Samtliga förslag till loggan

Kryptonit skrev:
Angående komisk tröja så har vi ju bla. jag, JoS, Ulguk, Kortsubina, Lucky Luke, mm håriga hjälmar med öron på. Det säger ju en del om hur hårda (tuffa) vi är i "klubben" :tungan
Själv gillar jag fågeln. Kanske borde snickra på en variant med burnout-fågel tillsammans med en hoj.
där tog du orden ur mun på mi:)

Har inte med saken att göra egentligen, men passa er så att ni inte får rättighetsproblem.
Warner bros kanske blir kinkiga om ni lånar roadrunner och den förknippas med "MC-busar" :rolleyes: i Uppsala.

Blue skrev:
Har inte med saken att göra egentligen, men passa er så att ni inte får rättighetsproblem.
Warner bros kanske blir kinkiga om ni lånar roadrunner och den förknippas med "MC-busar" :rolleyes: i Uppsala.

Precis, ännu ett skäl att skippa den f....e pippin :D
Se så, bort med den nu!

Blue skrev:

I värsta fall kan man ju använda logon till bara tröjor (samt eventulla dekaler i framtiden) och ta en annan logga på hemsidan. Då tror jag inte Warner bros startar någon jakt på oss. :)

Blue skrev:

Håller med, att använda upphovsrättsligt skyddat material kan bli jäv... hmm, väldigt dyrt.

Ser nog som M:et att vi tar bort fågeln och ersätter den med något annat.

Deadmetal skrev:
Håller med, att använda upphovsrättsligt skyddat material kan bli jäv... hmm, väldigt dyrt.

Dyrt? Vem ska de stämma? URR-delen på SH? Hemsidan? Tror inte det... :tungan

Det är många bilder bland förslagen, men endast ett fåtal loggor. Tänk igenom hur en logotyp brukar se ut. Brukar ju inte vara en massa krims-krams och lull-lull. Stilrent tycker jag det ska va! :7peta

NinjaNurse skrev:
Dyrt? Vem ska de stämma? URR-delen på SH? Hemsidan? Tror inte det... :tungan

Det är många bilder bland förslagen, men endast ett fåtal loggor. Tänk igenom hur en logotyp brukar se ut. Brukar ju inte vara en massa krims-krams och lull-lull. Stilrent tycker jag det ska va! :7peta

Exakt... Kolla mina bidrag.. ;)

UARR.gif

Feeling hot hot hot :banana
btw: detta är gonzos förslag som jag hittade i blubs tråd i OT forumet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38276&page=1&pp=20

Last edited:
Hallå alla glada!

Jag gillar förslag nr 6... Stilren å frän. Jag tror den gör sig bra på en tröja!

Ha en bra å mysig söndag!

Håller med Valter här. 6:an är snygg och stilren!
Kan inte någon lägga i stadssiluetten i det gula för att se hur det blir?
Skriv även ihop RoadRunners.
Jag gillar typsnittet skarpt på den, lite hårdrock över det, eller vad säger du Kongo? =)

Edit / Måste bara tillägga att Gonzos som Tina har lyft fram här är grymt snygg!

Måste som utomstående ge en STOR röst för denna utsökta logga , inget behöver ändras, stilren ,inga skrikiga färger , det framgår ju klart och tydligt på bilden vad ni gillar :tummenupp :tummenupp

Mvh Majk

Bifogat

• 24.gif
    24.gif
    15.2 KB · Visningar: 56
Jag skapar snart en poll på "hemliga forumet".
Det börjar bli många förslag nu och min åsikt är att vi fortsätter att ligga lågt ett tag och skapa/invänta fler förslag. En liten rensning av de som föreslagits hittils börjar dock bli aktuell.

De som kommer på plats 1 till 5 (eller 10) får vara kvar efter pollen.

Åsikter? :)

Kryptonit skrev:
Jag skapar snart en poll på "hemliga forumet".

Jag skapar inte alls pollen här. Det går inte att ha fler än 15 alternativ i en poll ju :va

Kollar om jag inte kan skapa en enkel poll på hemsidan istället...

Tycker nr 5 är en solklar vinnare !
Fast med ett stort U inte ett litet u !

Den är enkel å ren !!

// TOK :fyllisar

TokJohan skrev:
Tycker nr 5 är en solklar vinnare !
Fast med ett stort U inte ett litet u !

Den är enkel å ren !!

// TOK :fyllisar

Det är ett stort U.. teckensnittsskaparen har visst bestämt att det ska se ut så :gnissla

Fast det är ju rätt enkelt att ändra på...

Har gjort bilderna lite mindre så det inte tar så lång tid att titta + att få bättre överblick.

Attans vad jag gillar dem med Uppsala vapnet på!

Fasiken det får inte komma fler förslag det kommer bli omöjligt att välja eller är det bara jag som tycker det!

Bra jobbat!!!

Kryptonit skrev:
Jag skapar inte alls pollen här. Det går inte att ha fler än 15 alternativ i en poll ju :va

Kollar om jag inte kan skapa en enkel poll på hemsidan istället...
Gör som på melodifestivalen. Fixa 2 eller fler pollar och plocka ut vinnarna till en "superpoll"! :lol

Lucky Luke skrev:
Härmapa! :fatta!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey