Samtrans-bilarna, märke/modell?

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Man ser ju lite minibussar här å var som transporterar mongoloids, som det står SAMTRANS på...har lagt märke till att dom har såndär bra ramp baktill, accocierade direkt till -perfekt racebuss.

Sökte på blocket efter samtrans men kamma hem noll.. söker man på mongoloid eller handikapp så får man bara upp volvo med bromsreglage vid ratten etc :S

Så jag undrar vad dom där samtransbussarna är av för märke/modell, så kanske man kan hitta sig en med ramp etc..

:tummenupp

?

Esquire skrev:
2437493 En färdtjänstbuss? Är nog precis vad du skulle behöva... :tungan

Finns även vissa taxi med bakgavellyft, typ Z-lyften (Zepro). Tror även att det finns någon modell av ramp som går att vika ut ur bussen. Den hänger alltså inte utanpå utan är ihopvikt innanför bakdörren.

http://www.blocket.se/vi/9151404.htm?ca=3_s
http://www.blocket.se/vi/9020895.htm?ca=3_s
Grymt :tummenupp :D :tuttar :tungan

Känner att det börjar brännas.... Fina grejer det där, och bryter man nacken på en tisdagsträning så slipper man ju sälja racebussen, då har man sin egna invalido-bil att åka land och rike med, kanske tom en trip ner till redlight district i Hamburg, för lite het invalidosex.

*peppar peppar* ..usch, ångrar att jag skrev så.

IronMike skrev:
2437480 Man ser ju lite minibussar här å var som transporterar mongoloids, som det står SAMTRANS på...har lagt märke till att dom har såndär bra ramp baktill, accocierade direkt till -perfekt racebuss.

Sökte på blocket efter samtrans men kamma hem noll.. söker man på mongoloid eller handikapp så får man bara upp volvo med bromsreglage vid ratten etc :S

Så jag undrar vad dom där samtransbussarna är av för märke/modell, så kanske man kan hitta sig en med ramp etc..

?

Hittade något bättre på tal om samtraMs :tomten
http://www.blocket.se/vi/8791844.htm?ca=23_11_s

Kul att försöka resa det där tältet när det blåser lite.. :näsblod

IronMike skrev:
2437511 Grymt :tummenupp :D :tuttar :tungan

Känner att det börjar brännas.... Fina grejer det där, och bryter man nacken på en tisdagsträning så slipper man ju sälja racebussen, då har man sin egna invalido-bil att åka land och rike med, kanske tom en trip ner till redlight district i Hamburg, för lite het invalidosex.

*peppar peppar* ..usch, ångrar att jag skrev så.

Jag har ganska bra insyn i färdtjänstbranchen och kan intyga att bussarna är klockrena för hojtransporter. Smidigast är det med utfällbar, manuell ramp.

En annan fördel med färdtjänstbussarna är att alla säten är enkla att flytta och dessutom finns det "fästkoppar" i golvet så man enkelt kan förtöja hojar och annat löst skit. Som ett sista plus har färdtjänstbussarna förhöjt tak så det är ståhöjd i dem.

VW Caravelle är populära samt Mercedes Sprinter. Finns även nån Ford som används men kvalitén på dem är sissådär.

Stålmicke - Liften heter Z-lift och bör kunna köpas beggad av någon skrotnisse. Däremot lär det inte vara världens lättaste montage. :D Sök efter VW LT35 dom brukar ha sådana på skåpen.

Ring runt till åkerierna i färdtjänstbranschen och fråga var dom säljer sina gamla bussar när dom byter till nya :tummenupp

korvgubbe skrev:
2437621 Jag har ganska bra insyn i färdtjänstbranchen och kan intyga att bussarna är klockrena för hojtransporter. Smidigast är det med utfällbar, manuell ramp.

En annan fördel med färdtjänstbussarna är att alla säten är enkla att flytta och dessutom finns det "fästkoppar" i golvet så man enkelt kan förtöja hojar och annat löst skit. Som ett sista plus har färdtjänstbussarna förhöjt tak så det är ståhöjd i dem.

VW Caravelle är populära samt Mercedes Sprinter. Finns även nån Ford som används men kvalitén på dem är sissådär.

Ford Transit om jag inte är ute och cyklar.. o jag har ingen cykel så jag har med andra ord rätt!! :rolleyes:

AndreasNo skrev:
2438490 Ford Transit om jag inte är ute och cyklar.. o jag har ingen cykel så jag har med andra ord rätt!! :rolleyes:

Jovisst är det Transiter.. men de är inga höjdare. Jämfört med caravellerna havererar de konstant.

korvgubbe skrev:
2437621 Jag har ganska bra insyn i färdtjänstbranchen och kan intyga att bussarna är klockrena för hojtransporter. Smidigast är det med utfällbar, manuell ramp.

Tack för tipset :tummenupp ..verkar klockrent. Behövs bara rolla mattsvart å dekaltrimmas sen :tuttar :näsblod

IronMike skrev:
2438764 Tack för tipset :tummenupp ..verkar klockrent. Behövs bara rolla mattsvart å dekaltrimmas sen :tuttar :näsblod

Det kan nog behövas. Den enda omattade lacken lär ju vara där samtransloggorna suttit så de syns ju nästan lika bra efter att klistermärkerna avlägsnats.

Jag har en MB Sprinter -99:a till salu.
Dock inte med bakgavellyft men det sitter säkerhetslås på båda dörrarne, alltså både bakdörren och sidodörren.
Dessutom är det ståhöjd i skåpet, automatlåda, diesel (då var det den största dielsen ,312:an, men det har kommit lite större sen dess) renoverad bakaxel, renoverad växellåda osv osv

Det är en lätt krockad (endast plåtskador, det är säkert) -99:a som gått ca 23000mil.

Hör av dig om du är intresserad vi kan säkert komma överens om ett riktigt bra pris.

IronMike skrev:
2437480 Så jag undrar vad dom där samtransbussarna är av för märke/modell, så kanske man kan hitta sig en med ramp etc..
Kan du ordna en MB-motor till ett bra pris kanske jag kan ordna resten av bussen med lyft och fästkoppar och ståhöjd till en väldigt billig penning.. :hihi

Last edited:
*/ ?>
Back