesluta förekomsten av dylika utsvävningar. :rolleyes:

Har varit av med kortet två gånger...

1 gången 1 månad - körde inget alls

2 gången 12 månader - körde inget alls (åkte runt på en DT50)

Bara hunnit bli av med B-körkortet eftersom man bara ägt A-kortet i några veckor :)

Men fick ta om hela skiten eftersom jag hade haft kortet i 1,5 år = 0,5år kvar tills prövotiden gick ut. Höll mig från att köra olovligt under 2 månader (spärrtid på 3mån) men en kväll drog det i högerfoten och sotade ur morsans dåvarande bil. Skitdumt, men men när man var yngre fanns det inte mycket spärrar..

om du mot sunt förnuft kör ändå så bör du ha något bra mkt värre än en 125:a om farbror blå vill dig något....

:d:d:d

Har varit av med kortet två gånger...

1 gången 1 månad - körde inget alls

2 gången 12 månader - körde inget alls (åkte runt på en DT50)

Får man fråga hur du lyckades med konsten att få en spärrtid om 12 månader? :tungan

Last edited:
Jag skulle ha varit av med mitt i 4 mån men fick ner det till 3.
Körde faktiskt inte en enda gång. Kändes som att åka fast för fortkörning är något som jag ändå kan stå för så för mig så är det ok, olovlig körning hade jag tyckt känts värre och mer onödigt.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman