Samma spammare hela tiden?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R1
Det har inte varit svårt att missa att vi har ett par tydliga spammers här som tar för sig väldigt mycket och lägger upp tråd på tråd.

Det blir lite väl mycket kvantitet istället för kvalitet.
Många verkar inte heller våga sig in i diskussionerna för att vissa alltid kommer med samma gamla repliker och attacker. Vet inte hur jag ska sätta stopp för det här utom att på detta sätt vänligt uppmana till att sluta med det.

tack, lämnar nu över mikrofonen till nästa talare.

Swedie skrev:
Det har inte varit svårt att missa att vi har ett par tydliga spammers här som tar för sig väldigt mycket och lägger upp tråd på tråd.

Många verkar inte heller våga sig in i diskussionerna för att vissa alltid kommer med samma gamla repliker och attacker. Vet inte hur jag ska sätta stopp för det här utom att på detta sätt vänligt uppmana till att sluta med det.

Om deta gäller mig så säg bara till så trappar jag ner.

Är edveten om att det har blivigt lite mycke på sistonde, men de beror på att jag har gjort mycket läxor på datorn och varvat det med sh för att överleva, så det kommer gå ner av sig själv när jag har tid att inte vara hemma.

Last edited:
Ja Swedie!

Var tydligare.

Annars kommer (som vanligt) fel målgrupp ta åt sig. Och även kvalitetstrådarna upphör. (för ett tag) Alla kommer ju sitta och fundera på om just DERAS inlägg håller "rätt2 (din) kvalite´.

Säg VILKA trådar du menar, och klipp isf av dem.

Swedie skrev:

Dra ett pm till dem berör eller ge exempel i denna tråd.
Annars tror jag det är lätt att många känner sig oskyldigt anklagade.

Varna personen ifråga :tummenupp
Säg bara helt enkelt något likt - En gång till så är du bannad.

OBS! det är vinter med lite snö och tråkigt nu :fakta

Är vi inte i OT nu?

dags att sätta upp regler för OT?, finns säkert redan men vilka killar orkar läsa manualen :gnissla

så går det när det är kul hänga på SH :fyllisar

hur många har inte kommit och gått här?

En liten tid vi leva här med mycken möda och stort besvär.
Hej tomtegubbar slå i glasen och låt oss lustiga vara. :tomten

göra en extra OT med humor och lite blandat i då?

kollade snabbt på första sidan OT, där är det bra blandning på trådskapare(spammare) e ni full eller :lol hjälp med tyska , jobb osv.

sen kan man inte rå för ifall en del trådar blir mer långlivade än andra

från en lat som hänger i samma forum och har plats på pallen i tråd-VM :3freak

Last edited:
Lite ironi och skämt gör detta forum till ett trevligt ställe men jag håller med att det är ett 10-tal pers som spårat ur totalt. Dessa ska ge sig in i precis alla trådar som dyker upp och skoja till det. Ibland kul men i längden rätt jobbigt.

Börja med 3 varningar och sen en temp bann på någon månad, ställer man till det mer efter det permanent bann.

Tror han menade Urban Tiger som postade en exakt likadan, solklar OT tråd, i alla forum på hela forumet. Djävulusiskt drygt.

honkiie skrev:
ere jag eller??+

Det borde man känna av lite själv tycker jag. Misstänker du att du är en av dom som Swedie pratar om kan det vara en hint. ;)

När jag är osäker på om jag skriver för mycket dynga och borde ta mig en funderare går jag tillbaka och tittar på mina egna senaste 50 inlägg.

Några skämt, lite ironi och dynga hittar jag men är större delen något vettigt sover jag gott om natten.

Prova på dig själv :tummenupp

Gustav O skrev:
Tror han menade Urban Tiger som postade en exakt likadan, solklar OT tråd, i alla forum på hela forumet. Djävulusiskt drygt.

Tror iofs inte att Swedie tänkte på en person & en händelse då han startade tråden, då hade han lika gärna kunnat ta det via PM.

Kevorkian skrev:
Tror iofs inte att Swedie tänkte på en person & en händelse då han startade tråden, då hade han lika gärna kunnat ta det via PM.
Inte om han vill ha slut på skräpet. Alltför många skulle rannsaka sej själva angående spammande. Om man har ett snitt på 10 inlägg/dag eller mer under 3 års tid kan det vara en ledtråd till att man kanske behöver ta det lite lugnare.

Jag menade generellt, men om ni vill ha namn på spammers som startar många trådar som till slut bara blir trådar mellan 2-3 individer så: Honkiie, UrbanTiger, Micke77, Marcus, Långa farbrorn. Säkert nån mer, ni känner igen er. Det var det jag ville och att ni iaf tänker efter på att lägga ut kvalitetsdiskussioner. Visst är det OT-diskussioner, men absolut allting behöver inte täckas. Försök få en diskussion som alla kan känna sig välkomna i. Just nu, är det lite av inbördes beundran.

Och testforumet är besudlat av spammers som tycker det är "kul".

Nu är jag väl lite vintergrinig oxå, men tycker faktiskt det har gått lite långt.

Japp. Jag instämmer. För många spammers här. Man kan ju knappt göra sin röst hörd i bruset! Ingen lyssnar på mig längre!

Sätt en limit på ett inlägg/dygn på de västa postarna, så blir de tvungna att tänka till lite innan de skriver nåt :)

Starstriker skrev:
Japp. Jag instämmer. För många spammers här. Man kan ju knappt göra sin röst hörd i bruset! Ingen lyssnar på mig längre!

Sätt en limit på ett inlägg/dygn på de västa postarna, så blir de tvungna att tänka till lite innan de skriver nåt :)
Men om nånting svinigt intressant dyker upp då?

Swedie skrev:
Nu är jag väl lite vintergrinig oxå, men tycker faktiskt det har gått lite långt.

Är bara nyfiken på vad du menar med spam.. Jag vet iofs att jag skickat några spam-mess i någon menlös tråd som i gårdagens "översätt till tyska tråd"...

Däremot deltar jag livligt och högljutt i diskussioner, särskillt när folk försöker svartmåla minoritetsgrupper och annat eftersom det är en sak som engagerar mig... Frågan är då om det du stör dig på är "oss" som ofta debatterar... :va

Jag vet att det finns folk som stör sig på oss "moralkärringar"... Är bara nyfiken på om det är vi som ska känna oss träffade eller om det är spam i ordets rätta bemärkelse som du vill ha slut på?!

Swedie skrev:
Jag menade generellt, men om ni vill ha namn på spammers som startar många trådar som till slut bara blir trådar mellan 2-3 individer så: Honkiie, UrbanTiger, Micke77, Marcus, Långa farbrorn. Säkert nån mer, ni känner igen er. Det var det jag ville och att ni iaf tänker efter på att lägga ut kvalitetsdiskussioner. Visst är det OT-diskussioner, men absolut allting behöver inte täckas. Försök få en diskussion som alla kan känna sig välkomna i. Just nu, är det lite av inbördes beundran.

Och testforumet är besudlat av spammers som tycker det är "kul".

Uppfattat, ska försöka göra lite mindre riktigt onödiga inlägg. Men många trådar här är ju också väldigt oseriösa och ber om att spammas ordentligt.

honkiie skrev:
Uppfattat, ska försöka göra lite mindre riktigt onödiga inlägg. Men många trådar här är ju också väldigt oseriösa och ber om att spammas ordentligt.
Det är dessa trådstartare jag försöker nå. Samt även de som alltid ska lägga in samma sorts attityd-inlägg som KAN tas som skämt.

Starstriker skrev:

Det där vore en ide. En limit på antal inlägg per dag eller timma.

korvgubbe skrev:
...

Däremot deltar jag livligt och högljutt i diskussioner, särskillt när folk försöker svartmåla minoritetsgrupper och annat eftersom det är en sak som engagerar mig... Frågan är då om det du stör dig på är "oss" som ofta debatterar... :va

...

Det är ingen som orkar läsa vårt dravel. Du, jag, markus, viktor, chrille, ah17, bonny. Vem mer? Osså en hel gäng "jag har inte orkat läsa hela tråden MEN!!"

Edit; Eus oxå. Eller martin eller vem det nu är. Sluta byt nick, jag får ont i huvudet!

sgtpepper är iofs jävlit rolig när han får spel på nåt moppefucko som hamnat fel i cyberrymden. McB likadant, även om han väl mer hänger på klocksidor nuförtiden som jag fattar det.

Last edited:
t-rex skrev:
Det är ingen som orkar läsa vårt dravel. Du, jag, markus, viktor, chrille, ah17, bonny. Vem mer? Osså en hel gäng "jag har inte orkat läsa hela tråden MEN!!"

sgtpepper är iofs jävlit rolig när han får spel på nåt moppefucko som hamnat fel i cyberrymden. McB likadant, även om han väl mer hänger på klocksidor nuförtiden som jag fattar det.

Starta en maillista istället :) Sätt upp mig!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg