Samma på 640:n som 660:n???

Smile

A HÅLL ÅPP
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
Katana 1100
Tjena alla!
Funderar på att köpa ett Akrapovic helsystem (som är till en KTM 660 03:a) till min 640 03:a och undrar om det passar rakt på
eller är det något som skiljer helsystemen till dessa 2 modeller?
Har kollat i KTM:s katalog men där står det bara att det passar
LC4 men ingenting om till vilka årsmodeller det passar.
Någon som vet?

E inte riktigt säker :confused: på att 660:ns system passar på 640:n, eftersom det sitter en annan förgasare på 660:n vilket gör att "mellan röret" har en annan böjning på 660:n. Men rent teoretiskt så borde det gå att få dit det ändå, eftersom jag hade en 660 tidigare o hade ett Akra helsystem på den där "mellan röret" va till en 640 och det passa efter vissa små modifieringar... :rock Men e definitivt inte 100% säker på att 660:ns passar på 640:n... Kanske någon annan som vet mer säkert??? //Tobbe :squid

Det ska inte vara några problem,

Det som uppstod till -03 och 660n var att förgasaren blivit bredare så den tog i röret på akra -02pipor

En 640 har väl fortfarande lika förknasare(som tidigare), böjen på röret är ju för elstarten å den är det på Ebbe ivf å han åker -03 660 med -03 akrapipa

Det ska passa utan prob... :tummenupp

Det är gött att höra grabbar...... :tummenupp
Då lär det bli ett Akrapovic helsystem , det vill jag lova... :D :D :D
Behöver jag bestycka om förgasaren och i så fall vilken storlek på munstycket???

Last edited:
Smile skrev:
Det är gött att höra grabbar...... :tummenupp
Då lär det bli ett Akrapovic helsystem , det vill jag lova... :D :D :D
Behöver jag bestycka om förgasaren och i så fall vilken storlek på munstycket???

Tycker verkligen att du ska inhandla ett akra system om det nu passar (vilket det verkar göra...) :crash . Du bör nog byta munstycke för att hojen ska gå ordentligt, vet inte :confused: vilken strl på munstycke som kan va lämpligt men ett 178 eller 180 borde räcka... Ring annars till en handlare o hör vad de rekomenderar, prova Claessons i Bromölla de når du på tel. 0456-23030! Lycka till med nya systemet ifall du nu handlar ett... :D :D

Tycker verkligen att du ska inhandla ett akra system om det nu passar (vilket det verkar göra...) . Du bör nog byta munstycke för att hojen ska gå ordentligt, vet inte vilken strl på munstycke som kan va lämpligt men ett 178 eller 180 borde räcka... Ring annars till en handlare o hör vad de rekomenderar, prova Claessons i Bromölla de når du på tel. 0456-23030! Lycka till med nya systemet ifall du nu handlar ett...

Ja jag ska prata med både Claessons och Ragnar på Lelles :D ... Har precis pratat med killen som har det
och han vill ha 7000kr för det (kostar ca 10000 i handeln)
och vad jag förstod så var det i nyskick...... Ska titta på det imorrn...... :D :D :D

Det borde passa, men jag vet inte helt säkert. Det jag är fundersam på är elstart-tjafset eftersom dom dragit om röret så det inte ska ta i fuggen. Men så dumma kan dom inte vara så att dom gör ett system som bara passar på maskiner (LC4'or) utan elstart! Fråga en handlare. Men nån här måste ju åka 640 med nya Akrapipan!?!? Hallå????

Tobbe_Borg skrev:
E inte riktigt säker :confused: på att 660:ns system passar på 640:n, eftersom det sitter en annan förgasare på 660:n vilket gör att "mellan röret" har en annan böjning på 660:n. Men rent teoretiskt så borde det gå att få dit det ändå, eftersom jag hade en 660 tidigare o hade ett Akra helsystem på den där "mellan röret" va till en 640 och det passa efter vissa små modifieringar... :rock Men e definitivt inte 100% säker på att 660:ns passar på 640:n... Kanske någon annan som vet mer säkert??? //Tobbe :squid

Mmmm? Var det inte du som hade bestämt dig för att köra glidare??? Du jobbade ju mkt? :D
Jag vill också köpa en 625 SMC :rock

motardnisse skrev:
Mmmm? Var det inte du som hade bestämt dig för att köra glidare??? Du jobbade ju mkt? :D
Jag vill också köpa en 625 SMC :rock

Mycke "dumt" man sagt i livet o att säga att jag bara skulle åka "glidare" hör nog till något av de "dummare"... :p Men nu blir det definitivt en 625:a till nästa säsong!!! :D :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back