Samma spammare hela tiden?

t-rex skrev:
Det är ingen som orkar läsa vårt dravel. Du, jag, markus, viktor, chrille, ah17, bonny. Vem mer? Osså en hel gäng "jag har inte orkat läsa hela tråden MEN!!"
...

Jag skäms inte ett dugg för de trådarna eftersom vi är ganska begränsade. Det är en eller två trådar som brinner åt gången och alla vet vilka som är igång. Hade jag däremot sagt emot i tio trådar åt gången hade jag kanske tagit åt mig ......kanske.

Sätt gärna en limit på hur många aftonbladet-länkar man får slänga upp om dagen...
Ok, man behöver inte läsa trådarna..men när det hela tiden är samma person som skickar de, utan att ha nån egentlig kommentar förutom ett "höhö" så blir det lätt irriterande :tomten

Ska lugna ner mig lite..

F`låt. :rodnar

Har kanske blivit lite mycket om tjejer hit och dit i diverse trådar.
Men det är ju vinter föffan :gnissla

skoteridioten skrev:
Sätt gärna en limit på hur många aftonbladet-länkar man får slänga upp om dagen...
Ok, man behöver inte läsa trådarna..men när det hela tiden är samma person som skickar de, utan att ha nån egentlig kommentar förutom ett "höhö" så blir det lätt irriterande :tomten
Det där är ett exempel på irriterande spam. Samma sak med blocket.

Swedie skrev:
Jag menade generellt, men om ni vill ha namn på spammers som startar många trådar som till slut bara blir trådar mellan 2-3 individer så: Micke77,
Hur får du han till spammer? Han har ju inte gjort ett enda inlägg!

Swedie skrev:
Det där är ett exempel på irriterande spam. Samma sak med blocket.

Yepp. Det enklaste är ju att ha en blockettråd, å kanske en nyhetstråd eller nåt då. Så att man slipper tusen trådar med "samma" innehåll.

t-rex skrev:

Naturligtvis.. Men det kommer alltid lustigkurrar som vill visa en rolig annons som man har hittat.

På Snowrider.se har vi en tråd för "lustiga annonser" (här) . Idag uppe i 4625 poster och 159718 visningar. Så det finns ju uppenbarligen ett behov för vissa att posta sånt här...

Swedie skrev:
Och testforumet är besudlat av spammers som tycker det är "kul".

har jag missat helt

Starstriker skrev:
För många spammers här. Man kan ju knappt göra sin röst hörd i bruset! Ingen lyssnar på mig längre!

Va :va

Man läser och hör det det man vill höra, jag brukar läsa alla inlägg för att hänga med i tråden

Chrille skrev:
Jag skäms inte ett dugg för de trådarna eftersom vi är ganska begränsade. Det är en eller två trådar som brinner åt gången och alla vet vilka som är igång. Hade jag däremot sagt emot i tio trådar åt gången hade jag kanske tagit åt mig ......kanske.

korrekt :tummenupp

som sagt en liten tid vi leva här i OT och den ändras fort + stundande skoter och mc säsong

kolla in första sidan på OT, hur blandad är inte den? :va

för övrigt är det kanske lite dött i OT, har inte sett UT på bra tag, han brukar liva upp stämningen, likaså LF

Last edited:
skoteridioten skrev:

Bara att suga i sig Micke :hihi

Mickez77 skrev:
...för övrigt är det kanske lite dött i OT, har inte sett UT på bra tag, han brukar liva upp stämningen...
UT är på semester :hihi

Även dom som hänger i chatten har många inbördes skämst som endast dom förstår och tycker är roliga. Att kalla folk idiotjävel och tycka att han gör sig rolig för en grupp chatpolare är kanske inte den bästa forumattityden. Vilken jag kommer editera bort när jag ser det.

Swedie skrev:
Även dom som hänger i chatten har många inbördes skämst som endast dom förstår och tycker är roliga. Att kalla folk idiotjävel och tycka att han gör sig rolig för en grupp chatpolare är kanske inte den bästa forumattityden. Vilken jag kommer editera bort när jag ser det.

chat?? vart..

får nog ta å putsa snokisarna så jag hittar alla roliga saker snart :(

heimdal skrev:
chat?? vart..

får nog ta å putsa snokisarna så jag hittar alla roliga saker snart :(
Den är inte länkad till då vi hade än värre problem tidigare där skämt på chatten spreds lätt ut på forumet och i min mening förstörde (var endast roligt för dom på chatten då ingen annan gillade deras skämt). Sedan så var det många som berättade till mig om en obehaglig stämning på chatten där många blev mobbade. Måhända med rätta, men det var för många. Till slut blir det polisanmälning via mig. Gillar jag inte. Så långt får det inte gå.

Det är ju lite av mångfalden på ett forum. Självklart finns det ju vissa som hävdar sig vitt och brett överallt.

Är mycket medveten om att man tillbringar på tok för mycket tid på Internet och framförallt Sporthoj.com, vilket sedermera leder till en hel del inlägg. Personligen försöker jag dock finna så mycket seriositet som möjligt i inläggen som görs. Sen att det inte riktigt blir så varje gång får väl anses som naturligt.

Att forumet bryter ihop sig litet några gånger per år är vi väl vana vid? Det är ju vinter. Jag tror dock inte på någon inläggslimit, det gör nog forumet sämre på flera punkter. Däremot någon form av varning per PM eller dylikt hade nog varit på sin plats.

Tack för mig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...