sammankomst

hymac

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2003
Ort
stockholm
Hoj
ktm 625 sxc och yamaha xt 500
Tänkte bara kolla intresset nu när vintermörkret är som värst måste man tänke på nåt kul, vore det inte ballt om man kunde anordna en stor samling motarder och köra i karavan en runda, jag bor i sthlm men jag antar att många bor utanför, men hur många motarder tror ni man skulle kunna samla ihop som skulle kunna ta sig till sthlm ser bara framför mig att om man skulle få ihop runt 100 vore det enormt mäktig syn att se alla dessa köra på rad genom stan, nån som har en synpunkot på detta, tänk bara vilken mullermatta det skulle bli, hd-gubbarna skulle bli gröna av avund

vi kan väl se om det finns nåt intresse on sen bara sätta ett datum dyp i juni ??
 
JAG ÄR PÅ!!!! Mäktigt som fan ju... Men 100 är nog lite väl många.. ;) Räcker med 50.... hehe :D


(Om jag köpt min bergare innan dess :rodnar, brukar aldrig bli som man tänkt sig.. :()
 
Det kommer snuten säkert gilla då flesta har en förmåga att gömma regskyltar mm på sina hojar, för att inte tala om alla whellies som en del kommer göra.
Om alla kunde köra på ett lagligt sätt så vore det en mäktig syn :tummenupp

Jag kommer nog inte hinna skaffa en ny motard men jag kan ju alltid låna nån ciao eller nåt och åka bredvid :)
 
Så här såg det ut för nått år sen på bromma flygplatts.. det va typ 2+ ute

det skulle vara kul att upprepa...
 

Bifogat

  • Grupp.jpg
    Grupp.jpg
    71.1 KB · Visningar: 189
vad gäller blåljus så kommer det inte att veta datumet och så får vi ta det lite lugnt med trixen när vi kör genom stan, men det måste i alla fall bli en runt 30-50 bågar för det ska bli nån vits, vi får väl se hur många som svarar på dettta och sen sätter jag ett datum om en månad eller två
 
jag glömde att ge ett generellt tips skriv aldrig på böter som polisen ger, jag har klarat en del grejor genom att åklagare inte orkar gå vidare dessutom är det alltid lika roligt att se polisen min när man vägrar skriva på, man behöver aldrig erkänna på plats det är en juridisk rättighet man har
 
har aldrig stannat med motarden och tagit nån diskussion med polisen
vart du än är så har du alltid fördel med en hoj om du har en bil efter dig
lite värre med en mc men då är det bara tänka vad kan din hoj som inte hans kan. trappor,grus eller skog är bara några tips! eller vill du ha lite mer sportig åkning håll dig på asfalten och gör det en motard skall användas till gasa!!!! and slide in and burn out!
och regplåten??? har nästintll alltid haft plåten moterad på hojen då jag kört gata och har haft mina katt och råtta lekar med länsman och dom har aldrig ringt till mig och stält massa frågor! men det är andra bullar med budhojen men det löer sig alltid!





hymac skrev:
jag glömde att ge ett generellt tips skriv aldrig på böter som polisen ger, jag har klarat en del grejor genom att åklagare inte orkar gå vidare dessutom är det alltid lika roligt att se polisen min när man vägrar skriva på, man behöver aldrig erkänna på plats det är en juridisk rättighet man har
 
Som sagt är jag på om jag hittar en bergare tills dess... Nån som vill bli av med sin i februari kanske?? =)
 
jag har för mig att den finns en husabergare 650 till salu uner annonser kolla om det är nåt att ha
 
Vet inte vad ni har för däck på era hojar men jag har slicks och sist jag kollade var det -3 och snö/is ute....
 
420 skrev:
Vet inte vad ni har för däck på era hojar men jag har slicks och sist jag kollade var det -3 och snö/is ute....

Hehe tror han menar nån gång i vår/sommar.. ;)
 
exakt jag menar inte nu även om jag har isdäck så tror jag inte det är nån bra ide, ville bara kolla hur stort intresset skulle vara för en sån träff i vår skulle man få ihop 10 20 30 ???
 
hymac skrev:
exakt jag menar inte nu även om jag har isdäck så tror jag inte det är nån bra ide, ville bara kolla hur stort intresset skulle vara för en sån träff i vår skulle man få ihop 10 20 30 ???

jag är på!!! :yoparty
 
420 skrev:
Vet inte vad ni har för däck på era hojar men jag har slicks och sist jag kollade var det -3 och snö/is ute....

Tror du Rossi kör med slicks när det regnar?
Coola grabbar har dubbdäck monterat just nu.
 
jb skrev:
Tror du Rossi kör med slicks när det regnar?
Coola grabbar har dubbdäck monterat just nu.

Bla bla bla...
Du skulle väl inte våga köra på stan med din iaf. :7peta
 
420 skrev:
Bla bla bla...
Du skulle väl inte våga köra på stan med din iaf. :7peta

Nej det blir för dyrt. Däcken håller inte. Jag har inte heller råd med böter.
:)
Eller hmm... jag kanske skulle ta reservhojjen. Fast den är ju inte så motardkittad direkt.
 

Bifogat

  • jb_sladdar1.jpg
    jb_sladdar1.jpg
    99.9 KB · Visningar: 122
  • jb_poserar.jpg
    jb_poserar.jpg
    133 KB · Visningar: 142
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top